Розробка уроку з української мови для 6 класу з теми: «Дієслово як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
озробка
уроку з української мови для 6 класу з теми: «Дієслово як частина
мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Особливі форми дієслова: дієприкметник, дієприслівник (загальне
ознайомлення)
Ярошенко Наталія Володимирівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст першої категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: м. Запоріжжя,вул. Чумаченка, 13-б Телефон:769-80-39 E-mail: school90zp@mail.ru Сайт: school90.at.ua
Директор Волик Людмила Олексіївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: почати з найдоступнішого, щоб досягти найвищого! Завдання :
опираючись на досвід учнів, формувати філологічні поняття і навички;
використовувати мовний матеріал для розвитку навичок високого рівня: творчого мислення, вміння будувати зв’язне мовлення з елементами аналізу і узагальнення;
забезпечити творчу атмосферу на уроці за рахунок використання різних форм роботи, нестандартних методів, інноваційних технологій.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність досвіду : Зростання уваги до особистості учня, його максимального розвитку - є пріоритетними для сучасної стратегії національної школи. Тому зацікавлення учнів навчальним процесом і розвиток здібностей в урочній діяльності є актуальною проблемою сьогодення. Проблема забезпечення учнів теоретичними знаннями у поєднанні з розвитком творчих здібностей, умінням зв’язно і логічно будувати своє мовлення, висловлювати власну думку, опираючись на власний досвід, на набуті знання, є однією з основних завдань реалізації на уроці. Даний досвід є актуальним, бо відповідає вимогам і критеріям Програми загальноосвітньої школи, методичним і дидактичним нормам; чинному Закону «Про освіту»; ідеям сучасної педагогічної науки; професійним інтересам педагогів. Перспективність: Даний досвід може бути використаний в масовій практиці у 2014-15 навчальному році відповідно до вимог нового Державного стандарту та Програми з української мови для шкіл з російською мовою навчання .
Науково-теоретична база досвіду:Інтернет-ресурси
Інститут української мови НАН України: http://www.ium.iatp.org.ua
Інститут філології КНУ імені Тараса Шевченка: http://www.philology.Kiev.ua
НДІ українознавства: http://www.rius.kiev.ua
Український лінгвістичний портал: http://www1.ulif.org.ua/ulif/
Великий тлумачний словник української мови http://www.slovnyk.net/
Література
Горох A.B. Методика критичного мислення допоможе навчити дітей думати// Збірка конспектів уроків за методиками розвитку критичного мислення та наукових статей з проблем сучасної освіти. Частина II-X., 2201.-С. 37-38.
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. — K., 2003. — 192с.
Тренкеншу И.И. Парная групповая работа на уроках языка // Збірка конспектів уроків за методиками розвитку критичного мислення та наукових статей з проблем сучасної освіти. Частина 1.-Х., 2001,-С. 44-46.
Донченко Т.К. Уроки мови мають стати уроками словесності //Дивослово. — 1995. — № 4. — С. 36;
Стисла анотація досвіду: Даний урок розроблено у відповідності до Програмних вимог і критеріїв з дотриманням дидактичних і методичних норм, але орієнтовано на сучасні технології, випереджаючі підходи у навчанні, що сприяють розвитку здібностей учнів в умовах особистісно-зорієнтованого навчання. Про це свідчать вдало поєднані традиційні і нетрадиційні форми і методи, використані вчителем: елементи проектної технології, проблемно-пошукові ситуації, які викликають в учнів інтерес до змісту знань та процесу їх отримання , диференційоване навчання, практичні, наочні ( з використанням інноваційних технологій). У звичайному, здавалося б, уроці, який був проведений у 6 класі, було поєднано звичний теоретичний матеріал з різними формами і джерелами його подання ( презентація, дитячі поробки, підручник, роздатковий матеріал ігрової форми), тому очікуваний результат був досягнутий : теоретичний матеріал опрацьований, діти зацікавлені, активні, продуктивність уроку – висока. Результативність впровадження досвіду:
висока продуктивність уроку;
зацікавленість і активність учнів;
можливість виявити творчі здібності учнів;
сприяння розвитку навичок високого рівня мислення;
завдяки формам роботи з «випереджаючого навчання», передбачувана перспектива роботи на наступних уроках.
Репрезентація досвіду:
участь у районному етапі конкурсу «Вчитель року»;
виступ з презентацією досвіду перед слухачами ШМО;
виступ з презентацією досвіду на засіданні творчої групи РМО вчителів української мови;
публікація у журналі «Вивчаємо українську мову», 2011- №3.