Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 12:27

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Розробка уроку з української мови для 6 класу з теми: «Дієслово як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
озробка уроку з української мови  для  6 класу з теми: «Дієслово як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.  Особливі форми дієслова: дієприкметник, дієприслівник (загальне ознайомлення)

Ярошенко Наталія Володимирівна,
вчитель української мови та літератури,  спеціаліст  першої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 13-б
Телефон: 769-80-39
E-mail: school90zp@mail.ru
Сайт: school90.at.ua

Директор Волик Людмила Олексіївна


Провідна педагогічна ідея досвіду: почати з найдоступнішого, щоб досягти найвищого!

Завдання :
  • опираючись на досвід учнів, формувати філологічні поняття і навички;
  • використовувати мовний матеріал для розвитку навичок  високого рівня: творчого мислення, вміння будувати зв’язне мовлення з елементами аналізу і узагальнення;
  • забезпечити творчу атмосферу на уроці за рахунок використання різних форм роботи,  нестандартних методів, інноваційних технологій.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність досвіду : Зростання уваги до особистості учня, його  максимального розвитку - є пріоритетними для сучасної стратегії національної школи. Тому зацікавлення  учнів навчальним процесом і  розвиток здібностей в урочній діяльності є актуальною проблемою сьогодення. Проблема забезпечення учнів теоретичними знаннями у поєднанні з розвитком творчих здібностей,  умінням зв’язно і логічно будувати своє мовлення, висловлювати власну думку, опираючись на власний досвід, на набуті знання, є однією з основних завдань реалізації на уроці.
Даний досвід є актуальним, бо  відповідає вимогам і критеріям Програми загальноосвітньої школи,   методичним і дидактичним  нормам; чинному Закону «Про освіту»;  ідеям сучасної педагогічної науки; професійним інтересам педагогів.
Перспективність:   Даний досвід може бути  використаний в масовій практиці у 2014-15 навчальному році відповідно до  вимог нового Державного стандарту  та Програми з української мови для шкіл з російською мовою навчання .

Науково-теоретична база досвіду:
Інтернет-ресурси
  1. Інститут української мови НАН України: http://www.ium.iatp.org.ua
  2. Інститут філології КНУ імені Тараса Шевченка: http://www.philology.Kiev.ua
  3. НДІ українознавства: http://www.rius.kiev.ua
  4. Український лінгвістичний портал: http://www1.ulif.org.ua/ulif/
  5. Великий тлумачний словник української мови http://www.slovnyk.net/
Література
  1. Горох A.B. Методика критичного мислення допоможе навчити дітей думати// Збірка конспектів уроків за методиками розвитку критичного мислення та наукових статей з проблем сучасної освіти. Частина II-X., 2201.-С. 37-38.
  2. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. — K., 2003. — 192с.
  3. Тамберг Ю.Т. Развитие творческого мышления ребенка. — СПб: Речь, 2002.-С. 11-44.
  4. Тренкеншу И.И. Парная групповая работа на уроках языка // Збірка конспектів уроків за методиками розвитку критичного мислення та наукових статей з проблем сучасної освіти. Частина 1.-Х., 2001,-С. 44-46.
  5. Донченко Т.К. Уроки мови мають стати уроками словесності     //Дивослово. — 1995. — № 4. — С. 36;
  6. Біляєв О.М. Інтегровані уроки рідної мови //Дивослово. - 2003. - № 5. -            С.36-40
  7. Л.Варзацька, Л.Дворецька. Методика інтегрованого уроку // Дивослово. — 2004. — № 3. — С.31-50.

Стисла анотація досвіду: Даний урок розроблено у відповідності до  Програмних вимог і критеріїв з дотриманням дидактичних і методичних норм, але орієнтовано на сучасні технології, випереджаючі підходи у навчанні, що сприяють розвитку здібностей учнів  в умовах особистісно-зорієнтованого навчання. Про це свідчать вдало поєднані традиційні і нетрадиційні  форми і методи, використані вчителем: елементи проектної технології, проблемно-пошукові ситуації, які викликають в учнів інтерес до змісту знань та процесу їх отримання , диференційоване навчання, практичні, наочні ( з використанням   інноваційних технологій). У  звичайному, здавалося б, уроці, який був проведений у 6 класі, було поєднано звичний теоретичний матеріал з різними формами і джерелами  його подання ( презентація, дитячі поробки, підручник, роздатковий матеріал ігрової форми), тому очікуваний результат був досягнутий : теоретичний матеріал опрацьований, діти зацікавлені, активні, продуктивність уроку – висока.

Результативність впровадження досвіду:

  • висока продуктивність уроку;
  • зацікавленість і активність учнів;
  • можливість виявити творчі здібності учнів;
  • сприяння розвитку навичок високого рівня мислення;
  • завдяки формам роботи з «випереджаючого навчання», передбачувана перспектива роботи на наступних  уроках.
Репрезентація досвіду:
  • участь у районному етапі  конкурсу «Вчитель року»;
  • виступ з презентацією досвіду перед слухачами ШМО;
  • виступ з презентацією досвіду на засіданні творчої групи РМО вчителів української мови;
  • публікація у журналі «Вивчаємо українську мову», 2011- №3.
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: kommun2 (29.01.2014)
Переглядів: 1937 | Коментарі: 6 | Теги: диференційоване навчання, форми дієслова, Комунарський, 6 клас., дієслово, презентація, можливість творчого застосування, проектна технологія | Рейтинг: 2.8/94
Всього коментарів: 6
6 Усманова Екатерина  
Цікаво та корисно! Меня дуже сподобалось)

5 Ekaterina klimenko  
менi сподобалось,дуже зацiкавив

4 Ирина Заиченко  
Цікава і корисна інформація.Сподобалось!

3 Алина Капран  
Урок дуже цiкавий! Сподобалось.

2 Даша  
Дуже корисно та цiкаво. Менi сподобалось!

1 Руслан Писаревский  
Дуже цікаво, мені сподобалось!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024