Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 16:28

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

«Перші кроки», програма підготовки дітей до шкільного навчання

«Перші кроки», програма підготовки дітей до шкільного навчання

Бондарчук Олена Леонідівна, вчитель початкових класів
вчитель вищої категорії, старший вчитель

Літвінова Наталія Вікторівна, вчитель початкових класів
вчитель вищої категорії, старший вчитель

Запорізька гімназія № 11 Запорізької міської ради Запорізької області  

Директор: Непрядкіна Світлана Юнатівна 

Адреса: м. Запоріжжя, вул.Горького, б.4, 
Тел.764-14-29 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Забезпечення рівних стартових можливостей у навчанні дітей шостого року життя, які не відвідували дитячий садок. Впровадження альтернативних форм здобуття дошкільної освіти, які. сприяють формуванню необхідного рівня особистісної, мовленнєвої, інтелектуальної та морфологічної підготовки дитини для успішного навчання в школі. 

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
У зв'язку з прийняттям Закону України від 06.07.2010 №2442-VI «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіті, щодо організації навчально–виховного процесу», впровадженням Державного стандарту, розробкою Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року,  існує проблема надання обов’язкової дошкільної освіти всім дітям, які досягли 5-річного віку. Для її розв’язання передбачається запровадження різних форм охоплення дітей дошкільною освітою, зокрема, через організацію груп підготовки до школи  при загальноосвітніх навчальних закладах для дітей шостого року життя, які не відвідували дошкільний заклад.  Основними складниками підготовки дитини до школи є педагогічна та психологічна готовність.
До цього часу громадська думка та вимоги батьків орієнтуються на застарілі уявлення про принципову важливість предметних знань у забезпеченні успішності в школі, позитивного ставлення до дитини дорослих і однолітків. Важливу роль у підготовці дитини до школи, безумовно, відіграє навчальна діяльність. Але насамперед шкільна зрілість дитини має визначитися її фізичним станом, достатнім рівнем розвитку мислення, творчої уяви, вольової мотиваційної та особистої готовності до систематичного навчання.                       
Тому оптимальне поєднання психологічної та педагогічної підготовки дитини до школи є необхідною умовою розв`язання проблеми підвищення якості роботи груп підготовки дітей до школи.
Готовність до школи значною мірою залежить від бажання дитини вчитися. Тому розвиток пізнавальних інтересів дошкільнят, формування позитивного ставлення дітей до навчання вдається тільки шляхом оптимального поєднання зусиль вчителів та батьків.
Програма «Перші кроки» сприяє утворенню необхідного рівня особистісної, мовленнєвої, інтелектуальної та морфологічної підготовки дитини для успішного навчання в школі. У програмі оптимально поєдналися психологічний та педагогічний компоненти.

Науково-теоретична база досвіду: 
Науковим обґрунтуванням програми слугують основні положення досліджень, що висвітлюють готовність дитини до школи як комплексне багаторівневе утворення ( Л. Божович, К. Гуревич, Ю. Гільбух) , концепція особистісної зорієнтованої освіти ( І. Бех, Ш. Амонашвілі), специфіки роботи з батьками ( Н. Віноградова, О. Конько, В. Сухомлинський).

Стисла анотація досвіду:
Досвід за інноваційним потенціалом – комбінаторний.
Програма пропонує орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з дітьми, націлює педагогів і батьків на особистісний розвиток дітей за основними напрямками.
Особливість програми – використання ігрових методів навчання, формування позитивної мотивації – ключового елемента, необхідного для ефективного навчання, формування зацікавленості батьків у співпраці зі школою, особистісне знайомство та спілкування дитини з вчителем та вчителя – класовода зі своїми майбутніми учнями.
Основний програмний зміст упорядкований за розділами:
  1. Загальноосвітні завдання (розвивальні, виховні, навчальні)
  2. Пізнавальний розвиток («Дитина і навколишній світ», «Розвиток математичних здібностей»)
  3. Мовленнєвий розвиток. («Розвиток мовленнєвих здібностей та навчання елементам грамоти», «Підготовка до письма».
У кожному розділі окреслюються ключові освітні завдання.
У Програмі надається орієнтовний розклад тематико інтегрованих занять педагогічного компоненту. Заняття тривають протягом 8 місяців та проводяться 1 раз на тиждень, у суботу.
Шкільний день дитини складається із 3-х занять по 30 хвилин. Два заняття педагогічного компоненту і одне психологічного компоненту (проводиться шкільним психологом – додається окремо). Останній день занять присвячується діагностуванню рівня засвоєння дитиною програмного матеріалу. Умовами реалізації програми є створення комфортного психологічного клімату, духовної взаємодії, доступність інформаційних ресурсів з проблем, використання комплекту методичних матеріалів і мультимедійних презентацій за певних матеріально-технічних умов.
У додатках до програми надано  розробки окремих занять,  дидактичний матеріал в електронних продуктах, план заходів для батьків (з розробками окремих заходів), тематика лекцій для батьків,  поради батькам, перелік  орієнтовних форм роботи з дітьми за розділами програми, розробка сценарію  заняття «Скоро до школи. По дорозі у казку…».

Результативність впровадження досвіду:
Результатами впровадження програми є сформованість у дітей психологічної та педагогічної готовності до навчання у школі (за результатами підсумкових занять); сформованість спільної спрямованості батьків і педагогів на надання можливості кожній дитині випробувати себе у різних видах навчальної творчої діяльності; зниження конфліктності в системі стосунків «батьки – педагоги – діти»; налагодження їх взаєморозуміння.
Перспективність подальшої розробки цієї програми є систематизація конспектів занять, добірка роздаткового матеріалу, розробка завдань з розвитку моторики дрібних м`язів руки (паперова пластика).
Досвід може бути використаний педагогами освітніх закладів для організації роботи ШМП, оновлення змісту взаємодії педагогів з батьками майбутніх першокласників. 

Репрезентація досвіду:
Програма репрезентована на ШМО вчителів початкових класів гімназії №11 у формі семінару та отримала експертну оцінку фахівцями   ІАМЦ   у 2011 році. За цією програмою 3 роки успішно працюють вчителі групи підготовки до школи гімназії №11.




Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: Zhovt1 (28.01.2014)
Переглядів: 2201 | Коментарі: 3 | Теги: формування компонентів шкільної зрі, Жовтневий, старший дошкільний вік, форми здобуття дошкільної освіти, підготовка дітей до успішного навча | Рейтинг: 3.5/95
Всього коментарів: 3
3 Helen  
Люба наша Олена Леонидівна! Дуже Вам дякує за Вашу
провскденну працю. Що до програми "Перші кроки", то на мою думку,
вона  дуже сприяє процесу соціальному,
емоційному та когнітивному розвиткові кожної дитини з тим, щоб вона відчувала
себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя.

2 гість  
Молодці, Наталія Вікторівна і Олена Леонідівна! З власного досвіду знаю як важко працювати з дітьми, які не відвідували ДНЗ. Досвід цікавий!

1 осипенко с.н.  
Програма «Перші кроки» сприяє утворенню необхідного рівня особистісної, мовленнєвої, інтелектуальної та морфологічної підготовки дитини для успішного навчання в школі.
Дуже цікава наробка колег. Дякую за плідну працю

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024