Провідна педагогічна ідея досвіду: Знання і вміння формуються під час цілеспрямованої діяльності, але іноді потребують поліпшення й корекції, що можна досягти систематичним повторенням:
-цілеспрямованим;
-обґрунтованим;
-з підвищенням рівня складності;
-зі змінюванням сенсорно - півкульного навантаження;
-як відтворювальним, так із застосуванням пошукової діяльності;
-активним;
-диференційованим.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Розвиток нових технологій спричиняє необхідність адаптації учнів до нових вимог і зміни форми і методики оцінювання якості знань, збільшення кількості типів екзаменаційних завдань. Усе це насамперед вимагає особливої форми узагальнювального повторення перед вивченням алгебри і початків аналізу в 10-11 класах. Учні повинні виконувати відповідні тотожні перетворення виразів, застосовувати їх до розв’язування більш складних тригонометричних, показникових, логарифмічних, ірраціональних, трансцендентних тощо рівнянь і нерівностей.
Важливо вдосконалити поняття числа і обчислювальних навичок, сформувати навички розв’язувати рівняння, нерівності та їх систему, узагальнити поняття функції, її властивостей, сформувати навички виконувати тотожні перетворення різних видів виразів, формувати вміння сприймати рівняння та нерівності як основний засіб математичного моделювання прикладних задач та застосування набутих знань і вмінь до вивчення суміжних предметів (фізики і хімії, інформатики та обчислювальної техніки).
Науково-теоретична база досвіду:
1.А.М.Титаренко, А.Н.Роганин «Планиметрия. Для учащихся и абитуриентов». Харьков, издательство «Ранок», Веста, 2002 г.
2.М.Я.Выгодский. Справочник по элементарной математике. Москва, 1973 г.
3.Т.Г.Роєва, М.М. Адруг. «Геометрія. Запитання, відповіді, задачі». Харків, 2008 р.
4.Л.М.Лоповок «Виховна робота на уроках геометрії в 6-8 класах». Київ, Радянська школа, 1986 р.
5.Л.В.Гончарова «Предметные недели в школе. Математика» . Волгоград, 2003 г.
6.Г.И.Глейзер «История математики в школе VІІ – VІІ классы». Пособие для учителей. Москва «Просвещение», 1982 г.
7.Энциклопедический словар юного математика для среднего и старшого школьного возраста. Составитель А.П.Савин. Москва «Просвещение», 1982 г.
8.Т.Л.Корниенко, В.И.Фиготина «Неделя математики в школе 5-11 классы». Издательство»Ранок» .Веста, 2008 г.
9.В.А.Парахневич, В.В.Парахневич. Сборник задач по геометри. Издательство «Народная аскета»,Минск, 1972 г.
10.М.В.Пліщук «Довідник з математики для вступників до коледжів, технікумів, училищ на базі 9 класів. Вступні тести та відповіді». Навчальний посібник. Тернопіль. Навчальна книга – Богдан, 2006 р.
11.Л.С.Сухарева «Усні завдання, математичні диктанти та тести. Геометрія 8-9 класи» Харків. Видавнича група «ОСНОВА». 2007 р.
12.О.М.Роганін «Геометрія в таблицях і схемах». ПП «Торсінг плюс» Харків, 2008 р.
13.Е.П.Нелин «Геометрия в таблицах» Харьков «Мир детства», 2008 г.
14.А.П.Ершова, В.В.Голобородько, А.С. Ершова «Самостоятельные и контрольные работы по алгебре и геометрии для 9 класса. Разноуровневые дидактические материалы». «Илекса» - «Гимназия». Москва – Харьков, 1999 г.
15.Журнал «Математика в школе»№ 2, 1989 г. Москва «Педагогика».
16.М.И.Бурда, О.П.Вашеленко, Н.С.Прокопенко «Сборник заданий для государственной атестации по математике 9 класс» Харьков «Гимназия», 2010 г.
Стисла анотація досвіду: Досвід передбачає створення нової педагогічної концепції, що в основі своїй має повторення базовою основою для вивчення будь-якого математичного розділу, тобто повторення після вивчення теми як закріплення, і повторення перед викладанням нової теми як базисної основи її сприйняття.
Результативність впровадження досвіду: Порівняльний аналіз результатів річного оцінювання (9 клас) та оцінок стартового контролю (10 клас) свідчить про те, що учні підвищили результати.
Річне оцінювання
| Стартовий контроль |
Початковий рівень | Середній рівень | Достатній рівень | Високий рівень | Початковий рівень | Середній рівень | Достатній рівень | Високий рівень |
3% | 47% | 50% | 0 | 0 | 43% | 53% | 4% |
Репрезентація досвіду: публікація у фаховому видані «Математика в школах України» № 13-15, травень 2011 року, № 13-15, травень 2013 року.