Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 16:59

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Методичне забезпечення компетентнісного підходу до реалізації змісту середньої економічної освіти учнів 7-х класів
Методичне забезпечення компетентнісного підходу до реалізації змісту середньої економічної освіти учнів 7-х класів. (Розробка «Конспектів уроків» для вчителів та «Робочого зошита» для учнів 7-го класу, які вивчають економіку за програмою «Основи економіки» для учнів 2-11 кл.  Авт. Власенко Т.П., Гурінок М.А., Дорогопулько І.О.)

Дорогопулько Ірина Олекандрівна, вчитель економіки 
Педагогічна категорія: вчитель вищої категорії; 
Звання: вчитель – методист.

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №100.
Директор: Сежченко Олександра Дмитрівна.

Адреса: 69096, м.Запоріжжя, вул.Ладозька 2-а



Провідна педагогічна ідея досвіду: 
При широкому  впровадженні «Робочих зошитів для учнів» на уроках економіки стануть можливими: 
- Створення комфортного середовища для навчаня;
інформаційного сприйняття;
- ориентація на практичну діяльність;
- систематизація знань;
- індивідуализація навчання, а в цілому розвиток творчого потенціалу учня і    формування стійкого пізнавального интересу до економіки.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Економічна освіта і виховання як складова частина загального, морального виховання молоді вирішує завдання формування її світогляду і розвитку кругозору при підготовці до її майбутньої трудової діяльності. Попереду наших учнів чекають роки оволодіння спеціальними знаннями та навичками, потрібними менеджеру або бухгалтеру, банкіру або торговцю цінними паперами, роки практичної діяльності. Тому мета моєї педагогічної діяльності сьогодні – утягнути учнів в активну участь навчального процесу.
Молоді властиве прагнення виконати трудові й навчальні завдання з найменшим напруженням, при мінімальних витратах часу, вольових зусиль і власної енергії. Ця обставина зобов'язує педагогів переконливо розкрити своїм вихованцям шлях самостійного здобуття знань, практичного досвіду та творчого пошуку. Для розуміння економічних процесів, що відбуваються в Україні, пересіченому громадянину необхідно вміти правильно сприймати та аналізувати інформацію, подану у вигляді теорії, графіків, періодичних видань як побутового, так і спеціального рівня, матеріали економіко-статистичних досліджень. Існує багато посібників, підручників і розробок для учнів старшої школи.  Тому і виникла необхідність в розробці посібника для учнів середньої ланки та вчителів, які викладають економіку в 5-9 класах середньої школи за програмою «Основи економіки. Для 2-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Т.П. Власенко, М.А. Гурінок, І.О. Дорогопулько.».
Подані в моїй роботі історичні відомості, сучасний фактичний матеріал, ігрові моменти, розв’язки задач і ситуацій сприяють кращому засвоєнню знань і ілюструють довічну актуальність запропонованого  навчального матеріалу. 

Науково-теоретичною базою досвіду є:
Концепція розвитку економічної освіти в Україні; наукові праці вчених - Макконнелла К.Р., Брю,; М.Уоттса, С.Маккоркла, Б.Мезароса та інш., серед сучасних, які впроваджують економічну освіту можна назвати -  Камінскі Х.; Климюка І.І.; Горленко Г.О., Пархоменко І.М. Вирченко Н.А., Ляшко И.И,  Гронтковську Г.Е.; С.Л.; Співака Л.М., Матвій Л.О.; Крупську Л.П. Ватаманюка З.Г. Равичева С.А. Радіонову І.Ф.  та інш.,  які випустили підручники та методичні посібники, розраховані для учнів базової школи. В них розкриті закони і механізми функціонування економіки, висвітлена роль і місце людини у сучасному світі.

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід -  комбінаторний.
Авторська технологія проведення практичних занять є наступною: 
- використання на уроках економіки інтегрованих  методів навчання;
- можливість використання нової для учнів інформації для рішення економічних проблем, що виникають в різних ситуаціях;
- учні будуть розуміти й вирішувати проблеми, що стосуються економічних завдань, розів'ють  навички критичного мислення і творчого підходу.
- самостійна практика – передбачає, що учні працюють самостійно без  зворотного зв’язку із вчителем;
дослідження – цей вид занять переслідує дві цілі: допомогти засвоїти зміст та навчити використовувати наукові методи. Вчитель формулює проблему, учні висувають свої гіпотези, дають пояснення отриманих результатів і визначають нові проблеми.
Досвід затверджений на засіданні шкільного методичного о’єднання вчителів економіки і трудового навчання ЗСШ №100 (Протокол №1 від 30 серпня 2012 року).

Результативність впровадження досвіду: В результаті впровадження методичного забезпечення мають бути досягнені такі головні цілі: - навчити учнів основам наукових досліджень, роботі з економічною літературою, застосуванню теоретичних знань для рішення складних економічних задач;
- розвивати економічне мислення, прагнення до саморозвитку, самопізнання та самореалізації;
Учні повинні знати: - базові поняття та визначення;
- види тестових завдань;
- як розв’язуються економічні задачі та загадки;
Учні повинні вміти: - пояснювати економічні явища;
- розв’язувати задачі, тести, економічні загадки;
- робити науковий пошук;
Контроль отриманих результатів проводиться під час написання курсової роботи та контрольних зрізів.

Репрезентація досвіду: Даний «Конспект лекцій» та його окремі теми і уроки використовуються  в Запорізькому ліцеї № 34 Шевченківського району, СШ №106 Хортицького району м. Запоріжжя з 2008-2009 навчального року. За цей час він став настільною книгою вчителів економіки 5-7 класів Гречки А.І., Ільїної М.Є., Скачкової О.В. та вчителів економіки ЗСШ №100. Весь матеріал сприймається учнями добре, завдання відповідають віковим особливостям учнів. Також ці матеріали були подані в ЗОІППО в рамках участі в роботі лабораторії з проблем безперервної економічної освіти  при кафедрі суспільно-гуманітарних дисциплін ЗОІППО.
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: LeninRMO (30.01.2014)
Переглядів: 826 | Коментарі: 2 | Теги: сімейний бюджет, сімейне господарство, нерівність доходів, економіка, 7 клас, витрати сім’ї, Ленінський, потреби сім’ї та джерела їх задовол | Рейтинг: 2.9/27
Всього коментарів: 2
2 Ірина   [Матеріал]
Бажаю успіху

1 Пальцев   [Матеріал]
Дуже важливо сприяти формуванню самостійної творчої особистості! Бажаю успіху!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020