Зміст дозвіллєвої діяльності у превентивному вихованні визначається її завданнями і спрямований на формування ціннісних ставлень до держави і суспільства, до себе та свого фізичного «Я», до праці, природи і мистецтва; на формування в них світоглядних позицій, ідей, поглядів, переконань, профілактика негативних явищ в учнівському середовищі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Сьогодні перед соціально-педагогічною наукою та практикою активно постає завдання превентивного виховання підлітків. Підлітковий вік — період інтенсивного становлення почуттів і волі, спрямованості, готовності жити і діяти так, як живуть і діють дорослі. Зростає його активність, відбувається ціннісна переорієнтація під впливом прагнення бути дорослим. У цей підлітковий період, період пошуку орієнтирів та формування життєвих цінностей завданням сім’ї та школи є формування позитивних соціальних установок, профілактика негативних явищ в учнівському середовищі. Одним із напрямів превентивного виховання підлітків є організація їх змістовного дозвілля.
Стисла анотація досвіду:
Мета поданої роботи з педагогічного досвіду – це пропагувати здоровий спосіб життя , виховувати культуру спілкування батьків та дітей.
В поданій роботі представлено, як проводити батьківські збори (круглий стіл) разом з учнями. Питання для обговорення: виступ класного керівника, виступ учнівських центрів самоврядування, анкетування дітей і батьків за темою зборів, аналіз участі дітей в гуртках та спортивних секціях, виступ медичного працівника (представник батьківського комітету), розгляд ситуативних завдань.
Навчальна користь: ознайомити учнів та батьків з інформацією про негативний вплив шкідливих звичок, ідентифікувати ситуації, що зваблюють дітей забути про відповідальність перед своїм здоров’ям і суспільством за наслідки шкідливих звичок.
Результативність впровадження досвіду:
Результатом проведеної роботи є самовизначенність учнів, проведення анкетування серед підлітків і планування подальшої індивідуальної роботи класного керівника з дітьми, які пробували палити, вживати алкоголь. Пропаганда активного образу життя в сім’ях учнів.
Під час проекту учні здобували певні знання та навички критичного мислення. Створення власного життєвого міні проекту " Ми за здоровий спосіб життя ” спонукало кожного учня до самоаналізу, самоствердження, пошуку потрібної інформації.
Репрезентація досвіду:
Досвід роботи класного керівника представлений на засіданні шкільного методичного об’єднання класних керівників, відзначений на районному рівні, представлений для конкурсної роботи «Десятий український конкурс вчитель-новатор»
Шляхи поширення та впровадження досвіду: може бути впроваджений у будь-якій школі під час підготовки та проведення батьківських зборів в середній та старшій школі.