Математичний диктант, як вид діяльності вчителя для оперативного і систематичного контролю знань учнів
Лозовицька Марина Володимирівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 13-б Телефон: 769-80-39 E-mail: school90zp@mail.ru Сайт: school90.at.ua
Директор Волик Людмила Олексіївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: Необхідність формування у учнів уміння оперувати набутими знаннями, знаходити роз’вязання вправ в нестандартних умовах, розвивати логічне мислення, формування лаконічності і точності мислення, самостійно робити висновки й узагальнення , застосовувати їх в практичній діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: За новим Державним стандартом, в якому зазначено, що основною метою освітньої галузі "Математика" є формування в учнів математичної компетентності; розвиток здатності чітко та аргументовано формулювати і висловлювати свої судження; забезпечення інтелектуального розвитку учнів. Виникає потреба змістити акценти від відпрацювання навичок до формування усвідомленого розуміння математичних понять , процесів, зв’язків між математичними об’єктами. З метою виховання особистості, здатної ефективно діяти в різних сферах життєдіяльності, головним завданням учителя є формування у учнів умінь виділяти головне, аналізувати, узагальнювати, систематизувати інформацію, робити висновки та застосовувати набуті знання на практиці.
Науково-теоретична база досвіду: Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти( затверджено Постановою кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392); Математика. Навчальна програма для учнів 5 — 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, Київ 2012; «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р.; «Збірник програм з математики для допрофільної підготовки та профільного навчання (у двох частинах)», видавництва «Ранок», Харків, 2011 р.
Стисла анотація досвіду: Однією з ефективних форм організації роботи учнів на уроці , є математичні диктанти - короткочасні письмові роботи , під час яких учні, сприймаючи завдання на слух (повністю чи частково), виконують їх письмово або записуючи лише результати. Математичний диктант призначається для оперативного і систематичного контролю знань учнів на різних етапах уроку, дозволяє визначити рівень знань учнів і негайно усунути прогалини в знаннях учнів з даної теми. Диктанти перевіряються негайно, за допомогою самоперевірки, взаємоперевірки, вчителем. Їх перевірка надає можливість бачити чітку картину того як засвоюється учнями новий матеріал та степінь його засвоєння.
Результативність впровадження досвіду: Підвищився рівень знань, умінь, навичок учнів, Покращилась математична мова, пам’ять, рівень мислення. Дає змогу реалізувати індивідуальний підхід та реалізувати принципи диференційного навчання на практиці.
Репрезентація досвіду: на рівні навчального закладу : виступ на засіданні шкільного методичного об’єднання
|