Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 11:40

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Комплексна корекція загальних груп м’язів на уроках фізичної культури дітей класів інтенсивної педагогічної корекції
Комплексна корекція загальних груп м’язів на уроках фізичної культури дітей класів інтенсивної педагогічної корекції
Ярошенко Тетяна Олексіївна, 
вчитель фізичної культури, друга категорія

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    
е-mail: Shkola80@ukr.net


Провідна педагогічна ідея досвіду: Актуальність профілактичних заходів щодо попередження порушень постави і деформації стопи у учнів класів інтенсивної педагогічної корекції обумовлена поширеністю цих розладів, які на фоні високого рівня статичного, сенсорного, інформаційного навантаження у період росту та розвитку організму переходять у фіксовані форми.
 Одним з важливих аспектів в реалізації такої проблеми є створення передумов для забезпечення успішної навчально-виховної діяльності за допомогою використання спеціальних фізичних вправ у структурі коригуючої гімнастики на фітболах. З урахуванням результатів медичних карток учнів, було розроблено комплекс коригувальних вправ із застосуванням методики Євмінова (фітбол- гімнастики). Методика Євмінова є принципово новим методом профілактики та корекції порушення постави і деформації стопи. 
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Розвивати фізичні якості можна хоч щодня. Кожна фізична вправа приносить користь, тільки одні вправи носять загально розвиваючий і загально укріплюючий характер, а інші мають направлену дію, наприклад, на розвиток і укріплення окремих груп м’язів: спини, стопи і нижніх кінцівок.  Проблеми профілактики порушень постави і стопи ще далекі від повного вирішення і дуже актуальні. 
 Заслуговує на увагу і той факт, що між плоскою стопою і правильною поставою існує певний зв’язок. Інноваційна форма занять з корекції постави і деформації стопи ? фітнес-бол гімнастика включає комплекс різних рухів і статичних поз з опорою на спеціальний м’яч.
 На уроках з фізичної культури класів інтенсивної педагогічної корекції із використанням фітболів і джгутами також застосовувється і музичний супровід, темп якого визначається характером рухів і ступенем амортизації м’яча з урахуванням індивідуального рівня фізичної підготовленості учнів. При заняттях фітбол-гімнастикою з дітьми використовується переважно легка вібрація в спокійному темпі (сидячи, не відриваючи сідниць від м'яча).
     
Науково-педагогічна база досвіду: Фітбол або швейцарський м'яч прийшов до нас у 50-х роках. Винайдений швейцарським лікарем-фізіотерапевтом Сюзан Кляйнфогельбах для реабілітації хворих з травмами хребта. В нашій країні вперше на практиці використав фітбол  Євмінов В'ячеслав Володимирович - Президент вертебрально-оздоровчого Центру Євмінова м. Київа, лікар з лікувальної фізкультури і спорту.
 Методика Євмінова є принципово новим методом лікування і профілактики  деформацій хребта, які мають переваги перед іншими. Вона спрямована на зміцнення м’язового корсету, особливо власних м’язів хребта. А також освічена в роботах ВакуленкоЛ., Дворяковського І., Голдирєва, Петровича В..

Стисла анотація досвіду: 
 Правильна постава не виникає сама по собі. Її потрібно формувати, як і будь-яку іншу рухову навичку з раннього дитинства. Виправлення постави вимагає наполегливої, систематичної, кропіткої роботи як з боку вчителя, так і самого учня і його батьків, які зобов’язані постійно контролювати поставу дитини вдома. 
 Завдання формування правильної постави повинно вирішуватися в усіх класах. Тому мною були систематизовані вправи на поставу за віковими групами (класами), які вивчаються на уроках і періодично виконуються учнями  вдома. 
 Вправи на поставу поділені на дві групи: 
     1. Вправи, що сприяють формуванню правильної постави (переважна більшість гімнастичних вправ); 
     2. Вправи, що сприяють профілактиці деформації стопи. 
     Значну частину запропонованих  вправ проводяться в положеннях, які  сприяють розвантаженню хребта – лежачи на спині та на животі, на «четвереньках». 
     Кожна група вправ була поділена на три основні види вправ: 
     а) зі джугами; 
     б) на фітболах; 
     в) з рівноваги. 
 Неправильно, криво сидіти на фітболі неможливо. За допомогою утримання правильної посадки на фітболі вирівнюється  положення тазу, завдяки своїй пружній властивості вирівнює таз і хребет без всяких додаткових пристосувань.
 Фітболи дозволяють максимально індивідуалізувати профілактичний процес за рахунок широких можливостей корекції постави як у фронтальній, так і в сагітальній площині, а вправи зі джгутами допомагають корегувати виконану роботу.
 При виконанні корекційної роботи на заняттях з дітьми класів інтенсивної педагогічної корекції намагалася:
     1. Уникати методичних шаблонів, урізноманітнювала зміст проведення занять.
     2. Ставила і вирішувала конкретні цілі та завдання, що мають загальні і специфічні впливи на організм дитини.
     3. Дотримувалася структури кожного заняття, методично правильно організувувала початкову, основну та заключну частини.
     Заняття на фітболі проводилися на різних етапах уроку.
 У підготовчій частині заняття (10-15% тривалості всього заняття) був створений позитивний емоційний фон, а установка, функціонально підготовлювала організм до майбутнього навантаження, що сприяє формуванню правильної постави і правильній установці стоп. В основній частині (70-80% часу) вирішувалися завдання розвитку рухових навичок та вмінь, формування фізичних якостей, корекції наявних деформацій опорно-рухового апарату. У заключній частині заняття (10-15% часу) забезпечувалось поступове зниження функціональної активності організму, щоб підготувати учнів до подальшої діяльності.
     4. Раціонально регулюється навантаження. Дозування й інтенсивність фізичних вправ досягається  певним числом повторень, темпом виконання, зміною площі опори, зміною вихідних положень і способів виконання вправ, раціональним чергуванням часу навантаження та відпочинку, використовується музика.
     5. Правильно і своєчасно використовується страховка та допомога. Профілактика травматизму полягає також у ретельному дозуванні фізичних вправ,  забезпеченні санітарно-гігієнічних умов.
     6. Обов'язково враховується індивідуальні особливості дитини.
     Фітбол вправи, як сучасна форма корегуючої гімнастики дає мені можливість вирішувати оздоровчі,  виховні та освітні завдання.
 Ця методика за своєю спрямованістю виправдовують мету - оздоровлення дітей з порушенням постави і деформацією стопи, створення позитивної емоційної сторони, особливо для дітей з класів інтенсивної педагогічної корекції, яким подобається яскраве забарвлення фітболів та  новизна і не традиційність. 
     
Результативність впровадження досвіду: 
 Дивлячись на актуальність цієї проблеми мною було впроваджено на уроках фізичної культури корекційні вправи по формуванню правильної постави і профілактиці деформації стопи у дітей класів інтенсивної педагогічної корекції.
 Фітбол – м’ячі допомагають надати заняттям новизну та створити найбільш оптимальні умови та знизити навантаження на міжхребетні диски, розподіливши його рівномірно. А також допомагає зняти напругу в усьому тілі, покращити рухливість, гнучкість, еластичність суглобів і кровообіг всіх органів і є відмінним помічником від болів у спині, профілактором хребта і відмінним «тренажером» для зняття стресу і поганого настрою.
 Важливо відмітити, що у фітболу немає протипоказань, тому він підходить дітям з класів інтенсивної педагогічної корекції. Використання розроблених комплексів покращують і розвивають координацію рухів та окомір.

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: спільне засідання ШМО фізичної культури.
Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: kommun (24.01.2014)
Переглядів: 1099 | Теги: джгути, вібрація, фізичні вправи, корекція постави, профілактика, Комунарський, деформація стопи, Методика Євмінова, фітбольний м’яч | Рейтинг: 3.1/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024