Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:53

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Геоінформаційні технології
Використання геоінформаційних технологій у викладанні географії та інформатики в урочній та позаурочній роботі.
  • Гунько Лариса Миколаївна, методист інформаційно-аналітичного методичного центру департаменту освіти і науки, молоді та спорту м.Запоріжжя
  • Манжос Інна Олександрівна, методист інформаційно-аналітичного методичного центру департаменту освіти і науки, молоді та спорту м.Запоріжжя
  • Розсохач Світлана Олександрівна, вчитель географії загальноосвітньої школи № 65, спеціаліст вищої категорії;
  • Курган Олексій Вікторович, вчитель інформатики  Запорізької єврейської гімназії "ОРТ-Алєф", спеціаліст вищої категорії, старший учитель;    


Адреса: м. Запоріжжя, вул. Правди, 20
Тел.: 224-08-37



Провідна педагогічна ідея досвіду: значна частка інформації, з якою людина має справу, є просторовою, або географічною. Просторова інформація передається здебільшого за допомогою дрібномасштабних загально географічних і тематичних карт і атласів, топографічних карт, аерокосмічних знімків, планів і схем, адрес розміщення об’єктів, маршрутів руху. Сентенція «Карта – альфа й омега географії» наповнюється в сучасному суспільстві новим змістом. Крім традиційної паперової карти, без якої не можна уявити урок географії, у життя людини входить електронна карта, що несе різноманітну географічну просторову інформацію.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: упровадження комп’ютерних технологій у процесі навчання географії сприяє зацікавленості школярів у досліджуваному предметі і відповідно активізує процес засвоєння й формування загально предметних і спеціальних навичок. 
     Використання традиційних карт є доволі складним, оскільки потребує накладення декількох карт подумки при розв'язанні багатьох завдань, крім того містять інформацію, яка  швидко стає старою.
З використанням ГІС у сучасного вчителя з'являється можливість навчати географії, використовуючи найостанніші актуальні географічні дані про природу, населення й господарство та їх взаємозв'язки, розглянуті на різних рівнях організації географічного простору.
     Науково – теоретична база досвіду базується на використанні інтернет-ресурсів. Глобальна інформаційна мережа має безліч можливостей, використання інтернет – ресурсів допомагає зрозуміти, як ефективніше реалізувати потенціал сучасних засобів інформаційних технологій, спрямований на досягнення цілей освіти й навчитися інтегрувати інформаційно-комунікаційні і сучасні педагогічні технології відповідно до вимог державного освітнього стандарту. Наприклад: www.maps.google.comhttp://wikimapia.org/; http://maps.yandex.ua/

Стисла анотація досвіду: інформатизація дуже глибоко ввійшла сьогодні у всі сфери життя суспільства і важко назвати хоча б яку сферу людської діяльності – від початкової шкільної освіти до вищого державного політика – де б не відчувався її вплив. Інформатика не лише наздоганяє всі науки, а й веде їх за собою, породжуючи бажання до нескінченної комп'ютерної досконалості. ГІС – ця назва повністю характеризує призначення систем (оперування координатно прив’язаною інформацією) і тому має свою специфіку в організації і обробці даних. Сутність ГІС заключається в тому, що вона  дозволяє збирати дані, вводити їх в комп’ютерні системи, зберігати, обробляти, перетворювати і видавати за запитом користувача частіше всього в картографічній формі, а також у вигляді таблиць, графіків, текстів. Виходячи з вищезазначеного, сфери використання ГІС настільки широкі – від сільського, лісового, водного господарства, геологічних досліджень, обороні, безпеці та під час надзвичайних ситуацій  та багато інших сфер діяльності до науки і освіти.
     Шкільна ГІС дає змогу зробити процес навчання наочним, підвищити самостійність школярів у здобуванні географічних знань і виконанні різноманітних і нових географічних завдань: пошук і аналіз географічної інформації, наявної на карті; визначення по карті відстаней, напрямків, висот точок; географічних координат, місцезнаходження, довжини й площі географічних об’єктів. Такі завдання складні для виконання з використанням традиційних карт так як основані на операціях накладання декількох карт подумки, що мають іноді різні масштаби. 
     
Результативність впровадження досвіду: робота над даною темою, використання в практичній педагогічній діяльності геоінформаційних технологій, а саме – електронних карт, можливостей навігаційних систем, геоінформаційних сервісів у здійсненні віртуальних подорожей, прокладанні картографічних маршрутів, визначенні координат точок на місцевості значно підвищують мотивацію і наглядність вивчаємих матеріалів, забезпечують інтерактивну і рефлексивну діяльність учасників навчання, а також значно більший зв'язок з  практикою, з життям так як роблять конкретну прив’язку до місцевості з точними координатами значимих об’єктів.

Репрезентація досвіду: рівень репрезентації - навчальний заклад, районний (виступи на засіданнях РМЦ),  міський (практико - орієнтовані семінари для вчителів географії, інформатики; міські конкурси проектів краєзнавчого характеру), державний (представлення досвіду на наукових форумах, конференціях при вищих навчальних закладах з питань методики викладання географії в сучасних умовах). 

Форми репрезентації: 
- методика складання карт місцевості з маршрутними точками;
- методика проведення геокешингу;
- проектна діяльність учнів на уроках географії/інформатики з використанням геоінформаційних сервісів;
- інструкції до проведення геокешингу.

Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: ІАМЦ (02.02.2014)
Переглядів: 966 | Коментарі: 1 | Теги: Запоріжжя, геокешинг, геоінформаційні технології, дидактика | Рейтинг: 3.5/108
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020