Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Дидактичне наповнення [37]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:05

Головна » Статті » Дидактичне наповнення » Дидактичне наповнення

Авторські дидактичні посібники для логопедичної роботи із сліпими та слабозорими дітьми
Авторські дидактичні посібники для логопедичної роботи із сліпими та слабозорими дітьми

Юрченко Світлана В’ячеславівна, вчитель-дефектолог (логопед), спеціаліст вищої категорії.

Спеціальний дошкільний навчальний заклад  (ясла-садок) № 146 « Вербичка» Запорізької міської ради Запорізької області;
69005 вул. Перемоги, 75-в; 

Сорока Тамара Віталіївна – завідувач СДНЗ,
тел. 2330522




Провідна педагогічна ідея досвіду:
сприяння ефективній корекційній роботі з дітьми, що мають  зорові та мовленнєві порушення, шляхом використання  під час занять з ними спеціальних посібників, які одночасно стимулюють розвиток дрібної моторики, тактильних  рухових дій в комплексі з вирішенням різноманітних мовленнєвих  завдань.

Актуальність досвіду
полягає в реалізації основних завдань сучасної дошкільної освіти – забезпечення особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, здібностей, проявів творчого потенціалу; надання  корекційно-виховної та реабілітаційної допомоги дітям, що мають психофізичні вади з метою більш якісної їх підготовки до подальшого навчання в школі, співіснування в суспільстві. Дидактичні матеріали, які розроблено вчителем-логопедом сприяють ефективній корекційній логопедичній роботі  з розвитку різних напрямків мовлення слабозорих та сліпих дошкільників.  Стимулюють розвиток шкіряно-механічного, дотикового аналізатору, дрібних м’язів пальців рук, збережених функцій світлосприйняття,  формують  досвід пізнавальної та практичної діяльності, суттєво впливають на якість знань дітей, їх  мовленнєвий розвиток.
Перспективність досвіду полягає в створенні умов, які надають змогу досягти дітям з порушеннями зору нової якості реалістичних уявлень про оточуючий світ, особистісного успіху в навчанні, розвинути мовленнєві здібності, збудити інтерес до рідної мови, самостійного пізнання оточуючого світу.

Науково - теоретична база досвіду:
1.    В.В. Журов «Розвиток активного дотикового сприймання у дітей з глибокими порушеннями зору» Інститут спеціальної педагогіки АНН України  Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.- Чернігів., 2004
2.    І. Кравцова « Посібники з тканини» //«Дошкільне виховання», 2006, №5
3.    А. Пелікан « Непосидько килимок»//« Дошкільне виховання», 2007, №6
4.    Волкова Л.С. Коррекция (речи) нарушений устной речи у детей с глубокими нарушениями зрения. - Москва., 1983
5.    Л.П.Савина «Пальчиковая гимнастика для развития речи дошкольников» Пособие для родителей и педагогов.- Москва АСТ., 2005

Стисла анотація досвіду:
У методичній розробці розглянуто значення спеціальних дидактичних посібників для розвитку збережених аналізаторів, залишених зорових функцій та мовленнєвої компетенції слабозорих і сліпих дітей. Запропоновано для логопедичної роботи з дітьми з особливими потребами дидактичні посібники: «Барельєфні зображення предметів у назвах яких зустрічаються «складні» звуки»; « Тактильна книга»; «Різнокольорові ліхтарики», розроблені на основі ідеї про комплексний вплив на різноманітні мозкові структури та відділи центральної і периферичної нервової системи дітей з тяжкими зоровими порушеннями з метою до розвинення  в них звуковимови, збагачення словника, розвитку зв’язного мовлення. Описано методику застосування авторських дидактичних посібників під час різних видів діяльності дітей. Запропоновано лексичний матеріал для роботи з вищеозначеними посібниками, комплекси пальчикової гімнастики, добірки логопедичних римувань та мініатюр,загадок,  скоромовок тощо. Використання авторських посібників під час корекційної роботи логопеда із слабозорими та сліпими дітьми сприяє, також, розвитку в  них пам’яті, уяви, формуванню таких операцій  мислення, як порівняння, аналіз, узагальнення. Матеріали узагальнено з урахуванням  принципів  індивідуального підходу до кожної дитини, відповідності віку, можливостям та інтересам, опору на збережені аналізатори дітей з глибокими порушеннями зору.

Результативність впровадження досвіду:
Методичні розробки: Тактильна книга, Барельєфні зображення, Різнокольорові ліхтарики пройшли апробацію у  спеціальному дошкільному навчальному закладі №146 у період з 01.09.2013 року по 01.01. 2014 рік. Цілеспрямоване навчання сліпих та слабозорих дітей з використаннями цих посібників виявило наступні результати: у більшості дітей покращилась звуковимова проблемних звуків, розвинулось вміння обстежувати предмети «на дотик», поширився  словник за рахунок введення нових слів, розвинулась координація  рухів, тонка моторика, Простежується  позитивна динаміка, в розвитку зв’язного мовлення

Репрезентація досвіду: участь в творчих звітах вихователів та фахівців спеціального дитячого садка; методичну розробку планується представити вчителям-дефектологам Запоріжжя  на  Міському методичному об’єднанні  "Сенсоно-розвивальне середовище спеціального дошкільного закладу для дітей з порушеннями зору» на базі СДНЗ №146, яке буде проводитися у лютому 2014 року; участь районних семінарах

Категорія: Дидактичне наповнення | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 1090 | Теги: Орджонікідзевський, Юрченко С.В. Авторські дидактичні п | Рейтинг: 2.9/37
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020