Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:48

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Впровадження технології розвитку критичного мислення в освітній процес гімназії. Проектний підхід

Впровадження технології розвитку критичного мислення в освітній процес гімназії. Проектний підхід

Бузулуцька Наталія Дмитрівна,

заступник директора з навчально-виховної роботи,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Єфременкова Світлана Василівна,

заступник директора з навчально-виховної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

Запорізька гімназія №8 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор Гвозденко Олексій Андрійович

Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а,

Телефон: 7698026, 7698015. 

Електронна адреса: gymnasium8.zp@gmail.com                              

Сайт: http://school8.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду: Здійснення системних інновацій, передбачених програмою розвитку гімназії відбувається шляхом впровадження окремих  проектів. Одним із яких е методичний проект по впровадженню проблемної теми гімназії «Розвиток критичного мислення учнів  як підґрунтя формування спрямованості особистості на саморозвиток та соціальну активність». Реалізація  даного проекту передбачає вдосконалення  навчального процесу  на основі запровадження технології критичного мислення, яка ґрунтується на уміння формулювати самостійні твердження або думки та ґрунтовно їх аргументувати; починається з постановки питань і формулювання проблем, які потрібно розв’язати.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В епоху нової технологічної революції  з'являється складне суспільство, яке базується на найсучаснішій технології та швидко розвивається, так зване інформаційне суспільство. Інформаційне суспільство – це суспільство,  в якому інформація множиться, ускладнюється, швидко застаріває і набуває якісно нових функцій, у якому інформативний вплив часом має на меті маніпулювання поглядами та діями людей, потребує від людини нових компетенцій. [1;11]. Пріоритетним для розвинених країн завданням освіти є те, щоб після закінчення школи випускники стали повноправними людьми, готовими до усіх труднощів дорослого життя, здатними вижити і бути успішними. [1;12] Чи вчимо  ми цього наших дітей? Формування та розвиток критичного мислення учні дозволяє розв'язувати завдання компетентнісного підходу, визначеного Державним стандартом повної загальної середньої освіти. 

Наукова-теоретична база досвіду: Тема розвитку критичного мислення є доволі популярною та часто обговорюваною в педагогічних фахових виданнях. Існує низка публікацій, присвячених методиці розвитку критичного мислення школярів. З точки зору філософів, критичне мислення – це вміння логічно мислити та аргументувати. О.В.Тягло назвав його «просунутою сучасною логікою». З точки зору теоретиків літератури, критичне мислення – це підхід, за яким тексти розкладаються на складові частини і який розглядає, як вони досягають впливу на читачів, які мотиви тих, хто їх писав. З точки зору психології (Л.Терлецька) критичне мислення – це таке мислення, яке має наступні характеристики: глибина, послідовність, самостійність, гнучкість, швидкість, стратегічність. Методика розвитку критичного мислення заснована на творчому співробітництві учня і вчителя, спрямована на визначення проблем і пошук їх розв'язку, на розвиток в учнів аналітичного підходу до будь-якого матеріалу.    Технологія розвитку критичного мислення пропонує набір конкретних методичних прийомів, які потрібні для використання  на різних рівнях освіти, в різних предметних галузях, видах і формах роботи. Питання проектного підходу в управління навчальними закладами представлено у працях О.І.Мармази, Т.В.Орлової, Н.М.Даниленка, Є.М.Павлютенкова.

Стисла анотація досвіду: Впровадження зазначеної технології здійснюється шляхом  реалізації проекту «Критичне мислення» - перспективного методичного проекту,  одного із проектів програми розвитку гімназії на 2014-2019 роки. У досвіді представлено реалізацію теоретичного етапу впровадження технології (2014-2015 н.р.), метою якого було мотиваційна, організаційна та теоретична  підготовка колективу до впровадження нової методичної теми. В ході теоретичного етапу використано такі форми методичної роботи: теоретичний семінар, самостійне вивчення рекомендованої літератури,  ознайомлення вчителів з теорією ТРКМ за допомогою хмарної технології, засідання педагогічної ради у формі презентації роботи творчих груп, тестування та анкетування за результатами вивчення матеріалу кожного модуля. Технологія теоретичного етапу: для опанування теоретичним матеріалом  використано технологію модульного навчання. Зміст  матеріалу розбито на 4 модулі: І - актуальність та історія виникнення технології РКМ; ІІ - структура навчання  в технології розвитку критичного мислення, стадія виклику; ІІІ -  стадія осмислення, методи та прийоми роботи на цій стадії; IV - стадія рефлексії, методи та прийоми роботи на цій стадії.  Засвоєння вчителями змісту кожного модулю перевірено шляхом он-лайн тестування. Протягом 2015-2016 н.р. триває  діяльнісний етап впровадження технології розвитку критичного мислення. Він передбачає апробацію під час уроків вчителів технології критичного мислення. Задля відстеження результатів апробації розроблено  технологічну картку відвідування уроку та аналізу його з точки зору розвитку критичного мислення учнів. Автоматизація процесу аналізу та можливість здійснення самоаналізу уроку надає можливість вести систематичне відстеження процесу впровадження технології розвитку критичного мислення, здійснення корекційної  діяльності, представлення  результатів впровадження методичної теми гімназії вцілому, за окремими ШМО, а також результативності впровадження даної технології окремим вчителем.

Результативність впровадження досвіду: Результати теоретичного етапу засвідчили достатній рівень оволодіння вчителями гімназії  основними положеннями, методами та прийомами  ТРКМ. Етап апробації  підтвердив мотиваційну та технологічну готовність вчителів до запровадження даної технології

Репрезентація досвіду: Досвід представлено  на рівні  району під час майстер класу для заступників директорів шкіл.

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B9PfijKNAWNETTlkRmRnclB6Skk&usp=sharing

Категорія: технології та управління | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 1166 | Рейтинг: 1.0/311
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020