Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 16:52

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Управлінський супровід становлення професійної компетентності вчителя в умовах формування інноваційного освітнього простору

Управлінський супровід становлення професійної компетентності вчителя в умовах формування інноваційного освітнього простору

 

 Белименко Юлія Анатоліївна,
заступник директора з НВР, спеціаліст вищої  категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 61
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Свідовська Ольга Іванівна


Адреса школи: м. Запоріжжя, вул. Братська, 15
тел.: 224-77-08 
Еmail: zosh61@ukr.net
Сайт: http://zpschool61.16mb.com/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у визначенні ефективних принципів, методів, організаційних форм і технологічних прийомів управлінської підтримки та науково-методичного супроводу становлення професійної компетентності та фахового зростання педагогічних працівників, що здійснюється на організаційних і методологічних засадах педагогічного менеджменту, діяльність якого спрямована на досягнення рівня найкращих світових стандартів.   


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Від правильно організованої управлінської підтримки, грамотного визначення сфер перспективного розвитку педагогів, доречного науково-методичного, а часом і психологічного супроводу, ефективних засобів мотивації педагогічного персоналу, дієвих методів стимулювання його творчої активності та підтримки здорового командного духу залежить рівень професійної компетентності вчителів, їх педагогічний професіоналізм, фахова майстерність. Високий рівень педагогічної компетентності вчителів у поєднанні з високою результативністю творчих досягнень учнів є провідною складовою, що впливає на рейтинг та престиж школи, її конкурентну спроможність серед інших закладів освітнього простору. 


Науково-теоретична база досвіду:  
Теоретичною основою досвіду є концептуальні ідеї та положення стосовно шляхів зростання професійної компетентності фахівців (В. Адольф, Н. Бібік, А. Жиліна, Е. Клімова, А. Маркова, В. Олійник, О. Савченко, Л. Лісіна, О. Барліт) та теоретичного обґрунтування розвитку системи управління освітою (В. Бегей, Г. Єльникова, В. Звягінський, Л. Калініна, О. Купченко, В. Кукушин). Проблемами менеджменту займалися вчені – управлінці П. Друккер, У. Тейлор, Френк Б.Гілберт, Анрі Файоль, Т. Кабаченко, Г. Кунц, М. Мескон, Є. Миняєв, Г. Саймон, Д. Трейсі, Б. Хелміцький. 


Стисла анотація досвіду: 
В умовах нової парадигми освіти вчителю вже недостатньо бути на уроці сценаристом, режисером, актором, дипломатом, психологом… Сучасний  освітній простір потребує успішного, креативного і компетентного вчителя.
Модель компетентного вчителя передбачає здатність діяти в умовах інноваційного освітнього простору, готовність до впровадження нових освітянських ідей, застосування новітніх педагогічних технологій, здатність самовдосконалюватися та самореалізовуватися, бути у постійному творчому пошуку. Звичайно, ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а формуються у щоденній важкій системній учительській праці.
Становлення професійної компетентності та фахове зростання вчителя – процес тривалий і різноплановий. А.С.Макаренко у своїй статті "Деякі висновки з мого педаго¬гічного досвіду" сказав: "Майстерність вихователя не є якимось особливим мистецтвом... але це спеціальність, якій треба вчити, як треба вчити лікаря його майстерності, як треба вчити музиканта". Місія вчити вчителів майстерності та здійснювати управлінську підтримку їх професійної діяльності в умовах освітнього простору школи покладена на адміністрацію школи, зокрема заступника директора з навчально-виховної роботи. Але в цьому питанні не досить лише поширених форм методичної роботи таких, як педагогічні та методичні наради, практичні семінари, методичні об`єднання чи консультації. Важливо застосовувати змістовні методи, дієві організаційні форми і технологічні прийоми управлінської підтримки та науково-методичного супроводу, що будуть ефективними та продуктивними для становлення професійної компетентності та фахового зростання педагогічних працівників.


Результативність впровадження досвіду: 
Досвід роботи дозволяє забезпечити дієві організаційно-методичні умови педагогічної діяльності вчителів, здійснювати ефективну управлінську підтримку та продуктивний методичний супровід їх фахового зростання, що значно вплине на рівень професійної компетентності вчителів, забезпечить формування мотивації та навичок до самоосвіти та саморозвитку, слугуватиме активізації діяльності педагогічного колективу, творчого пошуку вчителів, створенню сприятливих умов для розвитку кожного окремого учителя. 


Репрезентація досвіду: 
Досвід репрезентувався на рівні школи. Схвалений на засіданні методичної ради школи (протокол № 2  від 17.11.2015 року).

Посидання на матеріал: http://zpschool61.16mb.com/

Категорія: технології та управління | Додав: LeninRMO (19.01.2016)
Переглядів: 781 | Рейтинг: 1.0/24
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020