Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:57

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Управлінський цикл у виховній роботі (навчально-методичний посібник)

Управлінський цикл у виховній роботі (навчально-методичний посібник)


Стрельцова Ірина Григорівна,
заступник директора з навчально-виховної роботи

Запорізька гімназія №2
Директор: Кравченко Валентина Василівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграду, 36
Телефон: (0612) 63-28-42    
е-mail: gimnaziya021@ukr.net 
Сайт:  http://school2.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: використання в роботі методиста, класного керівника, педагога-організатора, вчителя ланцюжка управлінського циклу; підвищення методичної грамотності та майстерності методиста, класного керівника, педагога-організатора, вчителя у виховній роботі з колективом педагогів та учнівським; підвищення ефективності і якості навчально-виховного процесу 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.
У сучасному розумінні управління поєднує науку і практику. Сучасний методист, класний керівник, педагог-організатор, вчитель повинен бути майстром своєї справи, володіти мистецтвом управління, щоб працювати і розвивати колектив. Науковий підхід – це підхід з точки зору наукових засад на різні питання, які потребують високої ефективності результату. Управління як адміністративна (керівництво школою і педагогічним колективом) і методична функція  (методична робота з класними керівниками, класним колективом) керівника передбачає реалізацію загальних функцій управління в будь-якому виді діяльності, де загальні функції управління - планування, організація, координування, контроль, регулювання, облік і аналіз – називаються управлінським циклом. Керівник повинен  бачити себе як стратега, який має професіональні якості для вирішення багатьох питань.
Педагогічні колективи навчальних закладів освіти працюють над виконанням завдань формування освіти, до числа яких входить упровадження державних стандартів освіти, новітніх методик та технологій навчання, інформатизація управління навчальним закладом, матеріально-технічне та методичне забезпечення на рівні світових стандартів. Провідна місія у виконанні цих завдань належить учителеві, вихователеві, класному керівникові, а полягає вона у поліпшенні якості навчання, виховання та розвитку учнів, підготовки їх до суспільно-корисної праці, самостійного життя в нових політичних та соціально-економічних умовах.
Науково-теоретична база досвіду.
Питання про управління і управлінський цикл розглядалося багатьма вченими. Питання про управління, управлінський цикл та їх функції піднімали Галієвський Б.А., Афанасьєв В.Г., Поташник М.М., Мартиненко М.М., Конаржевський Ю.К.,Юргутіс І.А., Кравчук І.І., Варава В.; про управління виховною діяльністю школи - Кацинська Л.Л., Кривко М.П., Рабчинюк Т.С., Ворожейкіна О.М., Дербеньова А.Г.; на організацію методичної роботи з педагогічними кадрами - Ситник Г.І., Ворожейкіна О.М.; на психологічну діагностику - Туріщева Л.В., Єнікеєва М.Г.; на урок як показник майстерності – Джумська Л.В., Баранова Н.П.; на теорію та практику аналізу - Мельник В.В., Пасечникова Л.П.; на виконання управлінського рішення – Лавренюк А.О., Войтенко В.І.; на керівництво самоуправлінням – Галіцина Л., Мосієнко М.; на секрети успішного управління – Мармаза О.І.
Стисла анотація досвіду.
У посібнику «Управлінський цикл у вихованій роботі» викладено теоретичні і практичні матеріали про управлінський цикл у вихованні. Посібник має два розділи.
У першому розділі «Управлінський цикл у роботі методиста, класного керівника» містяться теоретичні матеріали про управлінський цикл. До розділу ввійшли науково-методичні статті: «Виховний процес і розвиток дитини», «Класний керівник – ключова фігура у вихованні», «Коротко про Концепцію національно-патріотичного виховання школярів», «Створення Програми виховання особистості та учнівського колективу за основою управлінського циклу». У підчастину «Класний керівник і управлінський цикл у вихованні» внесено матеріали: «Технологія управління і методи виховання молоді», «Аналіз, постановка проблемної теми та завдань як функція управління», «Планування як функція управління», «Педагогічна діагностика розвитку учнівського колективу та моніторинг якості виховного процесу», «Контролювання та регулювання як операційні функції управління та моніторингу якості виховання», «Організаційна культура управлінця».
До другого розділу «Управлінський цикл в роботі заступника директора з навчально-виховної роботи, класних керівників, учнівського самоврядування Запорізької гімназії № 2 імені Лесі Українки» ввійшли практичні методичні матеріали з досвіду роботи педагогічного колективу ЗГ № 2 імені Лесі Українки: «Управлінський цикл у роботі методиста, заступника директора з навчально-виховної роботи, класних керівників ЗГ № 2 імені Лесі Українки», «Про самоаналіз та оформлення конспекту класної години класними керівниками гімназії», «Учнівське самоврядування як школа життєвих цінностей», «Школа лідерів Парламентської республіки «Грааль» ЗГ № 2 імені Лесі Українки», «Шкільне видавництво і активна позиція ради міністерства «Пре-медіа» та підбірка заходів, проведених в гімназії: « Нам пора для України жити!»
У другому розділі є матеріали заступника директора з навчально-виховної роботи щодо використання у роботі класних керівників управлінського циклу. Також подані матеріали з врахуванням управлінського циклу в роботі органів учнівського самоврядування – Парламентської республіки «Грааль».
Результативність впровадження досвіду
Посібник має електронну версію, яка розміщена на сайті школи school2.zp.ua, на сторінках Вікіпедії, інтернет-сайту «Методпортал».
Репрезентація досвіду: відбулася в ЗГ № 2 імені Лесі Українки у грудні 2015 року на МО класних керівників. У лютому буде репрезентуватися у школах району, на РМО класних керівників.
Посилання на матеріал: перспективний досвід Стрельцова І.Г.

 

 



Джерело: http://gimnaziia2zp.blogspot.com/p/blog-page.html
Категорія: технології та управління | Додав: Zhovt2 (19.01.2016) | Автор: Стрельцова Ірина Григорівна E W
Переглядів: 1322 | Коментарі: 6 | Теги: Управлінський цикл, виховна робота, Жовтневий, Методичний посібник | Рейтинг: 1.0/326
Всього коментарів: 6
6 OksanaGusak   [Матеріал]
Колеги, яку кропітку роботу Ви зробили!!! Цей посібник треба видавати. Його цінність - у практичному змісті, який збагачений досвідом роботи педагогічного колективу гімназії.

5 Malu   [Матеріал]
Посібник містить багато корисної інформації для класних керівників . Він допоможе підвищити методичну грамотність педагогів та удосконалити педагогічну майстерність. Дякую за цікаву роботу. Бажаю успіхів та творчого натхнення!

4 Lenohka_2010   [Матеріал]
Управління вихованням це складний процес. Робота І.Г.Стрельцової допоможе класним керівникам спланувати свою діяльність і на наукових засадах керувати процесом виховання в класних колективах. Крім цього в посібнику розміщені практичні матеріали, які можуть використати в роботі класні керівники шкіл міста.

3 angelakrasuyk   [Матеріал]
Навчально-методичний посібник відображає роботу Запорізької гімназії №2, в якому Стрельцова І.Г. узагальнила свій перспективний досвід як заступник директора з НВР. Цей досвід можна використовувати в будь-якій школі з організації виховної роботи, бо посібник допомогає організувати роботу класного керівника, органів самоврядування та розкриває технологію управління і методи роботи з молоддю.

2 guba_oksana   [Матеріал]
Робота класного керівника має спиратися на наукові засади. Вміння аналізувати, планувати свою роботу є основою для успішного виховання учнівського колективу.

1 lesyagosteva2015   [Матеріал]
Класний керівник-це творча особистість, яка повинна відповідати вимогам часу,бути цікавою своїм учням.Але будь-який творчий процес грунтується на наукових засадах, на знаннях теорії, методики виховання.Посібник Сттрельцової І.Г. допомагає мені як класному керівникові використовуючи теорію, втілюючи  її на практиці, підвищувати результативність та ефективність навчально-виховного процесу.Тим більше, що у посібнику узагальнений досвід роботи нашого колективу вчителів та учнів. Спільна праця завжди дає гарний результат!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020