Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 16:56

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Технологія запровадження безурочних проектів з метою формування у учнів дослідницького стилю мислення

д

 

Технологія запровадження безурочних проектів з метою формування у учнів дослідницького стилю мислення

Зінченко Маргарита Олегівна

педагог-організатор

 

Приватний комплекс безперервної освіти «Школа «ЕйдоС»


Директор: Грединарова Олена Михайлівна

Адреса школи: вул. Нижньодніпровська, 4а, м. Запоріжжя, Україна, 69091

Телефон:  (061) 220-02-13, 220-90-04

Факс: 220-06-37

е-mail: eidos-zp@ukr.net

Козаченко  Юлія  Андріївна 
 

педагог-організатор,
соціальний педагог II категорії.

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
  Ідея досвіду полягає у створенні нової структури навчально-виховного процесу, який є незалежним від часу, географічного положення, є метапредметним та сприяє формуванню у учнів дослідницького стилю мислення.
  Запропонована технологія дозволить кожному учню самостійно планувати та здійснювати пошукову діяльність, аналізувати інформацію, будувати власні гіпотези і робити висновки, виходячи з проведеної дослідницької роботи. Учитель у цьому процесі отримує роль консультанта і матиме за необхідність відповідати на задані учнями питання. Такий перерозподіл ролей у навчально-виховному процесі, де учень стає головною діючою особою без обмежень у часі та просторі, підвищує мотивацію учня до навчання, формує самостійність та відповідальність за отриманий результат. 
      
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
  Успіх у сучасному світі багато в чому залежить від здатності людини організувати своє життя як проект: визначити віддалену і найближчу перспективу, знайти і залучити необхідні ресурси, намітити план дій і, здійснивши його, оцінити, чи вдалося досягти поставлених цілей,  чи відповідає отриманий результат уявному.
  Головне завдання сьогодні,  щоб учні вміли використовувати отримані знання в повсякденному житті, могли самостійно будувати гіпотези і робити висновки, ініціативно шукати засоби вирішення нових життєвих завдань, що постають перед людиною. Як своєрідну альтернативу традиційним знанням, умінням і навичкам сьогодні розглядають компетентності. На наш погляд, перевірка сформованості компетентностей може здійснюватись лише у ситуації невідомості. Тобто потрібні технології, які б дали можливість занурити дитину у ситуацію непередбачуваності. Таку можливість, на наш погляд дає технологія проекту в поєднанні з безурочною формою навчання. В школі «ЕйдоС» цю технологію запроваджено під назвою Безурочний проектний день.
      
Науково-теоретична база досвіду
  Теоретичною базою досвіду є Концепція розвитку та навчання у Школі «ЕйдоС», якою передбачено всебічний розвиток та навчання дитини та постійне вдосконалення освітнього простору школи для задоволення цієї мети. Такі дослідники, як Гін А., Грединарова О., Полат Є., Сергієв І., Блум Б. неодноразово зверталися до проблеми пошуків альтернативних методів навчання. На основі їх наукових здобутків було побудовано запропоновану технологію. 
      
Стисла анотація досвіду
  В роботі підіймаються теми актуальності та перспективності проектного навчання у школі. Практичний досвід з методики формування в учнів дослідницького стилю мислення через впровадження безурочних проектних днів викладений у вигляді розробок саме проектних завдань та ситуацій з описом технології їх проведення. Наведено розгорнутий алгоритм створення тематичного проекту з урахуванням предметів гуманітарного та природничо-математичного циклу,  його проведення та визначення результатів. Після опису алгоритму дій надано приклади створених та апробованих шкільних проектів безурочних днів у середній ланці навчання. 
    Матеріал придатний для використання вчителями у навчально-виховному процесі.
       
Результативність впровадження досвіду
   У Школі «ЕйдоС» діє система безурочного навчання, це Безурочні проектні дні. Виконуючи спеціальні комплексні завдання для виконання дослідницького проекту,  учні застосовують знання, отримані на уроках з навчального циклу предметів, для вирішення повсякденних життєвих ситуацій. Діти приміряють на себе різні соціальні ролі, наприклад, бути мером міста, творцем свого Старт-апу, винахідником, ПР-менеджером або керівником власної туристичної фірми. Під час проведення проекту учні самостійно освоюють всі аспекти запропонованої теми, пов’язуючи між собою знання одразу із декількох предметів, будують власні гіпотези та роблять висновки. Таким чином набуває розвитку їх пізнавальна ініціатива та самостійність. Психологічна служба Школи «ЕйдоС» підтверджує результативність  та доцільність впровадження такої технології навчання.
      
Репрезентація досвіду: доповідь на XI Міжнародній научно-практичній конференції "Инновационные педагогические техники" и Фестиваль "Школа по-новому", Запоріжжя, 2015



Джерело: http://www.eidos.zp.ua/news/schoolnews/materialy-dlya-pedagogicheskoy-vystavki-2015-g_142.html
Категорія: технології та управління | Додав: ShPP (13.01.2016)
Переглядів: 1526 | Рейтинг: 1.0/190
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020