Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 09:47

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Технологія контролю та стимулювання навчальної діяльності учнів

Технологія  контролю та стимулювання навчальної діяльності учнів

 

 
Охріменко Олена Миколаївна, 
заступник директора з навчально – виховної роботи,

вчитель української мови та літератури, вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «вчитель – методист» 
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 89 Запорізької міської ради
Директор: Корсунова Любов Федорівна
Адреса школи: 69065, м.Запоріжжя, вул. Михайлова б.15
тел.:  (061)224 – 77 - 10
email: zapschooln89@ukr.net
http: http://school89zp.at.ua/

 


Провідна педагогічна ідея досвіду 
Серед проблем, які мають великий вплив на підвищення ефективності і якості навчання, важливе місце посідає перевірка та оцінка знань учнів. Внутрішньо шкільний контроль передбачає всебічне вивчення й аналіз навчально-виховного процесу  в  школі, об’єктивне оцінювання досягнутих результатів, запобігання можливим помилкам. Добре організований контроль знань учнів сприяє демократизації навчального процесу, його інтенсифікації та диференціації навчання. Він допомагає вчителю отримати об’єктивну інформацію (зворотній зв’язок) про хід навчально – пізнавальної діяльності учнів.  
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Питання досить актуальне, оскільки, не зважаючи на те, що в педагогіці і методиці проведено багато досліджень з  контролю та оцінки знань учнів, проблема організації контролю та об’єктивної оцінки знань залишається і потребує вирішення в сучасних умовах. 


Науково-теоретична база досвіду 
Такі вчені, як Ю. Бабанський,  К. Інгекамп, А.О. Єсаулов, Ч. Купісевич, Л.Одерій, присвятили праці вивченню проблеми контролю та стимулювання навчальної діяльності учнів у навчальному процесі.
В зарубіжній педагогіці діагностика трактується як процес, в якому здійснюється визначення рівня засвоєння знань, умінь і навичок, а також і деяких аспектів розвитку й вихованості, обробка й аналіз отриманих знань, узагальнення та висновки про хід процесу навчання та просування учнів на наступні сходинки навчання, висновки про ефективність роботи вчителів і всього освітнього закладу. 
У вітчизняній педагогіці також мають місце подібні підходи до даного питання. Контроль навчання розглядається, з одного боку, як адміністративно-формальна процедура перевірки роботи вчителя, як функція управління, результати якої і слугують для прийняття управлінських рішень. З іншого боку, контроль навчання має вже вказані значення перевірки та оцінки знань учнів вчителем.

 
Стисла анотація досвіду 
    Система відбору, обробки, аналізу, зберігання інформації про діяльність педагогічної системи в конкретному напрямку забезпечує безперервне тривале відстеження стану, наступну корекцію навчально – виховного процесу та прогнозування.
       Неможливо досягти високого рівня навчальних досягнень учнів без відповідного контролю за ходом навчального процесу. Проблеми оцінювання навчальних досягнень учнів та оцінювання ефективності навчання пов’язані між собою. Вирішення цієї проблеми стає можливим шляхом дослідження. Основний зміст дослідження полягає в одержанні інформації про стан освіти з метою прийняття управлінських рішень щодо переведення її на новий рівень. 
        Здійснюючи внутрішньо шкільний контроль за якістю знань, умінь і навичок учнів, адміністрація школи використовує якісні і кількісні показники навчального процесу. Зокрема, з метою моніторингу аналітико – корекційної діяльності тричі на рік за планом проводяться директорські контрольні роботи: вересень – діагностичний, грудень – семестровий, квітень – травень – річний. За результатами моніторингу адміністрація:
-    визначає реальний стан навчального процесу за основними показниками та динаміку їх змін протягом досліджуваного періоду;
-    визначає «зони тривоги» стосовно якості викладацької роботи, рівня знань і досягнень учнів та з’ясовує їх причини.
Крім того, отримані результати є підставою для організації коригувальної роботи, як з учнями так і з учителями. 

Результативність впровадження досвіду 
Мною були проведені дослідження, метою яких було вивчення питань:
-    системного контролю, оцінювання  та корекції знань;
-     реалізації індивідуального підходу до школярів та диференціації у процесі контролю і стимулювання навчальної діяльності учнів, зокрема  по роботі із здібними та учнями, які мають початковий рівень знань; 
-    проаналізовано рівень навчальної діяльності учнів нашої школи за минулі роки. 
Також опрацьовано питання основних функцій контролю та  оцінки знань учнів, поєднання поваги та вимогливості вчителя під час її виставлення;  психолого – педагогічні дослідження та анкетування учнів; система відкритих уроків. 
Поліпшення якості контролю навчальної роботи учнів, об’єктивна оцінка їхніх 
знань є важливим засобом управління навчальним процесом. Контроль знань та інших характеристик того, кого навчають, не повинен перетворюватися в самоціль або засіб накопичення статистичних даних про результати його навчання, а повинен бути доведений до ступеню фактору, який діє на об’єм, зміст та структуру алгоритму подальшого навчання.


Репрезентація досвіду 
Проблема «Технологія  контролю та стимулювання навчальної діяльності учнів»  викликає зацікавленість у педагогічних працівників та адміністрації. В цьому я переконалась на засіданнях методичної ради школи, педагогічної ради.

Посилання на матеріал: http://school89zp.at.ua/index/pedagogichna_vistavka/0-103

Категорія: технології та управління | Додав: LeninRMO (19.01.2016)
Переглядів: 1234 | Рейтинг: 1.0/169
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024