Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:44

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Створення освітньої історико-культурної платформи як засіб патріотичного вихованняшкільної молоді

Створення освітньої історико-культурної платформи як засіб патріотичного вихованняшкільної молоді

Дашевська Ірина Миколаївна,

ст. викладач кафедри туризму та готельного господарства КПУ,
керівник гуртка «Музейна справа»  ЗОШ № 89;
член науково-методичної ради з туризму при Департаменті культури, національностей та  туризму
Запорізької облдержадміністрації, член координаційної ради з питань туризму при Запорізькому міськвиконкомі, 
член Запорізької обласної туристичної асоціації.

Холоденко Марина Костянтинівна,

заступник директора з навчально-виховної роботи, 
вчитель історії, вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «старший вчитель»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89 Запорізької міської ради
Директор: Корсунова Любов Федорівна
Адреса школи: 69065 м. Запоріжжя, вул. Михайлова, буд. 15 
тел.:   (061)224-77-10
email:zapschooln89@ukr.net  http:http:// school89zp.аt.uа/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
Наданий досвід   висвітлює роботу вчителів історії  по створенню такого  освітньо-виховного середовища в школі, яке є ефективним в сучасних умовах  для формування в учнів якостей свідомого українського національно-державницького патріотизму, як системи цінностей усього українського народу.  Патріотизм народжується в родині, закріплюється у школі. Одним із факторів, який впливає на формування свідомого патріотизму, є зв'язок з історією:  виховання учнів на найкращих прикладах  історичного розвитку свого народу,  всієї країни, рідного міста, вулиці, своєї родини. Освітньо-культурна платформа «Я в історії» дає можливість спрямувати дії педагогічного колективу загальноосвітньої школи в наступних напрямках:«Я в історії родини», «Я в історії школи», «Я в історії Запоріжжя», «Я в історії України». Таким чином, застосування особистісно-орієнтованого підходу та залучення до патріотичного виховання родин, класних колективів,  вивчення історії рідної школи та міста впливає на зростання ефективності  патріотичного виховання.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Політичні та соціально-економічні зміни в країні зумовлюють нові вимогидо сучасної системи виховання школярів на патріотичних цінностях. Однією із нагальних потреб сучасного українського суспільства є формування в молодого покоління, й зокрема у школярів, патріотичних відчуттів, активної громадянської позиції й соціальної відповідальності. Через залучення школярів до співпраці в соціальному кластері «учень-родина-школа-місто-країна» формується молода особистість, створюються зв’язки взаємопорозуміння, взаємоповаги, любові між учнями, батьками, вчителями, виховується повага до історії, любов до Батьківщини.


Науково-теоретична база досвіду 
У Державній національній програмі «Освіта» («Україна ХХІ століття»),  Концепції національного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (2007),  програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (2011), Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді (2015) поставлено завдання збереження і збагачення культури українського народу, визнання освіти важливим інструментом національного розвитку і гармонізації національних відносин. Теоретико-методологічні засади патріотичноговихованнядосліджувалися в роботах І. Беха, Г. Ващенка, О. Вишневського, Г. Гончарука, Б. Ступарика, К. Чорної, П. Щербаня та інших.


Стисла анотація досвіду 
Освітньо-культурна платформа «Я в історії» ставить перед собою мету формування патріотичних якостей школярів засобами історико-культурної освіти через об’єднання  у відкритому партнерському освітньо-виховному процесі учнів та вчителів  школи, створення сприятливого  середовища для вивчення історії, залучення до відкритого комунікативного середовища батьків та  партнерів,  створення  умов для формування в молодого покоління таких якостей, як ініціативність, відповідальність за майбутнє країни,  готовність працювати в команді, надання можливостей для самовираження та  самореалізації кожного учня. 
В межах цієї платформи визначено три напрямки роботи педагогів: 
•    освітній, 
•    краєзнавчо-пошуковий, 
•    військово-патріотичний.
Особливістю освітнього  напрямку є максимальне використання на уроках історії потенціалу творчих здібностей та обдарувань учнів через залучення до різних форм наукової діяльності, участі в творчих  конкурсах та олімпіадах. Важливим також є створення на  уроках  відповідної емоційної атмосфери для  підсилення  виховного впливу навчального матеріалу, в тому числі через використання  документів, спогадів, кіно- і фотоматеріалів, звукозаписів, художніх творів.
Особливістю краєзнавчо-пошукової роботи в межах названої платформи є наближеність до інтересів громади, шкільного колективу, родин учнів: вивчення історії на прикладі історії своєї родини, школи, вулиць, які знайомі з дитинства. Однією зі складових цієї роботи є співпраця з партнерами: участь у соціальних проектах, конкурсах під егідою Обласного центру патріотичного виховання, тощо. 
Військово-патріотичне виховання ґрунтується  на культурно-історичних традиціях українського козацтва, які виховували в молодого покоління такі риси, як відвага, самовідданість, сміливість, повага до старших.


Результативність впровадження досвіду 
Впровадження даної освітньо-культурної платформи дало можливість створити комфортні умови для використання творчого потенціалу учнів, що підтверджується  результатами  участі учнів  в районних та обласних  олімпіадах з історії та  в конкурсах МАН. Підвищилася мотивація, пізнавальний інтерес  учнів до вивчення  історії України та рівень навчальних досягнень. Збільшилася кількість учнів, які беруть участь в інтелектуальних та творчих конкурсах.
Покращився розвиток родинних взаємозв’язків та стосунків учнів у сім’ях та стосунки в шкільних колективах, зросла ініціатива учнів. Підвищився пізнавальний інтерес школярів до вивчення історії малої батьківщини. Апробовані педагогічні умови, зміст, форми та методи роботи показали підвищення рівня сформованості патріотичних якостей  школярів.

 
Репрезентація досвіду 
Проблема виховання патріотичних якостей в учнів викликає  зацікавленість у вчителів історії.  В цьому автори  переконалися  на засіданнях методичного   об’єднання вчителів історії та гуманітарних наук, на засіданні Запорізької обласної туристичної асоціації, присвяченому питанням виховання запорізької молоді туристсько – екскурсійними засобами.

Посилання на матеріали: school89zp.at.ua/index/pedagogichna_vistavka/0-103

Категорія: технології та управління | Додав: LeninRMO (19.01.2016)
Переглядів: 912 | Рейтинг: 1.0/144
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020