Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 14:21

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Стан роботи з покращення фізичного, психічного, духовного здоров’я школярів

Стан роботи з  покращення фізичного, психічного, духовного здоров’я школярів в Запорізькій загальноосвітній школі     І – ІІІ ступенів № 104

 

Бондар  Валентина Леонідівна,
директор Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 104
Запорізької міської ради Запорізької області
Категорія 
– вища, «Вчитель-методист»

Адреса школи: м.Запоріжжя, 69041 вул. Кремлівська, 65-В

тел. 239 – 17 – 58

znz104@ukr.net
znz104.at.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду 
Соціально-політичні й економічні зміни, що відбуваються в нашій країні, поставили педагогів перед гострою необхідністю критичної переоцінки науково-теоретичних основ системи виховання, орієнтованості їх на формування духовних потреб, здорових звичок, фізичного загартування та збереження здоров’я школярів.
Виходячи з вище зазначеного Запорізька  загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів 
№ 104 з 2011 року включилася до реалізації програми “Школа сприяння здоров’ю” і педагогічний  колектив розпочав роботу над науково –методичною проблемою «Формування здорової, інтелектуально розвиненої особистості, здатної до творчої самореалізації, на основі гармонізації навчально-виховного процесу з природним розвитком людини».


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Актуальність проекту полягає в тому, що однією з основних складових систем підготовки учнівської молоді є формування здорового способу життя. Здоров’я молодого покоління – один з найголовніших пріоритетів системи освіти.  Чому ж ми, на жаль, не можемо похвалитися здоров’ям нації? Обираючи цю тему проекту, ми хочемо, щоб діти дізналися, що рівень здоров’я кожної людини залежить від рівня її загальної культури; хворобливість підлітків зростає і починається саме з таких неформальних порушень здорового способу життя, ця проблема турбує не тільки дорослих, але й самих дітей. Пропонований проект дає змогу  врахувати творчі здібності учнів і особисту мотивацію, відповідально підійти до розв’язання поставленої проблеми й дотримуватися здорового способу життя. Також проект дає можливість допомогти молодій людині увійти в доросле життя, зрозуміти його цінність, усвідомити себе часткою того життя, яке дали  батьки.    


Науково-теоретична база досвіду 
Об ﹸєктом  досліду виступають педагогічний колектив школи, батьківська громадськість, представники медичної галузі, медична сестра, органи місцевого самоврядування, громадські організації, органи учнівського самоврядування. Теоретичним підґрунтям розвитку фізичного виховання є роботи відомих учених: А. Волошина, О. Духновича, А. Макаренка, С. Русової, С. Сірополка, В. Сухомлинського, К. Ушинського та інших.


Стисла анотація досвіду 
       Проблема здоров’язбереження та формування здорового способу життя належить до вічних в історії людства. Аналіз науково-методичних джерел свідчить про те, що для оптимізації процесу здоров’язбереження молоді та підлітків фізичне виховання повинно займати у школі одне із провідних місць . Можна констатувати, що, по-перше, робота зі збереження здоров’я у школі, як правило, має суто медичну основу, тому що виходить з ідеї «лікування хвороб»; по-друге, педагогічною теорією і практикою не розроблені технології перекладу знань про здоров’я і здоровий спосіб життя на поведінковий рівень; по-третє, немає переконливих критеріїв оцінки ефективності процесу оздоровлення школярів, незважаючи на те що здоров’я неухильно погіршується.
З огляду на стан здоров’я зростаючого покоління стає зрозумілою деяка обмеженість традиційної класно-урочної системи організації навчального процесу та її згубний вплив на здоров’я учнів. У зв’язку з цим актуалізується завдання пошуку ефективних освітніх технологій, в яких збереження здоров’я учнів є пріоритетним.
  Реалізувати поставлену задачу педагогічному колективу допомагають розроблені і скориговані до умов школи програма  «Школа сприяння здоров’ю», «Здорова дитина-здорова країна». На їх основі розроблюється щорічно план роботи школи. 


Результативність впровадження досвіду 
      Аналіз стану здоров’я школярів свідчить про необхідність активного використання здоров’язберігаючих технологій в навчально-виховному  закладі. Зміст здоров’язберігаючих технологій вельми різноманітний і включає заходи, які направлені на збереження основних складових здоров’я учнів, головним чином на фізичне здоров’я. Ефективність використання здоров’язберігаючих технологій залежить від професійної підготовленості, а також від взаємодії між педагогами учнями і батьками.
  Діяльність школи з формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя і розвитку фізично, духовно, емоційно і психічно здорової особистості ефективна тільки за умови взаємодії педагогічного колективу, учнів, батьків, громади мікрорайону.


Репрезентація досвіду 
Проведений аналіз   з проблем дослідження дозволяє дійти висновку про багатоаспектність,   міждисциплінарний характер проблеми збереження здоров’я учнів та його зміцнення під час навчально-виховного процесу школи.

Посилання на матеріал znz104.at.ua


 

Категорія: технології та управління | Додав: LeninRMO (19.01.2016)
Переглядів: 994 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 1.0/24
Всього коментарів: 6
6 104megapolis  
Цікавий та корисний матеріал

5 Гординка  
Мабуть, найкраща робота! Дякую за статтю!

4 slolesya  
Цікаво! Перегляну інформацію на сайті школи.

3 olena2014u  
Дуже цікавий матеріал.

2 makarenko0502  
Дуже важливо виховувати у школярів позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя, бо це є запорукою успіху. Дякую!

1 Bogdan693  
Проблема здоров'я школярів дуже актуальна. Дуже дякую за статтю.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024