Стан роботи з покращення фізичного, психічного, духовного здоров’я школярів в Запорізькій загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів № 104
Бондар Валентина Леонідівна,
директор Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 104
Запорізької міської ради Запорізької області
Категорія – вища, «Вчитель-методист»
Адреса школи: м.Запоріжжя, 69041 вул. Кремлівська, 65-В
тел. 239 – 17 – 58
znz104@ukr.net
znz104.at.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
Соціально-політичні й економічні зміни, що відбуваються в нашій країні, поставили педагогів перед гострою необхідністю критичної переоцінки науково-теоретичних основ системи виховання, орієнтованості їх на формування духовних потреб, здорових звичок, фізичного загартування та збереження здоров’я школярів.
Виходячи з вище зазначеного Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
№ 104 з 2011 року включилася до реалізації програми “Школа сприяння здоров’ю” і педагогічний колектив розпочав роботу над науково –методичною проблемою «Формування здорової, інтелектуально розвиненої особистості, здатної до творчої самореалізації, на основі гармонізації навчально-виховного процесу з природним розвитком людини».
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність проекту полягає в тому, що однією з основних складових систем підготовки учнівської молоді є формування здорового способу життя. Здоров’я молодого покоління – один з найголовніших пріоритетів системи освіти. Чому ж ми, на жаль, не можемо похвалитися здоров’ям нації? Обираючи цю тему проекту, ми хочемо, щоб діти дізналися, що рівень здоров’я кожної людини залежить від рівня її загальної культури; хворобливість підлітків зростає і починається саме з таких неформальних порушень здорового способу життя, ця проблема турбує не тільки дорослих, але й самих дітей. Пропонований проект дає змогу врахувати творчі здібності учнів і особисту мотивацію, відповідально підійти до розв’язання поставленої проблеми й дотримуватися здорового способу життя. Також проект дає можливість допомогти молодій людині увійти в доросле життя, зрозуміти його цінність, усвідомити себе часткою того життя, яке дали батьки.
Науково-теоретична база досвіду
Об ﹸєктом досліду виступають педагогічний колектив школи, батьківська громадськість, представники медичної галузі, медична сестра, органи місцевого самоврядування, громадські організації, органи учнівського самоврядування. Теоретичним підґрунтям розвитку фізичного виховання є роботи відомих учених: А. Волошина, О. Духновича, А. Макаренка, С. Русової, С. Сірополка, В. Сухомлинського, К. Ушинського та інших.
Стисла анотація досвіду
Проблема здоров’язбереження та формування здорового способу життя належить до вічних в історії людства. Аналіз науково-методичних джерел свідчить про те, що для оптимізації процесу здоров’язбереження молоді та підлітків фізичне виховання повинно займати у школі одне із провідних місць . Можна констатувати, що, по-перше, робота зі збереження здоров’я у школі, як правило, має суто медичну основу, тому що виходить з ідеї «лікування хвороб»; по-друге, педагогічною теорією і практикою не розроблені технології перекладу знань про здоров’я і здоровий спосіб життя на поведінковий рівень; по-третє, немає переконливих критеріїв оцінки ефективності процесу оздоровлення школярів, незважаючи на те що здоров’я неухильно погіршується.
З огляду на стан здоров’я зростаючого покоління стає зрозумілою деяка обмеженість традиційної класно-урочної системи організації навчального процесу та її згубний вплив на здоров’я учнів. У зв’язку з цим актуалізується завдання пошуку ефективних освітніх технологій, в яких збереження здоров’я учнів є пріоритетним.
Реалізувати поставлену задачу педагогічному колективу допомагають розроблені і скориговані до умов школи програма «Школа сприяння здоров’ю», «Здорова дитина-здорова країна». На їх основі розроблюється щорічно план роботи школи.
Результативність впровадження досвіду
Аналіз стану здоров’я школярів свідчить про необхідність активного використання здоров’язберігаючих технологій в навчально-виховному закладі. Зміст здоров’язберігаючих технологій вельми різноманітний і включає заходи, які направлені на збереження основних складових здоров’я учнів, головним чином на фізичне здоров’я. Ефективність використання здоров’язберігаючих технологій залежить від професійної підготовленості, а також від взаємодії між педагогами учнями і батьками.
Діяльність школи з формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя і розвитку фізично, духовно, емоційно і психічно здорової особистості ефективна тільки за умови взаємодії педагогічного колективу, учнів, батьків, громади мікрорайону.
Репрезентація досвіду
Проведений аналіз з проблем дослідження дозволяє дійти висновку про багатоаспектність, міждисциплінарний характер проблеми збереження здоров’я учнів та його зміцнення під час навчально-виховного процесу школи.
Посилання на матеріал znz104.at.ua
|