Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 06:01

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Розвивальний ефект освітнього процесу при використанні адаптивних педагогічних технологій

Розвивальний ефект освітнього процесу при використанні адаптивних педагогічних технологій

Соколенко Світлана Леонідівна,
методист з координації дошкільної та початкової освіти, вища категорія, «старший вихователь»

Інформаційно-аналітичний методичний центр м.Запоріжжя
Директор: Гусак Оксана Вікторівна
Адреса: 69037, М.Запоріжжя, вул.Сорок років Рад. України, 39Б
Телефон: (0612) 224-08-36    
е-mail: donmszap@ukr.net 
Сайт:  http://znmc.ucoz.ru/

Провідна педагогічна ідея розробки полягає у подоланні організаційно-педагогічних  проблем навчально-виховного процесу, формуванні проектувальних та аналітичних вмінь вихователів-методистів та завідувачів, забезпечені розвивального компоненту освітньо-виховної роботи засобами сучасних педагогічних технологій.

Обґрунтування актуальності та перспективності розробки
Методологічним фундаментом Базового компонента дошкільної освіти як концептуального документа, що визначає стратегічні напрями й орієнтири сучасної дошкільної освіти, є дитиноцентризм — проголошення самоцінності дошкільного дитинства, пріоритету особистісного  підходу над предметно-орієнтованим. А це означає, що вихователь має зосередити увагу на принципово іншій, ніж у знаннєвій парадигмі, організації освітнього процесу в дошкільному закладі, визнавши за кожною дитиною право на свій темп розвитку, прояв індивідуальності. А відтак, організація життєдіяльності має бути гнучкішою, менш зарегламентованою, формалізованою, щоб вихователь був не над дітьми, а поряд з ними. Таким чином, ми бачимо, що на сучасному етапі розвитку суспільства відбуваються зміни у навчально-виховних процесах: акцентується увага педагогів дошкільної освіти на розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дітей, корекції емоційно-вольової та рухової сфер, на зміну традиційним методам приходять нові методи навчання та виховання, спрямовані на активізацію пізнавальної діяльності дитини. Тому важливо звернути увагу на інноваційні технології, завдання яких спрямоване на задоволення запитів вихователів, батьків, інтересів дітей та потреб суспільства.

Науково-теоретична база розробки 

Опис представлених в розробці педагогічних технологій здійснено на основі кваліфікаційних груп  педагогічних технологій, узагальнених Г.Н. Селевко, За основу моделі психолого-педагогічного супроводу впровадження технології визначено проектно-діяльнісний підхід І.Беха.

Стисла анотація розробки 
Роботу представлено у вигляді методичного посібника. Запропоновані методичні матеріали розкривають особливості впровадження педагогічних технологій  в навчально-виховний процес в дошкільному навчальному закладі. Узагальнені карти структури педагогічних технологій, зміст методичного супроводу з урахуванням рівня готовності педагогів, етапів впровадження,  механізм відстеження впливу освітньо-виховного процесу з використанням сучасних педагогічних технологій (моніторинг)  адаптовані до вимог організації навчально-виховного процесу на сучасному етапі та допоможуть керівникам в управлінсько-організаційній діяльності.

Результативність впровадження розробки
Використання рекомендації методичної розробки сприяє: 

  • оновленню змісту навчально-виховного процесу у частині розробці парціальних програм, розробці дидактичних посібників тощо; 
  • вдосконаленню навчально-виховного процесу, моделювання та апробація авторських моделей досвіду;
  • апробуванню нових педагогічних технологій: розвивального, оздоровчого, корекційно-розвивального спрямування;
  • використання методів проектування і моделювання;
  • зміні форм і методів навчання та виховання: впровадження діалогових форм спілкування суб’єктів навчально-виховної діяльності;
  • якості  методичного супроводу щодо ефективного впровадження педагогічних технологій в освітній процес;
  • запровадженню моніторингу результативності впровадження технології.

Репрезентація розробки 
Методичні рекомендації (практичні матеріали) презентовано в ході  практико-орієнтованого семінару «Реалізація завдань компетентністного та діяльнісного  підходів у формуванні життєвих компетентностей дітей дошкільного віку засобами впровадження ППТ» для керівників дошкільних закладів району у березні 2014 року.

Посилання на матеріал https://drive.google.com/file/d/0B0QMeTUF3x-7WmdQRmtYOTFRWUE/view?usp=sharing    



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B0QMeTUF3x-7WmdQRmtYOTFRWUE/view?pref=2&pli=1
Категорія: технології та управління | Додав: Zhovt2 (29.01.2016) | Автор: Соколенко Світлана Леонідівна E W
Переглядів: 1000 | Коментарі: 2 | Теги: розвивальний, адаптивність, освітній процес, Жовтневий | Рейтинг: 1.0/34
Всього коментарів: 2
2 dnz182zp  
Цей досвід має не тільки теоретичне обгрунтування, але й велике практичне значення. Інноваційні педагогічні технології, які представлені в посібнику, повинні стати звичайною практикою  сучасного дошкільного  закладу.

1 OksanaGusak  
Пані Світлано, дякую Вам, що поділилися своїм практичним досвідом! Впевнена, що адаптивні технології в навчанні та розвитку дитини дошкільного віку є одними з найбільш продуктивних та результативних.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024