Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:04

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Предметний тиждень як одна із форм організації методичної роботи в початковій школі

Предметний тиждень як одна із форм організації методичної роботи в початковій школі

Волколупова Світлана Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, спеціаліст вищої категорії, звання «Старший вчитель»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду: Полягає у створенні засобом організації предметного тижня єдиного пізнавального середовища, під час якого відбувається, по-перше, підвищення професійної компетентності вчителя, по-друге, підвищення мотивації та інтересу до предметів, формування пізнавальної, творчої активності і культури розумової праці, вироблення вміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності в учнів та, по-третє, підвищення зацікавленості батьків щодо отримання їхніми дітьми якісної освіти.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Зумовлюється динамічними змінами життя, в постійному оновленні інформації та колосальних темпах її накопичення, що вимагає потребу в таких фахівцях та членах суспільства, які здатні гнучко та оперативно адаптуватися до нових вимог, адекватно реагувати на нові вимоги, навчатися протягом усього життя, розвиватися та творити. Перед сучасною початковою школою, відповідно до нового Державного стандарту початкової загальної освіти, стоїть завдання впровадження компетентнісного підходу в навчально-виховний процес, розробка навчально-методичного забезпечення щодо формування ключових компетентностей молодших школярів, вдосконалення професійної майстерності вчителів початкових класів щодо розвитку компетентностей учнів молодших класів. Необхідність створення в школі високого рівня пізнавального середовища зумовлена потребою розвитку та саморозвитку учнів і педагогів.

Науково-теоретична база досвіду Пошук шляхів уникнення формального підходу до методичної роботи, спрямування її на підвищення професійного рівня педагогів представлений В.М. Лизинським у книзі «О методической работе в школе», опублікованій у 2002 році. Зазначена тема знайшла своє відображення у працях відомих учених Ю.К. Бабанського, Н.П. Волкової, Ю.З. Гільбуха, І.В. Зайченка, Л.В. Занкова, М.Ю. Красовицького, В.І. Павленка, О.Я. Савченко та інших.

Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний, в основу якого покладено конструктивне поєднання відомих ідей, методик освітньої роботи. Методичне забезпечення навчально-виховного процесу має неперервний характер, випливає з реальних проблем, що виникають у педагогічній діяльності і передбачає широкий набір видів, форм і змісту діяльності. Одним із шляхів розвитку професійної компетентності педагогів початкової школи є робота методичного об’єднання. Проведення предметних тижнів дозволяють внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчального процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів, розширити світогляд учнів, розвинути їхні творчі здібності, самостійність, естетичний смак, залучити батьків до співробітництва. Дана робота підвищує в школярів рівень активізації пізнавальної діяльності. Завдяки можливості прийняти участь в заходах, проявити свої творчі та розумові здібності зростає інтерес до вивчення предметів.

Предметний тиждень розкриває не тільки можливості учнів, а також і сприяє зростанню рівня фахової майстерності педагогів, їх творчості, професіоналізму. Він дозволяє повною мірою розкрити потенціал вчителя, сприяє розвитку його професійної культури, професійному становленню педагога.

Під час проведення предметного тижня дуже важливою ланкою є співпраця вчителів, учнів та їх батьків. Сумісна участь дітей та дорослих в святах, екскурсіях, конкурсах, виставках веде до згуртованості не тільки дитячого колективу, а і колективу дорослих людей. Такий взаємозв’язок класної та позакласної роботи сприяє розвитку інтересу до матеріалу, який вивчається на уроках, активізує пізнавальну діяльність учнів.

Результативність впровадження досвіду Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів початкових класів, керівників шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів та заступників директора з НВР, модернізує процес навчання на сучасному етапі та може бути використаний для впровадження в інших навчальних закладах.

Репрезентація досвіду

  • На засіданнях методичної ради Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №103 Запорізької міської ради Запорізької області;
  • На засіданнях районного методичного центру вчителів початкових класів Комунарського району в 2011, 2012 роках,
  • На засіданнях міської школи заступників директорів з початкової освіти ЗНВК в 2011, 2012 роках,
  • На семінарах, семінарах- практикумах для керівників РМО під керівництвом ЗОІППО  в 2010 році, для слухачів курсів ЗОІППО в 2015році.

Посилання на матеріал http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: технології та управління | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 721 | Теги: Активізація пізнавальної діяльності, модернізація, співпраця, Предметний тиждень, творчість, творчі здіб, позакласна робота, навчально-виховний процес | Рейтинг: 1.0/21
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020