Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 18:20

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Інформаційна відкритість гімназії як ресурс її розвитку

Інформаційна відкритість гімназії як ресурс її розвитку

Мєркіна Антоніна Леонідовна,

вчитель вищої категорії, вчитель-методист, відмінник освіти України

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у визначення ефективних інструментів та процедур інформаційної взаємодії навчального закладу з громадськістю на основі конструктивного діалогу з метою забезпечення інформаційної відкритості.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

Актуальність теми пов'язана з низкою умов, що визначають зміну характеру діяльності загальноосвітнього навчального  закладу, що  перетворює його в громадсько-активну школу та забезпечує відкритість  її діяльності для всіх соціальних груп, організацій і структур, зацікавлених в  її позитивному розвитку . Інформаційна відкритість освіти сьогодні є однією з ключових умов для розвитку системи, яка прагне до якісної освіти для всіх та забезпечується принципом державно-громадського управління. Інноваційний розвиток освіти неможливий без широкої громадської підтримки та її активної участі в виробленні освітньої політики. Разом з тим, в сучасних науково-педагогічних дослідженнях недостатньо розроблені питання організації інформаційного обміну між школою і соціумом, недостатньо розкрито вплив інформаційної відкритості школи на зміну характеру її діяльності, існує дефіцит знань в області організації і управління інформаційними процесами на рівні освітньої установи, спрямованими на забезпечення відкритості школи соціуму. Має місце ряд протиріч:

  • між появою нових запитів до школи з боку соціуму і сформованою системою інформаційних процесів на рівні школи, яка не дозволяє ефективно виявляти і забезпечувати ці запити;
  • між появою різних форм інформування, спрямованих на задоволення потреб громадськості в інформації про результати роботи школи, і обмеженістю способів використання цих форм у системі управління школою;
  • між необхідністю участі педагогічних працівників у процесі інформування споживачів освітніх послуг і недостатньою готовністю педагогів до здійснення цієї діяльності.

Зазначені протиріччя визначають проблему «Якими мають бути форми і методи організації інформаційної взаємодії гімназії та соціуму для забезпечення інформаційної відкритості?» і роблять актуальною тему  «Інформаційна відкритість гімназії як ресурс її розвитку».

Науково-теоретична база досвіду

Питання демократизації та відкритості освіти детально вивчалися в ряді науково-теоретичних робіт: в області відкритості соціальних систем і побудови громадянського суспільства (А. Бергсон, К. Поппер, Д. Сорос); в галузі інформаційного розвитку суспільства і соціальних систем (М. Маклюен, М. Кастельс, Ф. Уебстер, І.М. Дзялошинский, Е.Е. Данилова, С.П. Барматова); в області демократизації освіти (Д. Дьюї, Е.Д. Дніпрова, І. Иллич, А.А. Пінський, І.Д. Фрумін, А.Н. Тубельський, Г.Б. Корнетів, Е.В.Насонова); в галузі управління освітніми системами і внутришкольную-го управління (BC Лазарєв, О.Е. Лебедєв, Ю.А. Конаржевский, AM Моїсеєв, М.М. Поташник В.П. Симонов, П.І. Третьяков, Т.І. Шамова); в області проектування ефективності школи (М. Барбер, П. Мортімор, М. Фуллан); в області забезпечення підзвітності в освіті (Д. Андерсон, Р. Бланк, Д. Вінклер, Г. Генрі, В. Гонг, JI. Дінджерсон, Р. Лінн, Д. О'Дей, М. Раймонд, Е. Ханушек).

Стисла анотація досвіду

Державно-громадське управління як форма інформаційної взаємодії школи з громадськістю.

Метою досвіду є визначення ефективних інструментів  та процедур  інформаційної взаємодії з партнерами та споживачами освітніх послуг, що сприяють забезпеченню  інформаційної відкритості, як ключової умови розвитку навчального закладу.

У діяльності гімназії використовуються такі інструменти і процедури взаємодії, що забезпечують інформаційну відкритість, як державно-громадське управління, публічна доповідь школи, сайт школи, статус ресурсного центру,соціальні проекти, гімназійне самоврядування, результати самообстеження, ВШК.

Інформаційна відкритість школи «працює» на зміцнення зв'язків освітнього закладу з батьками, партнерами, професійним співтовариством, соціумом.

 Серед розмаїття форм інформування соціуму про діяльність гімназії, найбільш продуктивним є ті, при яких налагоджено зворотній зв'язок. Найбільше цій умові відповідають очні зустрічі з громадськістю, в тому числі, і збори управляючих рад, і сайти шкіл, де розміщуються публічні доповіді та звіти про проведення самообстеження.

Таким чином, інформаційна відкритість освітньої установи здатна забезпечити розвиток гімназії та стати одним з чинників конкурентної переваги, нової моделі взаємодії гімназії з громад кістю, впевненості в тому, що наша гімназія і надалі буде стабільною на ринку освітніх послуг.

Результативність впровадження досвіду виявляється у створенні умов для:    

  • задоволення інформаційних потреб різних зацікавлених груп (органи влади, педагоги, батьки, діти, роботодавці, ЗМІ);
  • підвищення інформованості суспільства про цілі, завдання та очікувані результати проведених перетворень;
  • інформаційного забезпечення ринку освітніх послуг;
  • здійснення громадської експертизи управлінських рішень, стратегій і програми розвитку гімназії;
  • розвиток іміджу гімназії на основі PR-технологій.
  • реалізації маркетингової стратегії освітньої установи.

Репрезентація досвіду. Репрезентація досвіду

Досвід «Інформаційна відкритість гімназії як ресурс її розвитку» був презентований директорам та заступникам директорів навчальних закладів  на курсах при ЗОІ ППО та на сайті гімназії.

 

 

http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/merkina.pdf



Джерело: http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/merkina.pdf
Категорія: технології та управління | Додав: jurand1313 (29.01.2016) | Автор: Мєркіна Антоніна Леонідівна
Переглядів: 854 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 1.0/58
Всього коментарів: 8
8 volfsone  
Дуже свіжі,цікаві погляди!

7 seekcitynet  
Актуально і доречно! Так тримати!)))

6 lisatch2015  
Інформаційна взаємодія школи з громадськістю займає важливе місце в соціально-психологічній діяльності гімназії. "сприяє інформаційній відкритості, як ключової умови розвитку навчального закладу." Дякуюмо за таку можливість. Творчого натхнення у подальшому впровадженні інформаційних технологій.

5 nmitina45  
Дякуємо за цікавий та змістовний досвід роботи!

4 nakurash  
Очень актуальная тема. Это как раз то, к чему стремиться каждое современное учебное учреждение. Спасибо за идеи!

3 badienko84  
Інформаційні технології є дуже актуальним напрямком роботи закладу і впроваджується у багатьох закладах нового типу. Гімназія є саме таким закладом і очолює її сучасний директор! Бажаємо успіхів у подальшій діяльності!

2 abrovko72  
Громадсько-активна школа є сучасною, відкритою системою взаємодії вчителів, учнів, батьків та громади, суспільства на основі інформаційного простору! Таким закладом є гімназія! Робота змістовна, актуальна і цікава! Необхідно поширювати даний досвід!!

1 Людмила5048  
Інформаційна відкритісь закладу дає можливість успішно вирішувати  освітні завдання. Досвід гімназії тому приклад. Дякую.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024