Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:36

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Аналіз уроку як інструмент діагностування та оцінювання відповідності організації навчально-виховного процесу початкової школи

Аналіз уроку як інструмент діагностування та оцінювання відповідності організації навчально-виховного процесу початкової школи вимогам Державного стандарту освіти

Бобруль Тетяна Олексіївна

директор Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 41

спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

 Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 41 Запорізької міської ради Запорізької  області

 Адреса школи: 69037,Запоріжжя, вул. Миру,6, тел.: (061) 224 33 90      

 Директор школи: Бобруль Тетяна Олексіївна

 еmail: tatianaab@bk.ru

 

 

 
 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Управління методичною роботою зі сторони керівника за своєю суттю є ціленаправленою дією на педагогічний процес із метою успішного виконання завдань навчання та виховання школярів, розвитку освітньої системи. Щоб цю основну функцію здійснювати науково, своєчасно, треба мати обґрунтовану, правдиву, повну інформацію про стан справ в роботі системи та постійно співставляти її з тим, що має бути.

Для вивчення реального стану справ треба відвідування уроків завершувати бесідою з вчителем. До неї керівникові й педагогу слід ретельно готуватися. Бесіда має виявляти рівень оцінки вчителем своєї роботи, допомогти правильно зрозуміти позитивні тенденції та промахи в роботі, допомогти керівникові підготувати правильні висновки та намітити конкретні пропозиції щодо вдосконалення роботи.

На сьогоднішній час у результаті наукових досліджень учених та керівників практиків розроблено велику кількість спеціальних методик критеріїв оцінки уроку. Результат відвідування здебільшого визначається вмінням дати правильну, об’єктивну оцінку уроку.

Аналіз уроку вимагає як всебічних знань про урок, так і спеціальних умінь його спостереження та оцінювання. Є певні характеристики, обов’язкові для кожного уроку: це насамперед основні вимоги до сучасного уроку з урахуванням цілей, змісту і технології навчання відповідного предмета.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності вчителів. Адже, якість навчально-виховного процесу значною мірою залежить від учителя, рівня його професійної підготовки. Сучасній школі сьогодні потрібен учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. А впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи методичної служби.

Науково-теоретична база досвіду

Методичні рекомендації стосовно аналізу уроку розроблені та науково обґрунтовані Т. Шамовою та Ю. Конаржевським. Вони висвітлені у праці «Педагогічній аналіз уроку в системі внутрішньошкільного управління». Науково-практичну значущість мають рекомендації, розроблені Ю. Бабанським, М. Махмутовим стосовно підсумкового аналізу уроку й оцінки стану їх реалізації з точки зору оптимальності дій учителя.

Домінуючою ідеєю концепції аналізу уроку В. Онищука є його дидактична сторона - це: загальні відомості про урок, тип і структуру уроку, зміст уроку, принципи, методи та прийоми навчання, поведінка учнів, поведінка вчителя, результати уроку, висновки та пропозиції.

Стисла анотація досвіду

Аналіз уроку вимагає як всебічних знань про урок, так і спеціальних умінь його спостереження та оцінювання. Складність його полягає як у багатоплановості, так і у специфічності окремих компонентів і типів залежно від специфіки навчального предмета.   Зібрані матеріали визначають основні вимоги до сучасного уроку, призначення відвідування та аналізу уроків, недоліки відвідування й аналізу уроків, окремі специфічні вимоги до відвідування уроків навчальних предметів початкової школи, найхарактерніші недоліки уроку та їх можливі причини.

            Матеріали пропонуються для практичного використання методистами, заступниками директора з питань початкової освіти.

Результативність впровадження досвіду

Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику директорів, заступників директора, керівників шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів, модернізує процес навчання на сучасному етапі та  може бути частково використаний для впровадження в інших навчальних закладах.

Репрезентація досвіду

Досвід презентовано на міському практико-орієнтованому семінарі для заступників директорів з питань початкової освіти ІАМЦ ДОНМС

Посілання на матеріал   http://zosh41.ucoz.ua/metoda/prezentacija_dosvidu_bobrul_t.o..pdf

Категорія: технології та управління | Додав: jenya2016 (25.01.2016)
Переглядів: 1348 | Рейтинг: 1.0/553
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020