Аналіз результативності зовнішнього незалежного оцінювання як складова управління навчально-виховним процесом в гімназії №28
Голуб Володимир Анатолійович
Заступник директора з навчально-виховної роботи, спеціаліст вищої категорії, вчитель- методист
Запорізька гімназія №28 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса гімназії: м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 16, тел. 233-25-53
Директор гімназії: Бурма Ірина Миколаївна
e-mail: zp28gimn@ukr.net
сайт: www.s28.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: Зовнішнє незалежне оцінювання – одна з найпоширеніших у світі та ефективних систем оцінювання навчальних досягнень учнів, яка дозволяє провести як підсумкову атестацію, так і селекцію для вищих навчальних закладів. Результати зовнішнього незалежного оцінювання якості освіти є основою для вироблення освітньої стратегії і тактики, оцінювання роботи закладів освіти зокрема й освітніх систем в цілому.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Зовнішнє незалежне оцінювання знань випускників загальноосвітніх навчальних закладів за останні роки завоювало авторитет як досить потужний механізм об`єктивного визначення рівня підготовки абітурієнтів. Водночас багатьма навчальними закладами здійснювалися спроби на базі результатів ЗНО провести аналіз окремих аспектів діяльності шкіл. Спеціалісти в галузі тестології з самого початку впровадження системи ЗНО звертали увагу на необхідність зваженого підходу до даної проблеми. Тому виникла необхідність у розробці максимально інформативних, змістовних та адаптованих до потреб конкретного навчального закладу засобів аналізу статистичних даних зовнішнього незалежного оцінювання.
Науково-теоретична база досвіду: матеріали розроблено відповідно до методик статистичної обробки результатів зовнішнього незалежного оцінювання, запропонованих у фаховій літературі. За основу взято офіційні дані з сайтів Міністерства освіти і науки України, українського центру оцінювання якості освіти, Дніпропетровського регіонального центру оцінювання якості освіти.
Стисла анотація досвіду: Наданий матеріал структуровано за роками проведення ЗНО. Він включає аналіз таких питань:
- загальна характеристика участі навчального закладу у ЗНО поточного навчального року;
- аналіз якості тестів за предметами;
- аналіз результативності окремих предметів;
- порівняльні статистичні дані по навчальному закладу, району, області, країні;
- аналіз проблем і тенденцій ЗНО поточного року.
Результативність впровадження досвіду: Матеріали досвіду щороку використовуються:
- в роботі адміністрації гімназії при перспективному плануванні профільного навчання в старшій школі, плануванні варіативної частини робочих навчальних планів, розподілі годин індивідуальної роботи з учнями, визначенні перспектив співробітництва з вищими навчальними закладами;
- в роботі предметних методичних об`єднань при аналізі якості роботи МО, плануванні урочної та позаурочної роботи з предметів;
- в роботі учителів-предметників для корекції навчальної діяльності в старшій школі в напрямку підготовки до ЗНО;
- в роботі з батьківською громадою в напрямку інформаційного та профорієнтаційного співробітництва.
Репрезентація досвіду: Матеріали досвіду було представлено в гімназії під час проведення педагогічних рад, засідань предметних методичних об`єднань, надано для ознайомлення вчителям і керівникам навчальних закладів під час проведення лекцій та семінарів для слухачів курсів КЗ ЗОІППО. Електронну версію матеріалів розміщено на сайті Запорізької гімназії №28.
|