Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 01:09

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання проблемно–пошукового методу для активізації пізнавальної активності учнів 5-9 класів

Використання  проблемно–пошукового методу  для активізації пізнавальної активності  учнів 5-9 класів

Шовкопляс Оксана Василівна,

вчитель  української мови та літератури, спеціаліст І  категорії

Гафикіна Марина Миколаївна

вчитель української мови та літератури, спеціаліст ІІ категорії

 

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65

69068, м. Запоріжжя,  пр. Моторобудівників, 26.

Тел.:(061)278-35-91.

E-mail: school65@ukr.net.

Адреса сайту: http://school65.zp.ua

Директор школи: Чомова Світлана Валеріївна

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: розвиток особистих здібностей  учнів – розумових, комунікативних, творчих на основі  створення  і розв'язання проблемних ситуацій;  використання спостереження  з метою збору фактів для знаходження способу вирішення проблеми.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність теми продиктована умовами сучасного життя, вимогами втілюваного в галузь освіти єдиного Державного стандарту базової і повної середньої освіти до рівня підготовки випускника середньої школи.  Проблемно-пошуковий метод значно продуктивніше впливає на навчальну діяльність учнів. Завдяки йому відбувається формування вмінь учнів  досягати  навчального  результату шляхом навчально-пізнавальної дослідницької діяльності.

Науково-теоретична база досвіду: базовими є  публікації відомих науковців І.Лернера, М.Скаткіна, Г.Ксензова, .Н.Савіна, І.Якиманської, М.Махмутова. Останнім часом у фахових виданнях з’явилися нові дослідження вчителів, присвячені реалізації проблемно-пошукового принципу на уроках української мови (О.Заболотний, О.Кравченко, С.Мірошник, Р.Найденко, Л.Шевцова).

Стисла анотація досвіду: 

Необхідними  вміннями  і навичками  мисленнєвої діяльності людини є осмислення  теоретичного матеріалу, виділення головного, аналіз. синтез,абстрагування та конкретизація,індукція та дедукція, класифікація, узагальнення,систематизація доказів, побудова виступу,аргументація, вміння сприйняти питання ,осмислити його, дати відповідь ,формулювання висновків. Усе це допомагає розвивати проблемно-пошуковий, дослідницький (спостереження) методи. Найчастіше в практиці застосовується така схема: постановка проблеми , формулювання гіпотези, перевірка гіпотези  за текстом або навколо текстовими матеріалами під керівництвом учителя, висновок. До формулювання висновку залучаються учні.

 Перевага надається пошуковому методу. В цих умовах керування діяльністю  учнів здійснюється за допомогою  спеціальних запитань , завдань, що спонукають до самостійного пошуку відповіді, допомагають сформулювати гіпотезу, зробити висновок. Найчастіше пропонуються такі види діяльності: спостереження за мовним матеріалом, зіставлення епізодів, визначення проблеми, підбір аргументів, участь у дискусії , формулювання висновку .

У педагогічній практиці  в ході пошуково–дослідницької діяльності учні

  • навчаються вмінню самостійно здобувати знання;
  • розвивають навички самоорганізації ;
  • формують адекватну самооцінку;
  • нестандартно підходити до вирішення проблеми;
  • виробляють вміння підбирати спеціальні матеріали для представлення  результатів дослідження.

Результативність впровадження досвіду: 

  1. підвищення рівня розвитку зв’язного мовлення учнів;
  2. підвищення рівня успішності навчання з предметів;
  3. розвиток творчих здібностей учнів;
  4. розвиток соціальних компетенцій школярів;
  5. розширення кругозору учнів;
  6. розвиток спеціальних навичок з предметів. 
     

Репрезентація досвіду:  

Прогнозовані результати досвіду не раз були предметом розгляду зборів педагогічного колективу, засідань окремих методоб'єднань.

Посилання на досвід: 

https://docs.google.com/document/d/1ervpDSSd88k-tCwgtWyypGXE8M2nKYRJzdnU_8NVYR8/edit?usp=sharing



Джерело: https://docs.google.com/document/d/1ervpDSSd88k-tCwgtWyypGXE8M2nKYRJzdnU_8NVYR8/edit?usp=sharing
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: tetyana013 (22.01.2016)
Переглядів: 889 | Коментарі: 7 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/72
Всього коментарів: 7
7 galinagalinka703  
Шановні колеги! Дякую Вам за змістовну роботу. Ваш досвід заслуговує уваги й може бути використаним у викладанні інших предметів. Твердохліб Г.М.

6 galinagalinka703  
Шановні Оксано Василівно, Марино Миколаївно! Порушене Вами питання дуже актуальне, тому здійснення пошукового розв'язання проблемної ситуації візьму собі на озброєння. Хай щастить Вам на освітній ниві й особистому житті

5 meetingwithlarissa  
Шановні педагоги! Ваш досвід направлений на формування практичних вмінь та навичок, підвищення інтересу до навчання. Він заслуговує великої поваги.

4 galya-babich13  
Бажаю успіхів!

3 viktoriaartyuh  
Бажаю успіхів,нехай перемога буде за вами , ви найкращі!!!!

2 kotiy_natasha  
biggrin Бажаю успіху!

1 kotiy_natasha  
Шановні Оксана Василівно та Марина Миколаївно! Ваш досвід про використання прблемно-пошукового методу дуже зацікавив мене. Він аргументований, глибоко досліджений, орієнтований на пошук прийомів та методів у формуванні позитивної мотивації, на що варто звертати увагу в сучасній методиці викладання мов. Бажаю Вам успіхів у подальшій співпраці, творчому натхненні. Нехай перемога буде за Вами!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024