Тема досвіду: «Використання on-line технологій для розвитку пізнавальної активності учнів на уроках української мови »
Інформація про авторів досвіду: Чуйко М. В. учитель української мови та літератури Запорізької загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 75, спеціаліст І категорії.
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №75 Запорізької міської ради Запорізької області;
Директор: Гончаренко Роман Вікторович,
69009, м. Запоріжжя, вул. Історична, 92,
телефон (061)2365610,
e-mail: shkola75@i.ua
http://zzosh75.ucoz.ru
Провідна педагогічна ідея досвіду:
ІКТ проникають у навчальний процес, сприяють зміні технологічних аспектів навчання. Використання технологій Веб 2.0 як засобу формування інформаційної компетентності учнів на уроках української словесності зумовлено одним із перспективних напрямків реформування системи освіти України, а саме застосуванням сучасних комп'ютерних і телекомунікаційних систем у діяльності закладів освіти, рівень розробки яких відповідає вимогам світової спільноти. Розвиток навчання у віртуальному середовищі, брак уваги до цієї проблеми призвів до того, що учні користуються глобальною мережею на власний розсуд. Вони взаємодіють в мережі, спілкуються, створюють товариства за інтересами, але не знайомі з усіма можливостями мережевих сервісів. Саме тому завдання сучасного вчителя полягає в тому, щоб навчити учнів виявляти та використовувати можливості соціальних освітніх мереж для підвищення якості навчання та розвитку інформаційної компетентності.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: останнім часом все більше уваги приділяється проблемі використання Інтернет-ресурсів у навчальному процесі.
Розвиток соціальних мереж і технологій Інтернет відкриває необмежені горизонти для застосування їх в освітній діяльності, оскільки ставить у центр навчального процесу взаємодію учнів між собою та викладачами на основі інструментів соціального програмного забезпечення. Використання сервісів Веб 2.0 відкриває широкі можливості для активної участі учнів у наповненні мережі матеріалами, обміну своїми навичками й уміннями.
Науково-теоретична база: у своїй роботі спиралась на дослідження можливостей використання мережевих сервісів Веб 2.0 у навчально-виховному процесі загальної середньої та вищої школи зроблених такими науковцями, як: О. Андрєєв, Н. Діментієвська, О. Круподерова, Є. Патаракін, М. Рєзнін, В Стародубцев, Б. Ярмахов, Richard E. Ferdig, KayeD. Trammell. Педагогічні можливості сервісів досліджені в роботі М. Менякіної, вікі-технології у сучасній освіті – Н. Дягло, Г. Стеценко, особливості використання веб-технологій для самостійного підвищення кваліфікації – М. Німатулаєва, розвиток загальнокультурної компетенції вчителів-предметників засобами сервісів Веб 2.0 – Н. Євтушенко.
Стисла анотація досвіду: Створені дидактичні матеріали та система використання інформаційних технологій і мультимедійних засобів навчання, яка базується на комплексному використанні у процесі навчання українській мові всіх можливостей технічного забезпечення школи, наявної бази електронних програмних засобів навчання, накопичення та використання власних фото- та відеоматеріалів в органічному та доцільному поєднанні з традиційними засобами навчання: підручники, посібники. У досвіді надано додатки: розробки уроків з використанням завдань, створених за допомогою сервісів LearningApps та Виbbl.us., алгоритм роботи в згаданих сервісах та пам’ятки для учнів, як створити сервісами Веб 2.0.
Репрезентація досвіду: досвід представлений на педагогічній раді ЗОШ №75, на засіданні ШМО вчителів-філологів.
Теги: Заводський, веб-технології, сервіси Веб.2.0, LearningApps, Виbbl.us., диференційований підхід, скриншот, пазл, сканворд, ментальна карта.
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_42.html
|