Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 07.12.2024, 15:48

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання міжпредметних зв’язків для формування полікультурної компетенції учнів на уроках української мови та літератури

Тема: «Використання міжпредметних зв’язків для формування полікультурної компетенції учнів на уроках української мови та літератури»

 

Інформація про автора досвіду: Корчева Л.М., учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист.

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №75 Запорізької міської ради Запорізької області;

Директор: Гончаренко Роман Вікторович,

69009, м. Запоріжжя, вул. Історична, 92,

Тел. (061)2365610,

e-mail: shkola75@i.ua;

http://zzosh75.ucoz.ru

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Мета сучасної школи – формування полікультурної компетентної особистості. Використання міжпредметних зв’язків на уроках мови та літератури дозволяють формувати полікультурну компетентність учня, здобувати знання у єдиному освітньому просторі. У матеріалах досвіду систематизовано форми, методи і прийоми використання між предметних зв’язків на уроках української словесності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: при суцільній інформатизації навколишнього середовища, величезного обсягу інформації, яку повинен опанувати учень, втрачається зв'язок між предметами, що вивчаються: учень має розрізнені знання з різних галузей, не вміє співставляти, проводити паралелі між історичним поступом народу та розвитком його культури, тому системне використання міжпредметних зв’язків (українська мова, література, зарубіжна література, історія, географія, художня культура, образотворче мистецтво, правознавство, народознавство) дозволяє систематизувати знання учнів, сформувати полікультурну особистість.

Науково-теоретична база: автор досвіду спирається на дослідження інтеграції наукових знань у філологічній освіті таких методистів: М.Анісімова, А.І. Градовський, Г.Гречушкіна, С. Жила, В.О. Сухомлинський, С. Тройніцька, Д.А. Кобцев.

Стисла анотація досвіду: за характером інноваційного потенціалу досвід є комбінаторним. В основу роботи покладено евристичний (пошук інформації, її осмислення та інтерпретація), дослідницький (дослідження проблеми, її актуальності), пояснювально-рецептивний (сприймання, осмислення, запам’ятовування). У досвіді представлено додатки: розробки уроків різних типів та позакласних заходів, у основу яких покладено інтегративний підхід до викладу матеріалу.

Результативність впровадження: система роботи вчителя дозволяє формувати полікультурну творчу особистість, учні посідають призові місця у олімпіадах та творчих конкурсах.

Репрезентація досвіду: досвід представлений на педагогічній раді ЗОШ №75, на курсах підвищення кваліфікації ЗОІППО вчителів української мови та літератури, у періодичних фахових виданнях (журнал «Вивчаємо українську мову та літературу»)

Теги: Заводський, полікультурна компетентність, метод проектів, розвиток критичного мислення, інтегрований підхід, інтегративний урок, міжпредметні зв’язки, інтегрований урок, урок компаративного аналізу, міжпредметна інтеграція.

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_42.html

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 1111 | Рейтинг: 1.0/100
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024