Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 09:27

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури як умова формування пізнавальної активності учнів

Використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури як умова формування пізнавальної активності учнів

Лайтаренко Юлія Ігорівна

вчитель української мови та літератури, спеціаліст ІІ категорії

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та білогії Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова 21, тел.: 233-41-10
Директор: Усова Тетяна Миколаївна 

email:  school72@ukr.net          Сайт: http://72zp.ucoz.ru/

 
 
 
 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає у впровадженні та ефективному використанні інтерактивних методів навчання з метою створення умов для розвитку пізнавальної діяльності особистості, формуванню її організаційних, інформаційних, комунікативних компетентностей, засвоєнню великого обсягу матеріалу.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Навчання української мови та літератури з використанням інтерактивних методів дає можливість актуалізувати навчальний процес, заохотити учнів до глибшого вивчення предмету, навчити критично мислити, розв’язувати складні проблеми на підставі аналізу обставин і відповідної інформації, приймати продумані рішення, спілкуватися з іншими людьми. Для цього на заняттях використовується індивідуальна, парна і групова роботи, застосовуються дослідницькі проекти, рольові ігри, йде робота з документацією різними джерелами інформації, що допомагає учням при написанні наукових робіт, презентацій, проектів на олімпіади, конкурси та МАН.

Науково-теоретична база досвіду

  1.  Активні та інтерактивні методи навчання / Укладач О.С. Кравчина– К.: ЦІППО АПН України, 2003. – 32 с.;
  2. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: метод. посіб. авт. – уклад.: О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: АПН, 2002.-135с.
  3. Васильєва Н.М. Застосування інтерактивних методів навчання на уроках предметів гуманітарного циклу //Управління школою. – 2005. - № 34. - С. 22-24;
  4. Бєляєв О. М. Інтегровані уроки рідної мови // Дивослово. – 2003. – №5. – С.36-40.
  5.  Гадяцький M. В., Хлебнікова T. M. Організація навчального процесу в сучасній школі. — Харків: Видавництво «Ранок», «Векста». — 2004. — 136 с.
  6.  Пометун О.І. , Пироженко Л. В. та ін. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук. – метод. посіб. / За ред.. О. І. Пометун. – К.: «А.С.К»., 2005. – 192с.: іл.

Стисла анотація досвіду: Більшість основних методичних інновацій пов'язані сьогодні із застосуванням інтерактивних методів навчання. Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської від слова «interact», де «inter» – взаємний і «act» – діяти. Таким чином, інтерактивний – здатний до взаємодії, діалогу.

Інтерактивне навчання - це передусім діалогове навчання з застосуванням методів, які стимулюють пізнавальну активність учнів, сприяють формуванню навичок і вмінь спілкування з іншими людьми, виробленню духовних цінностей, навчають критично мислити, аналізувати  поставлені проблеми. За допомогою того, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів, реалізується головна мета – передати знання і усвідомити цінність інших людей.

 Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах і мікрогрупах. На уроці створюються комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу

Отже, переваги інтерактивного навчання:

  •  у роботі задіяні усі учні класу;
  •  учні навчаються працювати у команді;
  •  формується доброзичливе ставлення до опонента;
  • кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;
  • створюється «ситуація успіху»;
  • за короткий час опановується велика кількість матеріалу;
  • формуються навички толерантного спілкування;
  • вміння аргументувати свій погляд, знаходити альтернативне рішення проблеми.

 На виставку будуть представлені комп'ютерна презентація «Використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури як умова формування пізнавальної активності учнів», мультимедійний урок  «Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова» (для учнів 5 класу) з використанням інтерактивних методів.

Результативність впровадження досвіду: Призери обласних, районних та всеукраїнських конкурсів «Соняшник», «Розкрилля душі» (ІІ місце),  «Перлина Запоріжжя 2015» (участь, друковані роботи)

Репрезентація досвіду

1. Участь в Міжрайонному науково-практичному семінарі «На вічному шляху до Шевченка» (урок для 5 класу «Картини довколишнього світу природи у поезії Т.Г. Шевченка «Садок вишневий коло хати» м. Донецьк)

2. Публікація на сайті «Учительський журнал он-лайн», «Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення – значущі частини слова» (для учнів 5 класу), (http://teacherjournal.in.ua/shkilni-predmeti/ukrajinska/90-osnova-slova-korin-sufiks-prefiks-i-zakinchennya-znachushchi-chastini-slova-plan-konspekt-uroku-dlya-5-klasu)

Тегі: Інтерактивні методи, пізнавальна активність учнів, взаємодія,  організація навчально-виховного процесу, набуття практичних навичок і вмінь.

Посилання на матеріал: http://teacherjournal.in.ua

 

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 1232 | Рейтинг: 1.0/83
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024