Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:25

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури. Проектна технологія

Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури. Проектна технологія

Бован Світлана Анатоліївна

вчитель  української  мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Афоніна Людмила Леонідівна

вчитель  української  мови та літератури, спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Баєва Ірина Володимирівна

Адреса школи: вул. Кронштадтська,17-А, м. Запоріжжя, 69001     

тел.(0612) 32-60-02, факс 32-60-02       

E-mail: shkola37zp@gmail.com

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 

Створити комфортні умови навчання, щоб кожен учень  відчув свою успішність та інтелектуальну спроможність. 

Педагогічне кредо вчителів: «Мої учні будуть дізнаватися про нове не від мене, вони будуть відкривати  це нове самостійно. Моє завдання – допомогти їм розкритися»

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: У сучасному педагогічному просторі дуже важливим є  активне залучення до процесу здобуття знань (нової інформації), практичного засвоєння  знань  самих  учнів.Саме метод проектів  є способом досягнення дидактичної мети через детальну розробку проблеми, яка завершується реальним практичним результатом.

Основні принципи проектної технології: проблемність, варіативність, когнітивність (творчий посил), наявність інтересу до навчального процесу, адаптивність  - замикаються на особистісному чиннику.

        Саме цей чинник  дозволяє засвідчити зростання певних показників інноваційного уроку (зокрема з використанням методу проектів)  у навчальному  впливі на учнів  ( у порівнянні з традиційним уроком).

Важливим є те, що вчитель із носія готових знань  перетворюється на організатора пізнавальної діяльності своїх учнів, що учні самостійно працюють над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня (має місце саморозвиток, самовдосконалення).Все це робить процес навчання динамічним, змістовно і емоційно насиченим.

         Матеріали напрацьованого досвіду можуть бути використані під час укладання календарних та поурочних планів, організації класної та позакласної роботи з української мови та літератури.

Науково-теоретична база досвіду: Учителі базують свою діяльність на провідних  принципах дидактики: науковості, доступності, послідовності, наочності, а також на принципі свободи вибору, принципі діяльності, принципі зворотного зв'язку. На ідеях прагматичної педагогіки Джона Дьюї, американського  педагога У. Кілпатрика, які розробили метод проектів (основні принципи, складові, етапи) і на теоретико - практичних напрацюваннях  Є. С. Полат.В основі методу лежить розвиток пізнавальної діяльності учнів, уміння самостійно конструювати свої знання й орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення.

У навчально-виховному процесі  та під час розробки  представлених матеріалів досвіду вчителями використовуються наступні педагогічні технології:

  • Особистісно-орієнтована, гуманної педагогіки
  • Технологія розвивального навчання
  • Комп’ютерні (інформаційні)
  • Мультимедійні
  • Проблемні
  • Інтерактивні
  • Проектний метод

Стисла анотація досвіду: 

За інноваційним потенціалом –  раціоналізаторський.

У роботах вчителів і учнів відбито, що проектні технології дозволяють:

  • грамотно працювати з інформацією;
  • критично і твердо мислити;
  • вміти бачити труднощі і шукати шляхи подолання;
  • самостійно набувати необхідні знання;
  • самостійно працювати над розвитком власного інтелекту;
  • розвивати комунікабельність;
  • мати можливість учитись один в одного;
  • вміло застосовувати знання на практиці для розв´язання назрілих проблем;
  • нести відповідальність за прийняте рішення;
  • аналізувати результати діяльності.

Розкривається організація навчально-виховного процесу засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

Показано використання  індивідуальної, парної та групової роботи  на уроках та в позаурочних заходах під час підготовки учнями  навчальних проектів.

Подається  до розгляду:

  • «Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури. Проектна технологія» (презентація і паперовий варіант).
  • Учительська презентація Бован С.А. (завдання учням до проекту «Т.Г. Шевченко – художник».
  • Цикл презентацій до уроку (підготовлені Афоніною Л.Л. разом із дітьми) на тему «Правопис прислівників» з використанням методу проектів.
  • Урок на тему «Т.Г.Шевченко – народний співець. Значення творчості великого Кобзаря» з використанням методу проектів.
  • Міні-газета до Шевченківських днів (міні-проект).
  • «Шевченко – видатний художник. Один аспект» (учнівська презентація).
  • «Шевченко – видатний художник. Другий аспект»(учнівська презентація).
  • «Пам'ять про Шевченка» (учнівська презентація).

Результативність впровадження досвіду

          Запровадження цієї методики дозволило  досягти значного підвищення навчальної активності учнів,  мотивації навчальної діяльності школярів та зацікавленості учнів предметами суспільно-гуманітарного спрямування. Отже, слугує досягненню сталого  рівня формування комунікативної та соціокультурної компетентностей, компетентностей самостійної роботи, творчого розв'язання навчальних завдань і задач  на виконання вимог нової (5-7) та діючої (8-11) навчальних програм  з української мови, української літератури. Учні школи щороку беруть активну участь у шкільному та районному етапах олімпіади з  української мови та української літератури,  інтелектуальних і творчих Всеукраїнських і Міжнародних конкурсах з мови та літератури («Олімпус», «Геліантус», конкурсі ім.Т.Шевченка, конкурсі ім.П.Яцика (ІІ-ІІІ-ІУ-У місця на рівні мовних спеціалізованих шкіл району), у 2015-2016 н.р. – ІІ,ІІІ місця  (Вовк Владислав (8-А), Панченко А. (8-Б), Маєвський Арсеній (8-А), Козлова Ольга(11-А). Випускники школи майже щороку поповнюють ряди студентів ЗНУ, КПУ, ЗНТУ, успішно навчаючись на факультетах журналістики, юридичному та правознавства, менеджменту і управління, філологічному тощо, де від студентів  вимагається вміння говорити, спілкуватися, потрібні ґрунтовні знання з мови та  достатньо широкий культурологічний світогляд.

Додається презентація з теми.

Репрезентація досвіду

      Напрацювання вчителів можуть бути використані  колом учителів  (викладачів) школи, району, міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріал створювався  та доповнюється і видозмінюється вчителями протягом 4-х років, перевірений в роботі з учнями. Розміщення на ЗапоВікі, на сайті школи № 37 (див.  вихідні дані  у розділі адреса школи)

Тегі: «метод проектів на уроках української мови», «метод проектів на уроках української літератури»; «настановча вчительська презентація», «вчительська презентація з теми досвіду», «учнівські навчальні презентації», «використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури», «проектна технологія», «проектні інноваційні технології», «індвідуальна  проектна діяльність», «парна проектна діяльність»,  «проектна діяльність у групі».

Матеріали розміщені на сайті школи № 37: https://yadi.sk/d/JxM2BziJn6fjm

                                                               https://yadi.sk/d/2ehZVgQ7n6LHG

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: jenya2016 (25.01.2016)
Переглядів: 1265 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/141
Всього коментарів: 2
2 ryzhenko_zp   [Матеріал]
Я молодий спеціаліст. Дуже актуально і доступно. Дякую. Сподобалась презентація вчителя до уроку  з теми: "Прислівник", використаю ідею у своїй роботі.

1 oksanaburaya   [Матеріал]
Замечательная работа. Желаю дальнейших творческих успехов.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020