Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:47

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання ІКТ на уроках української мови та літератури

Використання ІКТ на уроках української мови та літератури

Водвуденко Ганна Олегівна

вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, cтарший учитель

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 39 Запорізької міської ради Запорізької області      

Директор: Чабан Світлана Олександрівна

Адреса школи: 69057, м.Запоріжжя, вул. О.Матросова, 16;

тел.:  (061) 233-04-46, 233-61-14

e-mail: school39@ukr.net

 

Актуальність досвіду

 Модернізація освіти, що базується на нових інформаційних технологіях, припускає формування нових моделей навчальної діяльності, під час яких  використовують інформаційні і телекомунікаційні засоби навчання. Тому сучасна українська школа знаходиться в процесі пошуку оптимальних форм і методів навчання, що базується на  використанні різних сервісів мережі Інтернет і розповсюдженні електронних освітніх ресурсів.

Провідна педагогічна ідея досвіду – активне впровадження інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) в навчально-виховний процес з метою розширення його можливостей, забезпечення нових шляхів подання інформації. ІКТ дають можливість для випробування власних ідей та проектів. Використання ІКТ у процесі навчання та викладання надає можливість задовольнити індивідуальні освітні потреби учнів. Ні для кого не є новиною, що сьогодні дитина опановує комп'ютер раніше, ніж навчається грамотно писати,читати,  критично мислити. ІКТ значно полегшують доступ до інформації, збільшують можливості спілкування, в тому числі і для учнів зі спеціальними навчальними потребами та обмеженими фізичними можливостями, підвищують ефективність  та мотивацію навчання, забезпечують нові шляхи подання інформації, які полегшують її розуміння, дають можливість для випробування власних ідей та проектів, роблять учнів більш впевненими та здатними вирішувати проблеми самотужки.

      Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною основою досвіду є ряд нормативних документів: Закон України «Про освіту», « Про загальну середню освіту», «Національна доктрина розвитку освіти України у ХХI столітті», Закон України "Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки" // Урядовий кур’єр. 2007. -№6.

У затвердженому Державному  стандарті базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету міністрів України від 23.11.2011 №1392) зазначено, що формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів, зміст якої є інтегративним, відбувається у результаті застосування під час вивчення всіх предметів навчального плану на основі діяльнісного підходу.

Дидактичні проблеми і перспективи використання інформаційних технологій у навчанні досліджувала І. В. Роберт, психологічні основи комп'ютерного навчання визначив Ю. І. Машбіц, систему підготовки педагога до використання інформаційної технології в навчальному процесі запропонував і обґрунтував М. І. Жалдак. Американському вченому

С. Пейперту належить ідея "комп'ютерних навчальних середовищ", на якій базується більшість сучасних навчальних комп'ютерних програм. Він досліджував можливості комп'ютера як засобу для розвитку розумової діяльності учнів.

Комп’ютерні технології, увібравши в себе елементи різних методик (особистісно-орієнтованого, розвивального, проектного навчання),  надають кожному учневі, спираючись на його інтереси, здібності, особисті цінності й суб’єктивний досвід, можливість самореалізації в пізнавальній та інших видах діяльності, створюють комфортні умови для самовизначення особистості в інформаційному суспільстві. Головне завдання використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення української мови та літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. 

Стислаанотаціядосвіду: Досвідузагальнено за темою  «Використання ІКТ на уроках української мови та літератури»

            Роботу структуровано за розділами:

  • Мета та завдання – автор (Водвуденко Г.О.) формулює мету впровадження даної технології, визначає основні завдання, направлені на реалізацію мети.
  • Очіуваний результат від реалізації досвіду — підвищення рівня засвоєння учнями знань та умінь; успішність і  професійна  реалізація випускників школи в дорослому житті.
  • Теоретична інтерпретація досвіду – автор висвітлює основні аспекти теоретичної бази технології, систематизує напрямки використання  ІКТ, ММТ в навчанні, пояснює, які комп’ютерні засоби навчання  доцільно використовувати  в світі впровадження технології.
  • Технологія досвіду – автор досвіду  розкриває практичні аспекти впровадження технології: можливості  використання технології на уроках, особливості  методики використання мультимедійної  технології, ІКТ на уроках української  мови та літератури.  У додатках наводятьсяконкретніприклади практичного втіленнятехнології, формироботи на різнихетапах уроку та в позакласній роботі.

Результативність впровадження досвіду: Використання мультимедійних та інформаційно-комунікаційних технологій сприяє тому, що за короткий час учень  може  засвоїти  великий обсяг інформації. Саме тому наочнеподанняінформаціїмаєвеликезначенняпід час проведенняуроків. Також використання  ІКТ на уроках української мови та літератури дозволило впровадити  особистісно-орієнтований, диференційний  підхід в навчанні,  урізноманітнити  форми  позаурочної діяльності учнів з предмету, підвищити  рівень комунікативної компетенції учнів, рівень розвитку  їх творчих здібностей , рівень формування навичок дослідницької діяльності. Зкожним роком все більшешколярів бере участь в шкільнійолімпіадіта конкурсах з української  філології, а під час ІІ (районного) етапу учні стабільно займають ІІ і ІІІ місця. Завдяки впровадженню  ІКТ діти отримали  можливість  самостійно працювати не тільки на уроках, але й в домашніх умовах.    Результат  впровадження даної технології  простежується  в позитивній динаміці  рівня  навчальних учнівських досягнень. 
Репрезентація досвіду: Досвід своєї роботи  розповсюджую через роботу шкільного  МО вчителів-філологів, на сайті ЗОШ № 39 розміщені розробки уроків та позакласних заходів.
Даний досвід було презентовано на засіданні:

  • районного методичного центру вчителів української мови та літератури (березень 2015 р.);
  • науково-методичної ради КЗ «ЗОІППО» ЗОР (протокол № 7 від 22.12.2015 р.).

Посилання на матеріалhttp://myschool50.webnode.com.ua/ 

 

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: ordg (27.01.2016)
Переглядів: 1102 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/76
Всього коментарів: 2
2 sopinairina   [Матеріал]
Вибачте, не туди подивилась.

1 sopinairina   [Матеріал]
На вашому сайті помилка, написане інше прізвище.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020