Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.09.2023, 22:13

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання ігрових методів на уроках російської мови та зарубіжної літератури

Використання ігрових методів на уроках російської мови та зарубіжної літератури з метою активізації пізнавальної активності і розвитку інтелектуального мислення учнів

 

Іщенко Ольга Володимирівна,

вчитель російської мови та зарубіжної літератури, спеціаліст
Запорізька загальноосвітня школа № 87
директор: Школьніков М. З.


Адреса: вул. Хакаська, 3б
тел.: (061)223-63-21 
e -mail: znz87@yandex.ua
http: http://school87.org.ua/

 


Анотація досвіду: 
У даній  роботі вчителем представлено матеріали щодо використання ігрових методів на уроках російської мови та зарубіжної літератури з метою активізації пізнавальної активності і розвитку інтелектуального мислення учнів. 
Головною метою досвіду, вважає впровадження ігрових методів для підвищення інтересу до навчальних предметів та  формування дружного колективу, самостійності, позитивного відношення до праці. Розкриває нетрадиційні підходи у проведенні уроків з цих предметів, що створюють умови для високоякісного засвоєння навчального матеріалу, розвитку інтелектуальних, творчих здібностей учнів, виховання гармонійної особистості, підготовки учнів до життя у розвиненому інформаційному середовищі. Застосовуються різноманітні ігри на уроках, які дають змогу стимулювати як пізнавальну, так і творчу активність школярів; під час гри між учнями відбувається обмін знаннями і наявним практичним досвідом; у грі створюється позитивний емоційний настрій учнів, що сприяє більш ефективному вирішенню поставлених навчально – виховних завдань; за допомогою гри є можливість значно підвищити їх значущість і дієвість; гра значною мірою сприяє формуванню моральних відносин, оскільки вона передбачає як особисте, так і групове та колективне обговорення та розв’язання проблеми. Одним  із  ефективних  засобів  вирішення  проблеми  навчання ,  а  саме  засобом  створення  мотивів  до  спілкування є  навчальні  ігри,  або  ігрові  вправи,  які  активно  використовуються  на  уроках. 
Вчитель з необхідністю розвиває в учнів інтерес, робить уроки якомога більш радісними і захоплюючими, продуктивними і цікавими. У цьому допомагають дидактичні ігри, які позитивно впливають на навчання школярів, тим самим підвищується мотивація учнів, виникає пізнавальний інтерес до уроків. Навчальну гру використовує як від декількох хвилин так і до цілого уроку. На  проведених в ігровій формі уроках відзначаємо, що найбільш яскраво проявляються моральні якості кожного учня, виявляються особливості стосунків як між членами команд, так і між командами в цілому. Крім того, при використанні ігор швидко й активно діє зворотний зв’язок «учитель –учень», який приводить до партнерських стосунків в освіті. Тут необхідно звернути увагу ще й на те, що учні роблять перехід від ігрової діяльності до навчальної. Грунтуючись на цій особливості можна зробити висновок про те, що саме через ігри можна привернути увагу дітей до предмета, розвинути у них інтерес, зацікавленість в отриманні знань. У грі на уроці в учнів розвиваються психічні процеси, а навчальний матеріал засвоюється і запам'ятовується краще, ніж на звичайних уроках. 
На основі отриманих результатів автор досвіду дійшла висновку, що  використання ігрових методів на уроках з метою активізації пізнавальної активності і розвитку інтелектуального мислення учнів відтворюють  позитивний результат, навчальна мотивація у школярів підвищується , викликає необхідний зв'язок гри з життям, організація пошукової, пізнавальної діяльності, дає учням можливість переживати радість самостійних відкриттів, що є неодмінною передумовою для досягнення успіху.


Список використаних джерел:

1. Богосвятська А.І. Сучасні типи уроків світової літератури: пошук, натхнення, фантазія / А.І. Богосвятська // Зарубіжна література в школах України. - 2011. - №10. - С. 37 - 41. 
2. Кутішенко В. П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій). 2-ге вид.: Навч. посіб./ В.П. Кутішенко - К.: Центр учбової літератури, 2010. - 128с. 
3. Шашина В.П. Методика игрового общения [Учебное пособие] / В.П. Шашина. - М.: Феникс, 2005. - 288с.
4. Пасічник Є.А. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах: Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти / Євгеній Андрійович Пасічник. - К.: Ленвіт, 2000. - 384 с.
5. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / автор-укладач Н.П. Наволокова. - Х.: Основа, 2009. - 176.

Посилання на матеріали:http://metodportal.net/node/71801

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 758 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/22
Всього коментарів: 1
1 WiseKhatkhi  
Що може краще за гру стимулювати позитивний настрій дитини!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2023