Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 00:57

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання форм, методів, інноваційних педагогічних технологій для організації навчальної діяльності учнів під час впровадження нового Дер

Використання форм, методів, інноваційних педагогічних технологій для організації навчальної діяльності учнів під час впровадження нового Державного стандарту на уроках української мови та літератури

Богдзієвич Світлана Миколаївна

вчитель української мови та літератури, кваліфікаційна категорія "спеціаліст другої категорії"

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20 екологічного профілю Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Шульга Валерій Іванович

Адреса школи:бульвар Шевченка, 49, м. Запоріжжя, 69001,

тел./факс 0 (612) 32-26-59

E-mail: director@znvk20.inf.ua

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у використанні різноманітних форм, методів, інноваційних педагогічних технологій на уроках української мови та літератури для ефективного впровадження нового Державного стандарту освіти з метою формування в учнів високого творчого потенціалу, зацікавлення дитини предметом, мотивування до навчання.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Кожний з учителів щодня помічає, як стрімко змінюється реальність: суспільство інформатизується, Україна все більше інтегрується в світовий простір. Держстандарти і навчальні програми сучасної школи мають відповідати вимогам часу, тобто в них мають бути закладені найновіші досягнення науки, педагогічної думки, новий освітній зміст.

З вересня 2012 року в Україні впроваджується новий Державний стандарт освіти. Сутність змін пов’язана з необхідністю застосування компетентнісно спрямованої освіти. Реалізувати завдання, виголошені у Держстандарті, можна за умови, якщо навчально-виховний процес у школі буде "спрямовано на розвиток активності, самостійності, творчих можливостей кожного школяра, оскільки суспільство потребує особистостей, здатних свідомо діяти, приймати власні рішення, швидко адаптуватися до змін". Зміни стануть можливими лише, якщо збагнути: традиційною метою шкільної освіти завжди було оволодіння системою знань, основами наук; пам'ять учнів перевантажувалась чисельними фактами, поняттями, іменами, датами. Але знання не завжди віддзеркалювалися в діях. Для життєвого успіху необхідні не самі знання, а вміння їх застосувати відповідно до конкретної життєвої ситуації.

Життя доводить, що в складних умовах, які постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка,  здатна до використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів та рішень), саме тому проблема пошуку форм, методів, інноваційних педагогічних технологій в організації навчальної діяльності учнів під час впровадження нового Державного стандарту на уроках української мови є актуальною.

Науково-теоретична база досвіду:

Нормативно-правове забезпечення впровадження нового Державного стандарту освіти; наукова робота О.І. Пометун та Л.В. Пироженко щодо проведення сучасного уроку.

Стисла анотація досвіду:

Досвід за інноваційним потенціалом – комбінаторний: здійснено поєднання відомих ідей, методик.

Новий державний стандарт орієнтує сучасного вчителя на особистісно зорієнтований, компетентісний та діяльнісний підходи до навчання, які забезпечать розвиток творчої людини. Бо саме така людина спроможна по-справжньому керувати своїм майбутнім, лише така особистість може впевнено подивитися в обличчя новизні. А це можливо лише за сприятливих умов навчання і виховання, тобто атмосфери успіху.

У досвіді представлено теоретичний матеріал щодо впровадження нового Державного стандарту: етапи, нові підходи до освітньої галузі "Мови і літератури". Теорія допомагає розглянути новий Державний стандарт як інструмент модернізації освіти.

Практичною частиною роботи є подання фрагментів уроків з використанням різноманітних форм, методів, інноваційних педагогічних технологій для організації навчальної діяльності учнів (з обґрунтуванням їхнього застосування).

Результативність впровадження досвіду

На даному етапі роботи – це зацікавленість учнями предметом, бажання вчитися, підвищення мотивації до навчання, а в перспективі – участь у конкурсах та олімпіадах, використання отриманих знань у житті.

Репрезентація досвіду  

Виступ на педагогічній раді навчального закладу, на засіданні районного методичного об'єднання вчителів предметів суспільно-гуманітарного циклу.

Посилання на матеріал: http://www.slideshare.net/8888888asd/ss-56486676

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: jenya2016 (13.01.2016)
Переглядів: 1316 | Рейтинг: 1.0/304
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021