Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 03:50

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Виховання національно свідомої особистості на уроках літератури рідного краю.

Виховання національно свідомої особистості на уроках літератури рідного краю.

  Левашова Наталія В`ячеславівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст 1 категорії

 Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області

 Директор Іванова Т.І.

 вул. Полякова 9

 тел.: (0612) 67 44 15

e-mail: school93-60@mail.ru

http: www.gymnasium93.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду: Відродження України неможливе без пробудження національної свідомості українського народу, зокрема молоді. Саме в національній свідомості проявляються обов’язки особистості перед своєю нацією, виконуючи які, вона реалізує потенційні можливості; саме формування національної свідомості, відчуття себе частинкою національної спільноти підносить особистість на якісно новий рівень, допомагає їй визначитися у процесах національного відродження, знайти своє місце в реалізації національної ідеї.

Обгрунтування  актуальності та перспективності досвіду: проблема досвіду відповідає потребам сучасного суспільства. Література рідного краю, попри повсякденне акцентування уваги на відродженні національної духовності, часто залишається відстороненою від навчально-виховного процесу в школі. Тому обрана тема визначена розумінням того, що вивчення літератури рідного краю, його духовного життя, національних традицій, формування національної свідомості, патріотизму є могутнім виховним засобом, який стимулює самовдосконалення і саморозвиток учнів, для яких приклад вихідця з рідного краю слугує дієвою моральною школою.

Науково-теоретичну базу досвіду становлять наукові дослідження вчених В.І.Неділька, Є.А.Пасічника, Н.І.Волошиної, Б.І.Степанишина та ін.., у яких підкреслюється, що пріоритетним у новому педагогічному мисленні завжди ставимо власне українське, народне, національне.

Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, тому що пов'язаний з удосконаленням і раціоналізацією відомих у педагогічній науці ідей, методик і технологій.

Вважаю, що виховувати національно свідому особистість, етнічну самоіден- тифікацію допомагають вивчення фольклорних творів Запоріжжя, літературна спадщина Трохима Зінківського, Адріана Кащенка, Дмитра Міщенка, Раїси Іванченко, Василя Лісняка, Віктора Чабаненка та ін.

Плануючи уроки рідного краю, поєдную краєзнавчу роботу літературу з образотворчим мистецтвом, музикою, історією Запорізького краю; допомагаю учневі самовиразитися, усвідомити, що митці-земляки не тільки відображають своє розуміння світу, а й передають енергію власного бачення життя з його добром і злом, красою і потворністю, і цим допомагаючи дитині творити своє власне «я» в єдності з природою, людством, нацією, рідним краєм.

Основні методи навчання та форми організації навчально-пізнавальної діяльності на уроках рідного     краю розрізняю для 5-8 та 9-11 класів.

Вважаю за необхідне запрошувати сучасників – митців художнього слова. Під час таких зустрічей відбувається цікавий діалог учнів з талановитою особистістю, звучить живе поетичне слово.

Репрезентація досвіду: представлений досвід було обговорено та опрацьовано на шкільному методичному об`єднанні. Практичне застосування здійснюється на уроках вивчення літератури рідного краю в Запорізькій гімназії №93. Слід зазначити, що досвід залучає колег та учнів до вивчення творчості  митців слова рідного Запоріжжя, допомагає усвідомити свої корені, виховує почуття національної гідності і патріотизму.

Посилання на матеріал http://levashovanataliya.blogspot.com/p/blog-page.html

 



Джерело: http://levashovanataliya.blogspot.com/p/blog-page.html
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: tetyana013 (16.01.2016)
Переглядів: 858 | Коментарі: 7 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/28
Всього коментарів: 7
7 katrin87  
Сучасно та актуально! Результати впровадження досвіду вражають! Підтримую коментарі колег та бажаю Наталлі Вячеславівні творчих успіхів та наснаги!

6 mezhenina_1  
Актуальна тема! Змістовна робота!

5 innapashenko2009  
Підтримую! Виховання патріотичного духу у наших дітей - це перш за все любов до рідного краю.

4 leparf  
Сучасний політичний та економічний стан у нашій державі диктує особливе відношення до виховання патріотичного духу у наших дітей, любові не тільки до нашої країни, а і до рідного краю. Тому, вважаю, що досвід Наталії В'ячеславівни  допоможе вчителям  у проведенні уроків літератури рідного краю.

3 elsa  
Мені подобається! Бажаю успіху!

2 gymnzp93  
Актуально, цікаво!

1 kristinakorotkova11  
Цікаво і змістовно!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024