Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.09.2023, 04:30

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Упровадження елементів інноваційних методів навчання в процесі викладання української мови та літератури в умовах вечірньої школи

Упровадження елементів інноваційних методів навчання в процесі викладання української мови та літератури в умовах вечірньої школи 

Похиленко Олена Олексіївна,
вчитель української мови та літератури, спеціаліст І категорії

Запорізька вечірня школа ІІ-ІІІ ступенів №12
Директор: Губрієнко Оксана Геннадіївна 
Адреса: 69095, м.Запоріжжя, вул. Українська , буд. 59
Телефон: (0612) 62-20-82    
е-mail: zvh12@i.ua
Сайт:  http://zvh121.wix.com/zvh12

Провідна педагогічна ідея досвіду:
•    Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнівської молоді на уроках словесності;
•    Створення атмосфери співробітництва , взаємодії вчителя та  учнів;
•    Розвиток соціальної та громадянської компетентності учнівської молоді в умовах вечірньої школи. 
•   Забезпечення  системної роботи щодо формування та розвитку соціальної компетентності учнів, орієнтація на випускника як кінцевий результат виховної діяльності (загальна спрямованість, соціальна активність, духовна зрілість, готовність до праці, до вибору професії, продовження освіти).

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Діяльність вчителя з даного напрямку
•   Забезпечує умови для розвитку творчої особистості учнівської молоді;
•   Сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;
•  Сприяє позитивній мотивації учнів вечірньої школи до пізнавальної діяльності, реалізації потреб в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні;
•    Дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти;
•    Забезпечує особистісно - зорієнтовану модель навчання;
•    Забезпечує оригінальний підхід  до побудови сучасного уроку української мови та літератури в умовах вечірньої школи.

Науково-теоретична база досвіду 
Метою Національної доктрини розвитку освіти є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій. 
Осмисленню проблеми інноваційних технологій присвячені праці О.Пометун, О.Пєхоти, Л.Пироженко, О.Падалки, А.Нісімчук, В.Андрущенко, В. Кремінь, О. Сухомлинської,  В. Шадрікова та інших.
Як засвідчує аналіз літературних джерел, проблема використання інноваційних технологій у вивченні української мови та літератури у вечірній школі ще недостатньо розроблена. Існує суперечність між потребами практики і науковим обґрунтуванням їхньої реалізації.

Стисла анотація досвіду
За своїм потенціалом досвід носить комбінаторний характер, оскільки передбачає конструктивні поєднання педагогічних технологій, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнівської молоді. 
Важливим завданням є розкриття психолого-педагогічних  основ використання інноваційних технологій з предмету в умовах вечірньої школи, а також розгляд аспектів використання інформаційних технологій 
Впевнена, що саме особистісно-зорієнтований  компетентісний підхід в умовах вечірньої школи сприяє утвердженню особистості, а також полегшує адаптацію молодих людей у навколишньому соціумі. 
Опрацьовуючи новий матеріал, застосовую такі прийоми як рольова гра, «мозковий штурм», «мікрофон», «незакінчене речення». Для більш сильного емоційного впливу художнього  твору на учнів використовую  прийом  “ малювання ”: пропоную учням уявити собі героїв твору і усно відтворити портрет персонажа. 

Використовую метод роботи в парах, груповий метод. Організовуючи роботу учнів таким чином, пропоную їм такий різновид завдань, при якому вони розвивали  б вміння проводити дискусію. Цей прийом допомагає розвити мислення учнів, уміння формулювати свої думки, аргументувати свою позицію і поважати позицію свого співрозмовника. 
Працюючи на уроках української мови та літератури над подоланням жаргонізмів,  використовую різні ігрові моменти: кросворди, вікторини, інтелектуальні ігри.
Також проводжу  роботу, яка б поповнювала лексичний запас  школярів: ігрові конкурси, заочні мандрівки, що допоможуть їм повторювати основні правила орфоепії, розвивати логічне мислення, виховувати цікавість до вивчення мови, стимулюють бажання до самостійного читання. 
Приділяю  велику увагу особливостям роботи з текстом художнього твору, аналізу неповторної своєрідності авторського стилю та його мовних особливостей. 
Даний напрям роботи вчителя передбачає залучення молодих людей до самостійного виконання пошуково-дослідницької роботи, підготовки презентацій з тієї чи іншої теми, роботи з тестами, участь у дискусіях і обговореннях, відстоюванні власної думки, створення ситуацій самоперевірки, аналізу особистих пізнавальних і практичних дій. 

Результативність впровадження досвіду 
Інтерактивні методи навчання сприяють соціалізації молоді, прояву зацікавленості до процесу навчання, усвідомлення себе як частини колективу, своєї ролі і потенціалу в ньому, впевненості, що отримані знання  обов‘язково допоможуть стати успішними в житті.
Підвищився стійкий інтерес до вивчення предмета, поступово намічається тенденція зростання успішності  «вечірників», активізується їхня пізнавальна діяльність. Помітно простежується підвищення рівня сформованості комунікативних навичок школярів. Збільшилась кількість учнів, які беруть участь в творчих конкурсах.
Інтерактивні методи навчання сприяють соціалізації молоді, прояву зацікавленості до процесу навчання, усвідомлення себе як частини колективу, своєї ролі і потенціалу в ньому, впевненості, що отримані знання  обов‘язково допоможуть стати успішними в житті.

Репрезентація досвіду 
•    Виступи на засіданнях шкільної  творчої динамічної групи вчителів-словесників.
•    Педагогічні читання «Формування ключових компетенцій – головна мета навчання».

 

Посилання на матеріал    http://zvh121.wix.com/zvh12#!blank/bb6z1

 



Джерело: http://zvh121.wix.com/zvh12#!blank/bb6z1
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: Zhovt2 (23.01.2016) | Автор: Похиленко Олена Олексіївна E W
Переглядів: 1024 | Теги: інноваційні методи, українська мова та література, вечірня школа, Жовтневий | Рейтинг: 1.0/13
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2023