Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 15:41

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Технології формування комунікативної компетентності учнів на уроках російської мови

Технології формування комунікативної компетентності учнів на уроках російської мови

 

Мусійчук Оксана Юріївна,
вчитель російської мови та літератури, вища категорія, звання «Старший вчитель»


Запорізька гімназія №31 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Трапезіна Тетяна Миколаївна


69006 вул. Добролюбова, буд.4, телефон (061)2830941
E-mail: zgymnasium31@gmail.com
Сайт: http://gym31.zp.ua/

 

 


Провідна педагогічна ідея досвіду
Технології формування комунікативної компетентності є велінням часу, особливістю розвитку сучасного інформаційного типу суспільства. Зміни в суттєвих характеристиках суспільства привели до змін в його вимогах до особистості, до її життєвої компетентності, яка замикається в здібності особистості діяти в умовах оточення, яке змінюється.
Важливим завданням сучасної системи освіти є розвиток у школярів комунікативних здібностей. Ці індивідуально-психологічні особливості проявляються в швидкості, глибині та міцності опанування способами і прийомами діяльності. Дана тема відповідає напрямку роботи гімназії і розкриває сукупність здібностей, пов’язаних з ефективним спілкуванням. Ідея необхідності всебічного розвитку особистості, її творчого потенціалу дістала відображення в Національній доктрині розвитку освіти в Україні, Державному стандарті базової і повної середньої освіти, де зокрема зазначено, що зростає роль уміння здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поновлювати та оцінювати її, застосовувати способи пізнавальної і творчої діяльності. Відтак формування мовленнєвої компетентності школярів, що є складовою комунікативної компетентності як головна мета стандартизації мовної освіти, набуває важливого значення на сучасному етапі.
В матеріалах, поданих вчителем Мусійчук О.Ю., представлено науково- теоретичне обґрунтовування проблеми, де зазначена актуальність теми, досвід і шляхи, які ведуть до досягнення головної мети навчання.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду є виховання нової особистості, здатну продуктивно спілкуватись, використовуючи вміння і навички мовленнєвої діяльності: говорити на публіку, працювати в команді та самостійно, вільно володіти технічними інноваціями, під час самоосвіти використовувати всі джерела інформації, свідомо та самостійно приймати рішення, знати і розуміти особливості людей для успішної співпраці з ними.
Сформувати точне, виразне мовлення учнів, навчити вибирати найбільш доцільні для кожного конкретного випадку мовні засоби, бо різні умови й цілі спілкування вимагають різноманітних засобів мовленнєвого вираження.
Науково-теоретична база досвіду : дослідження мовознавців Антонової О.С., Купалової  А.Ю., Милославського І.Г., Пісарук Г.В., Солодухіної Л.Е., Піскунової Р.Г., Берези В., Ткачової Л.П., Пірожок О.О.,КиричукО., які розглядають питання формування комунікативної компетентності школярів на сучасному уроці, де застосовані відповідні методи і прийоми, які зацікавлять кожного учасника учбового процесу.


Стисла анотація досвіду:

Головним завданням в становленні комунікативної компетентності у школярів вчитель Мусійчук О.Ю. вважає формування мотивації до володіння і використання мовними засобами і формування мислення дітей,  впливання на учнів з метою розбудити їх бажання вчитися, більш детально дізнаватись про предмет, оволодівати новими знаннями в процесі активної мовленєвомислительної діяльності. 


Результативність впровадження досвіду:
Технологія формування комунікативної компетентності учнів дозволяє отримати результати різних рівнів: пізнавальних навичок, уміння орієнтуватися в різних джерелах інформації, уміння застосовувати на практиці отримані знання, виділяти проблеми і визначати шляхи їх розв’язання;  уміння організувати роботу групи й підтримувати ділові стосунки. Про результативність діяльності вчителя Мусійчук О. Ю. свідчить:
- активізація пізнавальної діяльності, формування інтересу до навчання;
- високі результати засвоєння знань, формування вмінь;
- вдосконалення мовленнєвих навичок;
- формування інформаційних компетентностей: необхідність звертатися до альтернативних джерел інформації ( додаткова література, комп’ютер, інтернет);

Репрезентація досвіду

Проблема «Технології формування комунікативної компетентності учнів на уроках російської мови» викликає зацікавленість у вчителів російської мови, району, області. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об’єднання вчителів російської мови, обласних семінарах, присвячених даній темі.

Посилання на матеріали: http://gym31.zp.ua/news/vii-mpvpd-musijchuk-o-yu.html

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (24.01.2016)
Переглядів: 1133 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/81
Всього коментарів: 2
1 OksanaGusak  
Цікавий матеріал!!! Вітаємо на Виставці)))

2 musioksi  
Спасибо, очень приятна оценка высококлассных специалистов своего дела!  hello

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024