Синтез різних видів мистецтва на уроках зарубіжної літератури в умовах акмеологічної школи
Кругляк Олена Георгіївна
вчитель російської мови, зарубіжної літератури,
вища категорія, вчитель-методист.
Запорізька загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів № 94 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Живиця Вікторія Олександрівна
Адреса школи: 69057, м. Запоріжжя, вул. Яценка 3-а, т. (061)239-32-67
e-mail: schoolzp94@ukr.net
Провідною педагогічною ідеєю досвіду є формування полікультурної компетенції учнів, компетентного критичного мислення шляхом залучення творів різних видів мистецтва до вивчення зарубіжної літератури через систему уроків, позакласну і позашкільну роботу в умовах акмеологічної школи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Завдання сучасної школи полягає насамперед у формуванні особистості не з енциклопедично розвиненою пам'яттю, а з розвиненою потребою подальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями. Важливу роль у вирішенні цього питання відіграє літературна освіта. Щоб шкільний аналіз художнього твору став процесом зацікавленого вмотивованого пошуку, сприяв особистісному розвитку, формуванню полікультурної компетенції учнів, необхідно залучати твори різних видів мистецтва до вивчення світової літератури.
Науково-теоретична база досвіду - роботи Я. А. Каменського, К. Д. Ушинського, Л. С. Виготського, Х. Алчевської, В. Сухомлинського, М. Волкова, Н. Миропольської, а також досвід вчителів світової літератури, узагальнений в журналах “Всесвітня література в середніх навчальних закладах України”, “Всесвітня література та культура”.
Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я впроваджую завдання з розвитку сенсорного апарату особистості учня, його асоціативного мислення, уяви, фантазії; завдання інтегруючого характеру; завдання творчого характеру з різних видів художньо-творчої діяльності: музичної, літературної, образотворчої, театральної, декоративно-прикладної. Вплив творів інших видів мистецтва, як і художньої літератури, на розвиток особистості здійснюється саме через їх сприймання. А сприймання тісно пов’язане із розумінням-проникненням у суть художнього зображення, яке досягається шляхом аналізу й синтезу того, що сприйняла дитина.
Результативність впровадження досвіду: Впровадження даного досвіду сприяє формуванню гуманістичного світогляду та гуманітарної свідомості самостійної творчої особистості; стимулює інтерес до читання, розвиває вміння сприймати прекрасне, творити власну особистість його засобами, підвищує загальний рівень культури учнів як повноправних членів соціуму та активних учасників соціальних процесів, позитивно впливає на результативність навчально-виховного процесу в цілому.
Репрезентація досвіду: Досвід вчителя було представлено на порталі Заповіки, на міських педагогічних виставках «Науково-методичне забезпечення оцінки результативності освітньої діяльності навчального закладу» (диплом), «Виставка перспективного педагогічного досвіду у номінації «Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів» (українська та російська філологія) (сертифікат), на порталі «Учительский журнал он-лайн» (сертифікати).
Посилання на матеріал: https://yadi.sk/d/ukH7pD-Gnd5gN
|