Розвиток комунікативних компетенцій на уроках російської мови у школах з українською мовою навчання
Котькорло Лілія Іванівна,
вчитель російської мови і зарубіжної літератури, вища категорія, вчитель-методист
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №81 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Крук Р.М.
Адреса школи: Істоміна, 18
Тел. (061) 223-62-87
е-mail: znz@yandex.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює проблему формування і розвитку комунікативної компетенції, яка забезпечує успішну соціалізацію, адаптацію та самореалізацію в сучасних умовах життя. цей досвід роботи учителя розкриває шляхи розвитку комунікативної компетенції: форми, методи і прийоми роботи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
У новій Програмі для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання мети і завдання курсу російської мови визначаються головним методологічним принципом навчання комунікативною орієнтованістю навчання, суть якого полягає в сприйнятті мови як об'єкту пізнання, засобу спілкування і гуманітарного розвитку.
При цьому комунікативна функція мови висувається на перший план і вимагає пильної уваги учителів з метою формування оптимальних умов для становлення духовно багатої особистості, уміло і що доречно використовує мову в усіх видах і сферах мовленнєвої діяльності.
Науково-теоретична база досвіду
Звертаючись до теоретичного аспекту питання, ми бачимов дослідженнях Б.Г. Ананьева, А.А. Бодалева, А.Н. Леонтьева, що здатність до встановлення взаємовідносин розглядається як специфічна форма активності суб'єкта. У спілкуванні люди розкривають свої особові якості. Автори підкреслюють, що в процесі спілкування важливим є не лише прояв особових якостей суб'єкта, але і їх розвиток і формування в процесі спілкування. Це пояснюється тим, що під час комунікації людина засвоює загальнолюдський досвід, цінності, знання і способи діяльності. Таким чином, відмічають автори, людина формується як особа і суб'єкт діяльності. У цьому сенсі спілкування стає найважливішим чинником розвитку особистості.
Стисла анотація досвіду
На своїх уроках використовую інноваційні педагогічні технології, дослідницький метод, дискусії, мозковий штурм, роботу в парах, в групах, різні види творчих робіт,роботу з художнім текстом.
Результативність впровадження досвіду
Розвиток комунікативних компетенцій на уроках російськоїмови створює умови для розвитку інтелектуальної, творчо обдарованої, толерантної, моральної особистості, здатної до спілкування у будь-якому культурному просторі.
Посилання на матеріали:http://znz81.zp.ua/index.php
|