Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 18:28

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Розвиток комунікативних компетенцій на уроках російської мови у школах з українською мовою навчання

Розвиток комунікативних компетенцій на уроках російської мови у школах з українською мовою навчання 

Котькорло Лілія Іванівна,
вчитель російської мови і зарубіжної літератури, вища категорія, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №81 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи:  Крук Р.М.
Адреса школи:  Істоміна, 18


Тел. (061) 223-62-87
е-mail: znz@yandex.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює проблему формування і розвитку комунікативної компетенції, яка забезпечує успішну соціалізацію, адаптацію та самореалізацію в сучасних умовах життя. цей досвід роботи учителя розкриває шляхи розвитку комунікативної компетенції: форми, методи і прийоми роботи.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
У новій Програмі для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання мети і завдання курсу  російської мови визначаються  головним  методологічним  принципом навчання  комунікативною  орієнтованістю  навчання, суть якого полягає в сприйнятті мови як об'єкту пізнання, засобу спілкування і гуманітарного  розвитку.
При цьому комунікативна функція мови висувається  на перший план і вимагає пильної уваги учителів з метою  формування оптимальних  умов для  становлення духовно  багатої особистості, уміло і що  доречно  використовує мову в  усіх видах і сферах мовленнєвої   діяльності.


Науково-теоретична база досвіду 
Звертаючись до теоретичного аспекту питання, ми бачимов дослідженнях Б.Г. Ананьева, А.А. Бодалева, А.Н. Леонтьева,              що здатність до     встановлення       взаємовідносин   розглядається  як  специфічна  форма активності  суб'єкта.    У спілкуванні  люди  розкривають  свої  особові   якості.    Автори підкреслюють,   що в процесі   спілкування  важливим  є не лише  прояв  особових  якостей суб'єкта,  але і їх розвиток  і формування в  процесі спілкування. Це пояснюється  тим, що під час комунікації людина засвоює  загальнолюдський досвід, цінності, знання і способи діяльності.  Таким чином, відмічають автори, людина  формується як особа і суб'єкт діяльності.  У  цьому сенсі спілкування стає  найважливішим чинником розвитку особистості.
 
Стисла анотація досвіду

На своїх уроках використовую інноваційні педагогічні технології, дослідницький метод,  дискусії, мозковий штурм, роботу в парах, в групах, різні види творчих робіт,роботу з  художнім текстом.


Результативність впровадження досвіду
Розвиток комунікативних компетенцій на уроках російськоїмови створює умови для розвитку інтелектуальної, творчо обдарованої, толерантної, моральної особистості, здатної до спілкування у будь-якому культурному просторі.

Посилання на матеріали:http://znz81.zp.ua/index.php

 

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 908 | Рейтинг: 1.0/72
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024