Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.09.2023, 04:08

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання на уроках української мови та літератури

Реалізація Концепції  національно-патріотичного виховання на уроках української мови та літератури шляхом використання елементів інтерактивних технологій


Гостєва Олена Олександрівна, вчитель української мови та літератури, 
спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель»

 

Запорізька гімназія №2
Директор: Кравченко Валентина Василівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграду, 36
Телефон: (0612) 63-28-42    
е-mail: gimnaziya021@ukr.net 
Сайт:  http://school2.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду 
Використання на уроках української мови та літератури традиційні форм, методів роботи та активне впроваджуючи  елементів інноваційних (інтерактивних) технологій з метою формування національно свідомої, духовно багатої мовної особистості, для розвитку  духовного  світу учнів, цілісних світоглядних уявлень, виховання свідомого громадянина та патріота.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Тема національно-патріотичного виховання учнів особливо актуальна сьогодні, коли Україна впевнено крокує шляхом до євроінтеграції. Його мета полягає у формуванні особистості з глибоким відчуттям своїх коренів, роду, родини, народу; у прищепленні любові до рідної мови, літератури, історії та поваги до символів, традицій та звичаїв українців. Національне виховання спрямовується на формування у дітей світоглядної свідомості, ідей, поглядів, переконань, ідеалів, традицій, звичаїв, інших соціально значущих надбань вітчизняної і світової духовної культури. З виходом у світ Концепції національно-патріотичного виховання молоді на мене, як педагога  і як громадянина держави, покладається особлива місія  - формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації тому що саме рідна мова – найважливіший засіб патріотичного виховання. Вона була і є важливою сферою впливу на національну свідомість молоді, ідентифікаційним кодом нації.

Науково-теоретична база досвіду 
Досвід ґрунтується на засадах, які знаходяться у Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах); у Програмі  з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (розроблено на основі Закону України "Про загальну середню освіту"  й нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти). Теоретичні основи патріотичного виховання досліджувалися в роботах   І. Беха, Г. Ващенка, О.Вишневського, Г. Гончарука, Б. Ступарика, К. Чорної, П. Щербаня у дослідженнях українських вчених, психологів та педагогів М.Боришевського, Д.Віконської, В.Москальця, І.Сікорського, Б.Цимбалістого, В.Яніва, Я.Яреми.
 
Стисла анотація досвіду 
Робота над створенням досвіду проводилась поетапно, він носить комбінаторний характер. Протягом останніх трьох років активно впроваджую на своїх уроках елементи інтерактивних технологій. Сучасний учень – це дитина інформаційного суспільства. Воно відрізняється різноманітністю, рухливістю й мінливістю. Кожен із школярів – яскрава особистість, яка характеризує себе індивідуальним рівнем інтелектуального розвитку і стилем уміння (сприймання, запам’ятовування, дослідження). Інтенсивне навчання необхідне для забезпечення індивідуальних потреб дитини у навчанні. Тому інтерактивні технології ефективно сприяють цьому розвитку. Але з виходом Концепції національно – патріотичного виховання вважаю доречним внести корективи до свого досвіду роботи. Хоча саме на уроках рідної мови та літератури національно – патріотичне виховання завжди проходило «червоною ниткою» наскрізь. Враховуючи попередній свій досвід, спираючись на нові Держстандарти освіти, нові методичні рекомендації провела таку роботу.

Результативність впровадження досвіду
В ході реалізації ідеї національно-патріотичного виховання на уроках української мови та літератури моделюється національна ідентичність в проекції на культурні універсалії і сучасні знання.
Відмічається активізація освітньої діяльності учнів на уроках та в позаурочний час,  підвищення зацікавленості до участі в олімпіадах, конкурсах, захистах робіт МАН. Завдяки використанню елементів інтерактивних технологій у учнів формується вміння орієнтуватися в різноманітному і суперечливому інформаційному полі. 

Репрезентація досвіду: участь учнів в олімпіадах, конкурсах, захистах робіт МАН; активізується освітня діяльність учнів на уроках та в позаурочний час; завдяки використанням елементів інтерактивних технологій формується вміння орієнтуватися в різноманітному і суперечливому інформаційному полі. 
 

Посилання на матеріал:   Перспективний досвід Гостєва О.О.



Джерело: http://gimnaziia2zp.blogspot.com/p/blog-page.html
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: Zhovt2 (18.01.2016) | Автор: Гостєва Олена Олександрівна E W
Переглядів: 3245 | Коментарі: 7 | Теги: Жовтневий, інтерактивні технології, національно-патріотичне виховання | Рейтинг: 1.0/418
Всього коментарів: 7
7 angelakrasuyk  
Тема досвіду роботи, Гостєвої О.О., актуальна на сьогодення. В наш час проблему національно-патріотичного виховання піднімає сама держава, а уроки української мови і літератури вже по собі формують національну свідомість майбутнього громадянина України. Добре, що Гостєва О.О. зуміла пов'язати інтерактивні (інноваційні), цікаві сучасні технології з національно-патріотичним вихованням.

6 elenapritula  
В наш час національно - патріотичне виховання повинне займати провідне місце в навчально – виховному процесі. Уроки української мови та літератури – прекрасне підґрунтя для цієї роботи. У своїй роботі Олена Олександрівна показала, як на уроках української мови та літератури, використовуючи традиційні форми роботи та елементи іноваційних технологій, відбувається формування національно-свідомої особистості. Дякую за гарний проект.


5 Malu  
Робота цікава та актуальна.  Відчувається, що Олена Олександрівна творчий педагог. Вона йде в ногу з часом та відчуває проблеми сучасного  суспільства, які не можуть не впливати на навчально-виховний процес у школі.
Дякую за велику працю, яка передувала створенню такої цікавої роботи.

4 Lenohka_2010  
Олено Олександрівно, ви йдете в ногу з часом. Молодець що, об'єднала інтерактивні технології і національно-патріотичне виховання. Ваша робота матиме гарні результати і багато послідовників.

3 zhannavalia  
Повага до своєї Батьківщини починається з рідного слова, літератури, історії. Олена Олександрівна своїм творчим проектом доводить, що національно - патріотичне виховання на уроках української мови та літератури сприяє збагаченню духовного світогляду учнів, формує усвідомлення себе як часточки українського народу з власною національною гідністю. Спасибі, Олено Олександрівно, за творчий проект.

2 zhannavalia  
[c][/c]

1 Вікторія  
В умовах інформаційного суспільства елементи інтерактивних технологій дуже важливі в учительській практиці. Спасибі, Олена Олександрівно, що поділились своїм досвідом. На сучасному етапі дуже гострих політичних випробувань українське суспільство надзвичайно потребує активного формування національної самосвідомості особливо серед молоді, тому Ваша творча праця в напрямку національно-патріотичного виховання має високий рівень актуальності.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2023