Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 13:57

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Педагогічні умови формування гуманістичної спрямованості світогляду учнів у предметному навчанні

Педагогічні умови формування гуманістичної спрямованості світогляду учнів у предметному навчанні (на прикладі вивчення російської мови та зарубіжної літератури)

Яковенко Тетяна Василівна

вчитель російської мови та літератури, спеціаліст  вищої категорії  

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів "ОСНОВА" Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Любімова Алла Володимирівна

Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Якова Новицького,9

Телефони: (061)223-14-77, (061)234-01-04

E-mail: schoolosnova15@ukr.net      

Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Ефективним засобом формування гуманістичної спрямованості світогляду учнів у предметному навчанні є педагогічні умови, що розширюють можливості для виховання високих моральних якостей, самопізнання, самоосвіти та саморозвитку учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В умовах реформування освіти особливо гостро виникає необхідність формування загальнолюдських цінностей у підростаючого покоління, основою яких є гуманне ставлення людини не тільки до себе, але і до інших людей, до суспільства, до природи. Пріоритет виховання загальнолюдських цінностей визначається тим, що вони як вищі смисли людського життя виконують функцію регуляторів поведінки, охоплюють всі сторони людського буття. Вони накладаються на всі види цінностей, облагороджуючи їх, надаючи людській діяльності гуманістичний зміст. Освітній процес в школі гостро потребує реформування на гуманістичних засадах як змісту навчання, так і використання педагогічних технологій, створення умов для самоактуалізації, самореалізації учнів.

Науково-теоретична база досвіду: Істотний вплив на формування теоретичної концепції педагогічного досвіду зробили ідеї і погляди філософів Н. А. Бердяєва («людина як верховна цінність»), І.А. Ільїна, Н.О Лоського («Абсолютні» цінності), В.С. Соловйова, В. Франкла; філософський аспект моральних цінностей розкривається в роботах О.Г. Дробницкої, А.Г. Здравосмислова, В.П. Тугаринова, А. Камю, І. Канта, К. Ясперса та ін.

Принципове значення для вирішення поставленої проблеми мали дослідження по гуманізації освіти (Ш. Амонашвілі, Є.В. Бондаревська, Б.С. Гершунский та ін.); праці з педагогічної аксіології (В.А. Сластьонін, Н. Д. Нікандров та ін.).

Cтисла анотація досвіду: Уроки мови та літератури мають бути уроками виховання Людини. Людини красивої душею, здібної міркувати й відчувати, цінувати минуле й творити щасливе майбутнє.  Плануючи  зміст  уроків,  прагну  створити умови:

- для гармонійного розвитку особистості;

- для засвоєння знань про загальнолюдські гуманістичні цінності;

- для осмислення етичних понять і моральних принципів;

- для виховання гуманістичного світогляду;

- для формування естетичних смаків;

- для розширення світогляду.

Результативність впровадження досвіду:

  1. У  І етапі Інтернет-олімпіади  з російської мови та літератури  Одеського обласного інституту вдосконалення вчителів  учениця 8-Б Ключко Анна отримала найвищу кількість балів (74) і посіла І місце.
  2. Отримала від КЗ  «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» сертифікат учасника у Конкурсі методичних розробок вчителів-мовників з культури мовлення та російського мовленнєвого етикету  «Говорим по-русски», який   проходив з 15 липня по 11 вересня  2014 року.
  3. Публікація «Как научить ребенка говорить по-русски правильно» у збірнику «Говорим по-русски»: методические разработки по культуре речи и русскому речевому этикету материалы Конкурса методических разработок учителей-словесников по культуре речи и русскому речевому этикету в рамках Межрегионального методического фестиваля «Я учу русскому языку», посвященного 90-летию со дня рождения педагога и методиста М.Т. Баранова/ Составители А.Ф. Куринная, Т.Н. Путий. – Запорожье: Акцент Инвест-трейд, 2014. -  248 с.
  4. Отримала премію міського голови у номінації «Вчителі-предметники, вихователі, класні керівники – переможці Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року»;
  5. Отримала  Грамоту  Департаменту освіти та науки, молоді та спорту Запорізької міської ради як науковий керівник  за підготовку у співпраці з Лашиною Ю.В. учасників (Лупіна Микита та Лупіна Станіслав)  наукової конференції «Інноваційні винаходи юних науковців у галузі екології та біології» (наказ від 30.10.2014 р);
  6. Міська виставка дитячих художніх фотографій «Місто очима дітей»: Мирошниченко Дар′я  та Лупіна Микита, учні 9-Б класу,  нагороджені Грамотами Департаменту освіти та науки, молоді та спорту Запорізької міської ради за участь у заході та за активну екологічну діяльність (наказ від 14.11.2014 р № 486р)
  7. Лупіна Станіслав (9-Б)  посів ІІІ місце  в районному етапі олімпіади «Юні знавці Біблії»;
  8. Творчі роботи учнів комплексу (Богославської Марії, Братуся Сергія, Ковальової Ганни, Шулакова Валерія, Шульги Олександра ) визнані кращими за результатами Конкурсу  «Разом мандруємо в legaland – казкову країну права», розміщені на офіційному інтернет-сайті Головного управління юстиції у Запорізькій області та рекомендовані для навчальних занять та виховної роботи з правової тематики у закладах освіти. (Координаційна рада молодих юристів при Головному управлінні юстиції у Запорізькій області)(http://justzp.gov.ua/);
  9. Учні 9-Б класу здобули І та ІІІ місце  у віковій групі «учні 9-11 класів» обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Моральний вчинок» 2014-2015 н.р. (Грамоти Департаменту освіти і науки, молоді і спорту Запорізької облдержадміністрації, наказ №0155 від 16.03.2015 р.).

Репрезентація досвіду:

  1. Шоста міжнародна виставка  "Сучасні освітні заклади-2015 " у номінації:   «Інноваційні  технології  виявлення,  навчання та  підтримки розвитку обдарованих дітей і молоді»;   досвід  «ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ  СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ» (сертифікат учасника);         
  2. Обласний науково-практичний семінар «Створення інформаційного простору ЗНЗ на засадах гуманної педагогіки: андрагогічний аспект»; досвід «АКТУАЛІЗАЦІЯ МОТИВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДО НАВЧАННЯ В РОБОТІ З УЧНЯМИ ЗАСОБАМИ ПРЕДМЕТНОГО САЙТУ ВЧИТЕЛЯ» (сертифікат учасника);
  3. Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2014» ІІ місце в районному етапі.
  4. Фестиваль-конкурс «Гуманна педагогіка Запорізького регіону» в номінації:  «Досвід роботи педагогів загальноосвітніх навчальних закладів» (Грамота за участь);
  5. Майстер-клас  з      досвіду  «Педагогічні      умови        формування     гуманістичної  спрямованості  світогляду  учнів  у  предметному   навчанні»  розміщено  на     блозі кафедри андрагогіки КЗ «ЗОІППО» ЗОР (http://kafedraandragogiki.blogspot.com/p/blog-page_12.html

Тегі: гуманістична спрямованість, світогляд, самопізнання, самоосвіта, саморозвиток учнів, загальнолюдські цінності, педагогічні умови.

 

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: jenya2016 (24.01.2016)
Переглядів: 1123 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 1.0/81
Всього коментарів: 4
4 yuliagemus  
Актуальна тема на сьогодні! Дуже цікавий матеріал. А результативність - вражаюча! Так тримати!!!

3 yasan  
Перспективний досвід, вбачає розкриття закономірностей формування світоглядуособистості, вдосконалення методів керівництва цим процесом у навчально-виховній
роботі. Дякую за вашу роботу!

1 klishevskayayana  
Спасибо за чудесную работу.

2 julia9087  
Интересно. Радует результативность.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024