Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 18:25

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування у школярів широкої читацької компетентності, сприяння самоствердженню, виробленню моральних якостей у учнів

Формування у школярів широкої читацької компетентності, сприяння самоствердженню, виробленню моральних якостей і громадянської позиції у учнів

 

Хайруліна Олеся Сергіївна,
заступник директора з виховної роботи, вчитель зарубіжної  літератури вищої категорії


Запорізький навчально – виховний комплекс № 109 
директор: Углова Марина Миколаївна


Адреса школи: 690121 Запоріжжя вулиця Дніпровські пороги 29,
телефон:  283 62 52;
dnporogi@ukr.net

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

 Провідна педагогічна ідея полягає в тому, що  підготовка  активного, свідомого читача  в процесі вивчення зарубіжної  літератури має розглядатися як важлива складова не тільки системи літературної освіти учнів, але й освіти взагалі, і повинна здійснюватися з позицій особистісно орієнтованого навчання комплексно та в логічній послідовності з урахуванням усіх можливих складових розвитку читацької діяльності школяра, який зможе вибудовувати таку систему цінностей, яка допоможе йому толерантно ввійти в соціум, світовий простір, не розгубитися, не втратити свого Я, бути конкурентоспроможним та патріотично зорієнтованим.

 

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

 Формування у школярів читацької компетентності та  виробленню моральних якостей і громадянської позиції, впевненої у собі людини на даному етапі є найбільшою проблемою. Для  кожного  вчителя літератури, стає питання: «як досягти того, щоб учень захотів читати і полюбив книжки».
Нинішні   більш соціально спрямовані, більш проінформовані, прагматичні. Щоб такі учні любили літературу, потрібно не відштовхнути, а зацікавити нею. Читання має бути не примусом, а насолодою. На уроках зарубіжної літератури в умовах тотального забуття книги насправді не просто досягти читацької активності.  Учні не звикли читати «без нагадування» або контролю з боку вчителя., чи батьків. Звісно, основним завданням вчителя літератури в основній школі є формування стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення світової літератури як скарбниці духовних цінностей людства. Дітям для вивчення пропонуються найкращі зразки оригінальної й перекладної літератури («золотого» фонду класики і сучасного літературного мистецтва), але у дітей не вироблено навички читати, а може просто немає прикладу читання. Тому і маємо малорозвинене, духовно збідніле та негативно налаштоване покоління.

Науково - теоретична база досвіду: 


Питаннями активізації читацької активності та вироблення навички читання, виховання любові до книги, вдумливого і розвиваючого читання переймається багато  вчителів і науковців. Зокрема Мартинець А.,  Хорошковська Т., Філінова О. ,Чернишова,  Шуляр В.І. . Цінними і актуальними залишаються дослідження і поради  Горностая П., Донія В., Підласого І.П., Ковбасенка Ю., Шалагінова Б., Бусел С., Ісаєвої О.О. Шевченка В., Литкіної Л.А., Смовської Л.Д., Житника Б.О. 

Стисла анотація досвіду: 


Звісно, жодному вчителю складно  похизуватися 100% читацькою активністю своїх учнів, тривога з приводу дитячого читання зрозуміло кожному. Бо кожен з нею зіштовхнувся у своїй повсякденній роботі. Щоб учні любили літературу, потрібно не відштовхнути, а зацікавити нею. Читання має бути не примусом, а насолодою. А в  наш сучасний час технологій гаджетів та інтернету, на жаль, зникла мода на книжки, потяг колекціонувати видання, чекати видання нової книги сучасного письменника, а з цим зникло бажання більше читати, тобто  розвиватися, пізнавати, тому ми  знаходимося у постійному пошуку нових форм і засобів, можливості мотивування і заохочення учнів. Тому на даному етапі виникла необхідність проводити уроки у вигляді квестів, вистав, турнірів і вікторин.

Результативність впровадження досвіду:

 Враховуючи дані дослідження в своїй роботі для учнів 5-6 класів широко застосовую ігрові, спонукальні форми  і прийоми роботи. З’явилася просто необхідність, винайти таку мотивацію для читання, яка б змусила прочитати бодай один з творів кожного учня. На думку прийшла форма квест – гри, напередодні новорічних свят і Різдва, а літературний твір видала програма з зарубіжної літератури «Різдвяна пісня у прозі» Чарльза Діккенса. На першому уроці знайомства з письменником анонсувала гру, реальність перемогти, головне просто прочитати твір у повному обсязі. Приємно, що в той же день всі примірники  твору були розібрані із шкільної бібліотеки. Сподіваюся на цікаву і плідну гру, допомогти взялися учні 11 класу.
Репрезентація досвіду: впровадження у Запорізькому навчально – виховному комплексі № 109, публікації спонукальних форм роботи на уроках  у фахових інтернет – виданнях, досвід зацікавив районне методичне об’єднання учителів зарубіжної літератури.

 

Посилання на матеріали: 

Формування  читацької  активності  стаття

https://drive.google.com/file/d/0ByOC_Z9Y8tYzNFgyTzhpUzhRbmM/view

Квест - игра

https://drive.google.com/folderview?id=0ByOC_Z9Y8tYzdWgzUkVyTkQwNHM&usp=sharing

Урок – гра для 5 класів

https://drive.google.com/folderview?id=0ByOC_Z9Y8tYzcndwdW1NTGc0dUU&usp=sharing

Літературна вітальня Гоголь

https://drive.google.com/file/d/0ByOC_Z9Y8tYzUDJod1gybU9YU0U/view

  

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 978 | Коментарі: 1 | Теги: літературна квест – гра, уроки – турніри, вікторини, читацька активність | Рейтинг: 1.0/149
Всього коментарів: 1
1 Жемчуг  
У наш час актуальною формою організації роботи на уроці є квест, який сприяє підвищенню зацікавленості учнів до уроку.
Матеріал цікавий, глибокий.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024