Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 04:54

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування та розвиток комунікативної компетентності учнів на засадах комунікативно-діяльнісного підходу на уроках української мови

Масимович Тетяна Петрівна,

вчитель української мови та літератури

 

Тема:

 

Формування та розвиток комунікативної компетентності учнів на засадах комунікативно-діяльнісного підходу на уроках української мови

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у створенні умов  для формування  комунікативної компетентності учнів на уроках української мови на основі технології комунікативно-діяльнісного підходу..

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду, зумовлені Законами України, де гостро поставлено питання про розбудову української школи на засадах інтеграції досягнень сучасної науки й ідей передової практики.

Школа ХХІ століття зумовлює необхідність докорінного переосмислення освітньої парадигми, актуалізації змісту, технологій і становлення особистості учня як суб’єкта і проектувальника життя, створення освітнього простору, спрямованого на розвиток та саморозвиток компетентної конкурентоспроможної особистості, яка вміє творчо розв’язувати проблеми, прагне змінити на краще життя своєї країни. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки визначає одним із напрямів розвитку освіти, розвиток наукової та інноваційної діяльності в освіті, підвищення якості освіти на інноваційній основі.

Науково-теоретична база досвіду ґрунтується на різноманітних концепціях та досягненнях вітчизняних науковців щодо формування комунікативних умінь учнів в рамках комунікативно-діяльнісного підходу ( Б.Ф. Ломов, Л.П. Буєва, Г.М. Андрєєв, О.О. Леонтьєв, Р.С. Нємов, С.І. Макшалатов, А. Алесюк, Л. Мамчур, С. Омельчук, М. Пентилюк). У різних акцентах бачення присвятили свої праці цьому питанню вчені-лінгвісти (Ф. Буслаєв, О. Потебня, Ф. Бацевич), методисти (Н. Бабич, О. Біляєв, А.Богуш, Ю Божевич, М. Валушенко, О. Горошкін, Т. Данченко, С. Карман, В. Мельничайко, Т. Симоненко, Г. Шелехова, Л.Скуратівський), психологи (Л. Виготський, П. Гальперін, І. Зимня, О. Леонтьєв).

Стисла анотація досвіду

Спираючись на практичний досвід, автор пропонує найбільш раціональні форми та методи роботи на уроці, які покликані сприяти створенню розвивального освітнього простору та впровадженні комунікативно-діяльнісного підходу, що сприяє розвитку їх здібностей ефективно взаємодіяти з навколишнім соціумом, здійснювати вагомі позитивні зміни у своєму житті.

У роботі широко представлено теоретичні, дидактичні матеріали щодо комунікативно-діяльнісного підходу в теорії та практиці педагогічної та психологічної наук.

Автор роботи надав обґрунтування змісту, форм, визначення методів та прийомів навчання, дидактичних умов реалізації щодо успішного формування предметної та мета предметної компетенцій в учнів у процесі вивчення української мови засобами комунікативно-діяльнісного підходу.

В арсеналі вчителя дослідження динаміки формування комунікативної компетентності в учнів за допомогою спеціального моніторингу та банк психологічного інструментарію щодо виявлення рівня сформованості комунікативної компетентності.

Слід зазначити, що при використання даних розробок створюються умови для з’ясування стратегічної ролі вчителя у створенні методологічного алгоритму щодо формування комунікативних умінь учнів в рамках комунікативно-діяльнісного підходу.

Результативність впровадження досвіду використання комунікативно-діяльнісного підходу вбачає у підвищенні рівня мотивації досягнень та соціально-психологічної, комунікативної компетентності, засвоєнні методів управління собою та своєю діяльністю; рівня навчальних досягнень учнів та рівень зростання професійної компетентності самого вчителя.

Репрезентація досвіду.

Досвід «Формування та розвиток комунікативної компетентності учнів на засадах комунікативно-діяльнісного підходу на уроках української мови» був презентований директорам та заступникам директорів навчальних закладів  на курсах при ЗОІ ППО та на сайті гімназії.

 

 

http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/maksimovich.pdf



Джерело: http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/maksimovich.pdf
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: jurand1313 (29.01.2016) | Автор: Максимович Тетяна Петрівна
Переглядів: 1168 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 1.0/60
Всього коментарів: 5
5 milochkakopilochka1  
Досвід  на  сучасному  етапі - актуальний. Учитель  МОЛОДЕЦЬ!!!!

4 lisatch2015  
Дякуємо за Ваш вибір актуальної теми та цікавий досвід. ) Бажаємо подальшого впровадження та успіху.

3 nmitina45  
Комунікативна діяльність є однією з актуальних тем! Бажаємо успіхів!

2 Natik  
Діяльність, діяльність і тільки діяльність!

1 abrovko72  
Комунікативно-діяльнісний підхід є дуже актуальним на сучасному етапі впоровадженняя нових стандартів сучасної освіти.
Дуже цікавими є матеріали до змісту уроків.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024