Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:04

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування патріотичної особистості на уроках зарубіжної літератури засобами художнього слова

Формування патріотичної особистості на уроках зарубіжної літератури засобами художнього слова

 Вол Олена Віталіївна,
вчитель зарубіжної літератури, вища кваліфікаційна категорія 


Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 89  Запорізької міської ради
директор: Корсунова Любов Федорівна
Адреса школи: 69065, м.Запоріжжя, вул. Михайлова б.15
тел.:  (061)224 – 77 - 10
email: zapschooln89@ukr.net
http: http://school89zp.at.ua/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює особливості  патріотичного виховання учнів  засобами художнього слова, а саме, формування громадянськості, патріотизму, працьовитості, моральності, формування соціально значущих цінностей, поваги до прав і свобод людини, любові до Батьківщини, родини, навколишньої природи, розвиток пізнавальних інтересів і потреб. Принципово новим є підхід до виховання в  освітньому процесі: не підготовка до життя, а реальне включення в життя. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Справжній урок літератури – це урок виховання громадянськості, почуттів добра і краси, утвердження високих моральних ідеалів, формування гармонійно розвиненої особистості, активної життєвої позиції учня. Завдання учителя - словесника полягає в тому, щоб засобами художнього слова зуміти знання  перетворити в переконання, зробити ці ідеї осмисленими, усвідомленими, глибоко продуманими. Вони повинні стати органічною потребою, невід’ємною частиною життя, нормою поведінки кожного учня. Адже зберегти і зміцнити нашу державу можуть громадяни, які люблять свою Батьківщину, свій народ, готові жити в Україні, пов’язати з нею свою долю, готові  відстояти незалежність Батьківщини.


Науково-теоретична база досвіду 
Історія дослідження проблеми патріотичного виховання особистості представлена  І. Беха,  Т. Гавлітіної,  З. Гасанова,   Т. Буторіної,   Т. Касимової, В.Сухомлинського та інших. Дослідження розвитку критичного мислення спираються на загальні принципи й закономірності, розроблені  вченими, такими як B.Біблер, Брушлинський А., Д. Вількеєв, Н. Дайрі, Калмикова, Г.Костюк, І.Лернер, О.Лук, О.Матюшкін, С.Максименко, М.Махмутов, C.Рубіншейн, Б.Теплов, О.Тихомиров, В.Тувинський. 

 

 Стисла анотація досвіду 
Формування в учнів патріотичної складової успішно вирішується на уроках та позакласних заходах із зарубіжної літератури. Літературні твори – це один із найдоступніших для дітей видів мистецтва, який тісно пов’язаний з життям, порівняно легкий для сприймання і розуміння, має великий виховний потенціал. Щоб художній твір виконував свої функції, дітей необхідно підготувати до його сприйняття. Вони повинні не тільки зрозуміти текст, а й побачити, проникнути у художній та естетичний його зміст, емоційно відгукнутися на нього. Читання художніх творів виконує свої естетичні функції лише в тому разі, коли в учнів виникають яскраві образи, емоції та асоціації, без яких неможливі переживання, чуйність, відповідальність, шляхетність, бажання гармонійного співіснування, необхідності відстоювання національних інтересів країни. 
Патріотичне виховання - це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується, зазначав В. О. Сухомлинський. Намагаюся вчити дітей відчувати силу й красу  слова, бачити глибше, завдяки мові, красу навколишнього світу, замислюватися над проблемами життя, над його суттю. На своїх уроках я навчаю розуміти й коментувати  підтекст образів, висловлювати власні міркування про духовне наповнення кожного, індивідуальні способи його проявів у реальному сучасному світі; підводжу учнів до усвідомлення різниці між матеріальним і духовним; працюю над вихованням цілеспрямованої, духовно багатої, патріотичної особистості. Саме такі цінності потрібно формувати у свідомості учнів для того, щоб і вони в майбутньому дбали про становлення і утвердження незалежної України. 


Результативність впровадження досвіду 
Результативність впровадження досвіду полягає в тому, що робота над патріотичним вихованням у процесі вивчення зарубіжної літератури сприяє громадянському становленню школярів, формуванню їх світогляду. Досвід роботи над проблемою відкриває нові можливості удосконалення наповнення сучасного уроку. 
Патріотичне виховання учнів засобами художнього слова на уроках зарубіжної літератури є   ефективним, бо в учнів формуються уміння, які сприяють вихованню патріотичних почуттів; моделюються такі навчальні ситуації, які сприяють формуванню особистісних рис громадянина України; на уроках забезпечується зв’язок матеріалу, що вивчається, з сучасністю. 


Репрезентація досвіду 
Проблема «Формування патріотичної особистості на уроках зарубіжної літератури засобами художнього слова» викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови, району, області. В цьому я переконалася на засіданнях кафедри іноземних мов, методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.

Посилання на матеріали:http://school89zp.at.ua/index/pedagogichna_vistavka/0-103

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 1048 | Рейтинг: 1.0/83
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020