Тема досвіду: «Формування комунікативної компетентності учнів на уроках української мови та літератури як складової успішного виховання всебічно розвиненої особистості».
Інформація про автора досвіду: Чередник Юлія Олександрівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст ІІ категорії.
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізький навчально-виховний комплекс №67 Запорізької міської ради Запорізької області
директор – Малиш О.Є.
вул.Радіаторна ,26, тел. (061)236-56-02
e-mail– znvk67@rambler.ru
адреса сайту - http://znvk67.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду: шляхи формування комунікативної компетентності учнів з урахуванням вимог основних орієнтирів виховання та вікових особливостей підлітків, творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків, розширення світогляду, стимулювання вихованців до самоствердження.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: завдання сучасної школи – створити такі умови для вивчення української мови та літератури, щоб учні вміли активно володіти нею як засобом спілкування, самовираження особистості, навчилися вільно висловлювати свої думки; цей досвід допоможе виробити в учнів уміння грамотно писати і висловлюватись, емоційно розповідати, доречно добирати слово у певній ситуації, передавати своє ставлення до зображуваного тощо. За таких умов реалізується кінцева мета вивчення мови і літератури у шкільному курсі освіти, а з іншого боку – школярі пізнають життя і всі його глибини, вчаться не розгублюватися у його круговерті.
Науково-теоретичною базою досвіду є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державному стандарті базової і повної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі, а також особистий педагогічний досвід оснований на використанні наукових та науково-методичних робіт сучасних науковців Л.І.Ломако, В.Раєвського, Г.Токмань, російських - І.Дахіна, М.Скаткіна, А.Хуторського
Стисла анотація досвіду: Досвід висвітлений на 16 сторінках та має 13 додатків. Представлені теоретичні основи та практична спрямованість даної проблеми. Актуальність даної теми обумовлена тим, що на сучасному етапі розвитку суспільства є потреба у добре освічених, інтелігентних громадянах, які мають активну життєву позицію і здатні до творчої діяльності, активних дій, які б могли призвести до позитивних змін у різних сферах нашого життя. Тому найбільш пріоритетними завданнями свого досвіду учитель визначає формування комунікативної компетентності особистості, здатної до саморозвитку та самовдосконалення протягом всього життя. З метою більш ефективної реалізації поставлених завдань на практичному рівні у досвіді представлені презентації, буклети учнів та розробки занять, уроків учителем. Даний досвід є актуальним, оскільки всебічний і гармонійний розвиток дитини відіграє важливу роль. Досвід може бути цікавим для вчителів української мови та літератури.
Результативність впровадження досвіду: зростає кількість учнів з середнім та достатнім рівнем сформованості знань і навпаки зменшується їх кількість з низьким рівнем. Підвищується інтерес до вивчення предмета, діти з нетерпінням чекають наступного уроку, щоб дізнатися чогось нового та продемонструвати свої досягнення. Збільшується кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах.
Репрезентація досвіду: виступи на засіданнях ШМО, творчих груп, педраді. Розміщення матеріалів уроків, презентацій на освітніх сайтах. У конкурсі «Учитель року – 2011» досвід посів ІІІ місце на районному етапі.
Теги: Заводський, комунікативна компетентність, уроки української мови та літератури, виховання, всебічно розвинена особистість, освіта, інтерактивні технології, рольова гра, уроки-подорожі, мовознавчі турніри, інсценізація, драматизація.
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_42.html
|