Тема «Формування комунікативної компетенції на основі теорії множинного інтелекту»
Інформація про автора: Мельник Світлана Іванівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії
Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №33
Запорізької міської ради, Запорізької області
Директор: Булат Лариса Леонідівна
Адреса: 69067, м. Запоріжжя, вул. Ніжинська,40
Тел: 236-56-08
E-mail: 33school@ukr.net
Сайт: http://33school.tk
Провідна педагогічна ідея досвіду: створити середовище формування комунікативної компетенції учнів шляхом організації навчальної ситуаці з врахуванням їх провідного типу інтелекту, яка вимагає виконання системи розумових дій: порівняння, зіставлення, аналізу, оформлення та висловлювання власних думок.
Науково – теоретична база досвіду: Досвід ґрунтується на роботах відомих теоретиків, а саме: праці М. Пентилюк, Г. Шелехової, Г.Гарднера
Стисла анотація досвіду: Актуальність окресленої проблеми полягає в тому, що незважаючи на те, що українська мова є державною, вона ще не набула належного поширення на території Запорізького краю. Так, дослідження свідчать, що більшість людей, зокрема школярів, недостатньо володіють уміннями та навичками вільно, доцільно користуватися засобами рідної мови. Зазначена проблема не є новою – у педагогічній науці є дослідження, присвячені питанню формування й розвитку мовленнєво-комунікативних умінь учнів. Серед них – праці О. Горошкіної, Т. Донченко, А. Нікітіної, М. Пентилюк, Л. Скуратівського, С. Цінько, Г. Шелехової та ін. Проте недостатньо з’ясованим залишається питання щодо використання педагогами ефективних прийомів, технологій розвитку комунікативних навичок на уроках української мови та літератури. Тому мета роботи – обґрунтувати та запропонувати ефективні методи та прийоми організації навчання української мови, спрямовані на розвиток комунікативних здібностей учнів з опорою на їх домінуючий тип інтелекту.
Результативність впровадження досвіду: Робота дала певні результати. Зокрема, якісно зріс творчий рівень учнівських робіт, який позначився на якості усних і письмових висловлювань, діти краще володіють навичками спілкування як з однолітками, так і з дорослими, вільно вступають у діалог.
Репрезентація досвіду: Досвід роботи вчителя української мови та літератури репрезентовано на рівні навчального закладу та району.
Теги: Заводський, українська мова та література, творчий рівень, комунікативні здібності, домінуючий тип інтелекту.
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_42.html
http://33school.tk/?q=node/39
|