Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 16:56

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Елементи синкретизму на уроках російської мови та літератури

Елементи синкретизму на уроках російської мови та літератури

Лебединська Ірина Михайлівна

вчитель російської мови та літератури; вища категорія

Запорізька суспільно-гуманітарна гімназія№27  Запорізької міської ради Запорізької області

 Адреса гімназії: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 15-а, т.34-22-91

 Директор  гімназії: Гашенко Людмила Дмитріївна

 e-mail:ogg27@ukr.net

 Сайт: gimnasiya 27.at.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Запропонований матеріал є стислим узагальненням практичного досвіду викладання курсу російської мови та літератури. Система роботи вчителя, окрім обов’язкового програмного мінімума, спирається на поглиблене вивчення курсу російської мови та літератури

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: такий поглиблений підхід у вивченні мови та літератури дозволяє досягнути наступних результатів: по-перше, сприяє виявленню дітей, здібних до творчої самореалізації; по-друге, відбувається викладання літератури та мови як дисципліни, що формує особистість, по-третє, сприяє посиленню мотивації розвиваючої діяльності самого вчителя-словесника в роботі з дітьми.

Науково-теоретична база досвіду: теоретичною базою є класичні наукові праці російських лінгвістів: академіка А.Н. Веселовського, М.М. Бахтіна,В.В. Бабайцевої, М. Шанського, В. Виноградова. Новації в області поглибленого вивчення курсу мови та літературі: роботи Л. Кавун, Е. Волжаніної; наробки по дослідженню синкретизму в зарубіжній літературі

Стисла анотація досвіду: змінюється школяр – змінюється і вчитель.  В 21 ст. педагог повинен використовувати удосконалені методи, бути творчо пошуковою людиною. Злиття в одному культурному феномені наукових та художніх начал – синкретизм – гідне дослідження в гімназичних класах. Термін не новий (вживається в підручниках М. Теплинського, В. Бабайцевої, в таблицях та схемах С.Лук’янова…). Філологи вживають його, коли різноманітні форми досліджень можуть бути об’єднані в одному літературному тексті (в єдину гібридну систему). Це вже аксіома: синкретизм лінгвістичного та літературного аналізу. Зрозуміти, як слово стає образом, починає впливати на природу людини. Проблема тексту в філології та інших гуманітарних науках залишається до кінця невирішеною.

Результативність впровадження досвіду: використання даних матеріалів дозволяє підвищувати мотивацію учнів до вивчення іноземних мов та як результат загальний рівень навченості конкретної групи дітей.

Репрезентація досвіду: досвід апробовано в системі навчального процесу гімназії №27. Репрезентовано на районному МО вчителів російської мови.

Теги: синкретизм, змістовне ціле, еволюція реалізму, субстантивація, синкретичні другорядні члени речення, слово-образ, синкретизм художнього мислення.

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: jenya2016 (21.01.2016)
Переглядів: 916 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 1.0/50
Всього коментарів: 3
3 nataliageorg2011  
Актуальна тема для поглибленого вивчення курсу російської мови та літератури.  Дякую!

2 agorskaya  
Чудова наука робота дуже високого рівня.

1 OksanaGusak  
Цікаве дослідження, яке спонукає до наукового пошуку та інтергації філософських понять у педагогіку! Безперечно, варто уваги фахівців.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024