Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:59

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Дидактичні матеріали з інтегрованого курсу «Літератури» (російська та світова) для 5-7 класів ЗНЗ з російською мовою навчання як засіб реалі

Дидактичні матеріали з інтегрованого курсу «Літератури» (російська та світова) для 5-7 класів ЗНЗ з російською мовою навчання як засіб реалізації нових Держстандартів освіти

Константинова Валентина Олександрівна, вчитель російської мови та літератури, вища категорія, вчитель-методіст

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Діденко Зоя Василівна,

Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,

Телефон:  (0612) 769-80-34,

E-mail: school84.zp.ua@gmail.com

Сайт: http://school84.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Для мене як вчителя літератури гаслом у роботі є слова В. Сухомлинского:«Школа становится настоящим очагом культуры только тогда, когда в ней царят 4 культа: культ Родины, культ человека, культ книги и культ родного языка». Привчити дітей читати художній твір, слухати одне одного,  перевіряючи відповіді, добирати влучне й точне слово, заохотити оцінкою навіть мовчуна, що соромиться підняти руку, - ціль мого дидактичного матеріалу з літератури для 5-7 класів, що дозволяє перевірити якість читання твору і його розуміння кожним учнем, виховує вдумливого читача.

Обґрунтування актуальності і перспективи: У пояснювальній записці до нової Програми з літератури відмічено «стрімке падіння інтересу до читання художньої літератури серед школярів» з усіма витікаючими з цього наслідками, з чим стикається кожен вчитель і насамперед філолог. А тому головною метою вивчення літератури, що відображено у пояснювальній записці до нових Програм і у критеріях Держстандартів освіти, повинно «стати формування грамотного, естетично розвиненого і творчого читача, що здатен насолоджуватися художнім текстом, спілкуватися з ним», позначаючи «оточуючий світ і самого себе», збагачуючи особистісне «Я», завдяки рефлексії почуттів і думок, пов’язаних з художнім твором. Саме становленню такого читача і «входженню в твір» відповідають розроблені дидактичні матеріали з інтегрованого курсу «Література» (російська та світова) для 5-7 класів за новою Програмою, що дають змогу перевірити якість читання художнього твору і його розуміння. На відміну від тестів вони не дають підказки, вимагають вдумливого читання і інтересу до слова, можуть бути використані на різних етапах уроку і дають можливість залучення різних форм перевірки («самоперевірка», «взаємоперевірка», вибіркова та ін.).  

Представлені матеріали є навчально-дидактичним комплектом, що відповідають вимогам нових Держстандартів та Програм для ЗНЗ з російською мовою навчання і є доречними для систематичного використання на уроках, що привчає і заохочує учнів  5-7 класів до читання художніх творів і сприяє входженню до шкільного курсу «Література».

Науково-теоретична база досвіду: Теоретична база мого досвіду ґрунтується на положеннях методології й теорії поняття педагогічної технології, розроблених сучасними педагогами: В.Безпалько, Б.Лихачовим, Г.Селевко, психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р.Грановська, Я.Пономарьов), роботах вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу (Г.Сазоненко, В.Бондар, А.Маслоу). У своїй практиці використовую технологію розвиваючого навчання за концепцією Д.Б.Ельконіна-В.В.Давидова, проектні технології (І.Єрмаков) та особистісно-орієнтованого навчання (С.Подмазін, О.Савченко), розвиток критичного мислення (О.О. Туманцова, Н.В.Вукіна). У світі реалізації нових Держстандартів важливою є стаття «Модернізація мовної і літературної освіти школярів за новими державними програмами: світова література» (О.В.Ревнивцева, «Методичний вісник», №49).

Стисла анотація досвіду: На своїх уроках літератури я впроваджую перевірку знань тексту, який вивчається, за допомогою складених мною вікторин.

При складанні питань вікторини враховувались основні принципи вивчення інтегрованого курсу літератури: антропологічний, аксіологічний, діалогічний, естетичний та епічний.

Тому і оцінювання вікторини несе на собі основні функції, закладені у Загальних критеріях оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти:

  • контролюючу (дає змогу визначити рівень опанування твору і готовність працювати над ним);
  • навчальну (сприяє повторенню, уточненню і поглибленню знань);
  • діалогічно-користувальну (з`ясовує труднощі в розумінні твору і вносить корективи, спрямовані на їх усунення);
  • стимульовально-користувальну (формує позитивні мотиви до читання художнього твору і вивчення літератури);
  • виховну (сприяє формуванню умінь відповідально і уважно читати, сприймаючи літературу як підручник життя, застосовувати прийому контролю, рефлексії навчальної діяльності.

Активність наших учнів у міській літературній грі «Лабіринт», брейн-рингах, вікторинах та грі «Що? Де? Коли?», інтелектуальних іграх з літератури свідчать про ефективність цієї форми роботи з літератури.

Представленні дидактичні матеріали з інтегрованого курсу «Література» (російської та світової) складаються з вікторин до творів, що представленні у повній Програмі і вивчаються текстуально на уроках або рекомендовані до позакласного читання. У кожній вікторині 12 питань, які дозволяють перевірити якість читання, розуміння твору та його особливостей.

Вікторини можуть бути використані на різних етапах уроків і дозволяють перевірити знання і якість читання по-різному: виявлення найважливішого питання, самоперевірка, взаємоперевірка, створення «ситуації успіху» - «найуважніший читач».

Окрім цього вчитель має можливість оцінити роботу всіх учнів, виявити проблемні питання і внести корективи до наступного уроку.

Результативність впровадження досвіду:

Результати участі в районних олімпіадах:

2012-2013 н. р.: Яремченко Є., 8-А, 3 місце; Снігур Ю., Зінченко Ю., 11-Б, 3 місця;

2013-2014 н. р.: Яремченко Є., 9-А, 3 місце;

2014-2015 н. р.: Яремченко Є., Бондарчук А., 10-А, 3 місця;

2015-2016 н. р.: Яремченко Є., 11-А, 4 місце.

Результати участі в творчих конкурсах:

Міська літературна гра «Лабіринт»:

2013-2014 н. р. 9-А клас, 3 місце у фіналі;

2014-2015 н. р. 10-А клас, 3 місце у фіналі.

Репрезентація досвіду: Навчальний заклад: виступи на засіданні ШМО, педраді та методраді школи, презентація матеріалів на засіданні інтегрованого творчого об’єднання вчителів російської та української філологій, урок-заглиблення у свято Масляної «Вводные слова и предложения» (ж. «Русская словесность», 2013). Участь у міській педвиставці-2014 (сертифікат учасника, наказ департаменту ОНМС ЗМР від 18.11.13 №673р), публікації на методичному порталі «Учительский журнал on-line», 2014 (сертифікат серія РЯЛ №01091812 від 18.07.14).  

Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 692 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/22
Всього коментарів: 1
1 zojadidenko   [Матеріал]
Робота справжнього майстра своєї справи. Спасибі!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020