Акмеологічний тренінг у викладанні російської мови та літератури
Святецька Світлана Юріївна,
вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна
Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com
Провідна ідея педагогічного досвіду
Акмеолгічний тренінг розвиває вольові якості особистості, самостійність, вміння зробити видбір, вирішити протиріччя, зайняти певну життєву позицію у нестандартних обставинах.
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює використання акмеологічного тренінгу як активної технології, що поєднується з проблемним навчанням, формує практичні вміння та навички та сприяє формуванню творчої особистості.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: оскільки проблемне навчання менш ефективне під час формування практичних вмінь та навичок, у порівнянні з іншими технологіями, акмеологічний тренінг дозволяє багаторазово повторювати теоретичний матеріал та одночасно закріплювати його під час виконання нетипових завдань, викликає зацікавленість у вивчанні предмету у учнів.
Науково –теоретична база досвіду:
дослідження акмеологічного тренінгу як комплексної системи, що формує певні професійні навички дорослої людини у працях А.П.Ситникова, Балаєва А.А., Фейгенберг а І.М. Наданий досвід роботи запропоновує використання акмеологічного тренінгу у школі, на уроках з російської мови та літератури.
Стисла анотація досвіду: у наданому досвіді роботи вчителя дається визначення акмеологічного тренінгу стосовно мовознавства, структура різних видів акмеологічного тренінгу, відмічаються його переваги, пропонується спосіб його підготовки, наводяться конкретні приклади його використання.
Результативність впровадження досвіду
Мною були протягом п’яти років проведені дослідження, метою яких було вивчення ефективності застосування акмеологічного тренінгу під час вкладання російської мови та літератури. Я дійшла висновку, що акмеологічний ренінг успшіно поєднується з проблемним навчанням, дозволяє вирішувати навчальні та виховні проблеми. Досліджувалися наступні питання:
1) Сутність акмеологічного тренінгу;
2) структура акмеологічного тренінгу;
3) Різновидності акмеологічного тренінгу;
4) спосіб підготовки акмеологічного тренінгу;
5) Конретне використання акмеологічного тренінгу;
6) Результативність використання акмеологічного тренінгу.
Репрезентація досвіду
Проблема використання акмеологічного тренінгу під час викладання російської мови та літератури викликає зацікавленість у вчителів Ленінського району та Запорізької області. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри вчителів філологічних предметів Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №69, під час участі у обласному семінарі для слухачів курсів вчителів з російської мови, літератури, світової літератури з проблеми використання інноваційних технологій у викладанні російської мови та літератури, а саме: проведення відкритого уроку та майстер – класу, під час проведення майстер-класу для вчителів Ленінського району.
Посилання на матеріали:http://school69zp.jimdo.com/ методична робота-передовий педагогічний досвід
|