Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:57

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Забезпечення наступності і перспективності через проектну діяльність учнів 10-11 класів

Забезпечення наступності і перспективності через проектну діяльність учнів 10-11 класів 

Пелех Тетяна Олексіївна

 учитель трудового навчання, спеціаліст вищої категорії

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та білогії Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова 21, тел.: 233-41-10
Директор: Усова Тетяна Миколаївна 

email:  school72@ukr.net          Сайт: http://72zp.ucoz.ru/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення оптимальних умов для підготовки учнів до життя в сучасному світі. Реалізація принципу наступності і перспективності сприяє розвитку у старшокласників навичок творчого застосування раніше отриманих знань, підтримки принципу самодостатності, розвитку звички до навчання протягом усього життя та прагнення володіти новими технологіями.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність проектної діяльності полягає у стимулюванні інтересу учнів до певних проблем у повсякденному житті, що припускають володіння деякою сумою знань, і через проектну діяльність, що передбачає рішення однієї або цілого ряду проблем, показати практичне застосування отриманих знань. Іншими словами, від теорії до практики − з'єднання академічних знань із прагматичними та раціональними при дотриманні відповідного балансу на кожному етапі виконання проекту.

Сучасність розуміння методу проектів розкриває основна теза – «Усе, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені треба і де і як я можу ці знання застосувати».

Науково-теоретична база досвіду: Метод проектів був запропонований і розроблений американським філософом Джоном Дьюї та його учнем В. Кілпатріком. Він запропонував будувати навчальний процес на активній основі, спираючись на цілеспрямовану діяльність учнів з урахуванням їх особистої зацікавленості в цих знаннях. З часу появи технології на арені педагогічної думки і дотепер проектна діяльність активно використовується у практиці американської школи.

У закордонній школі він активно і досить успішно розвивається: у США, Великобританії, Бельгії, Ізраїлі, Фінляндії, Німеччині, Італії, Бразилії, Нідерландах і багатьох інших країнах, де ідеї гуманістичного підходу до освіти Дж. Дьюї, його метод проектів знайшли широке поширення і мають велику популярність через раціональне сполучення теоретичних знань і їхнього практичного застосування для рішення конкретних проблем навколишньої дійсності в спільній діяльності школярів.

Наприкінці XX століття метод проектів у навчальній діяльності школярів почав впроваджуватися як нова педагогічна технологія (В.В. Гузеєв, Є.С. Полат, Г.К. Селекво). Ряд досліджень присвячені застосуванню методу проектів у процесі організації трудової діяльності (Н.В.Матяш, Н.В.Семенова, С.Ящук).

Стисла анотація досвіду

На своїх уроках я впроваджую особистісну орієнтацію навчального процесу на інтереси й цілі учнів, яка спрямована на:

  • інтеграцію знань з різних галузей науки і виробництва, цілісний розвиток особистості школяра,
  • моделювання життєвих ситуацій, рольових   ігор,
  • формування навичок самостійної орієнтації в науковій, навчально-методичній і довідковій літературі, та пошуку потрібної інформації самостійно,
  • розвиток в учнів основних видів мислення, в тому числі технологічного,
  • розвиток творчої уяви, що є могутнім стимулом народження нових ідей, пошуку альтернативних рішень, їхнього аналізу, синтезу, що в майбутньому стане основою інноваційного мислення,
  • формування позитивної мотивації навчання, тому що задумана річ створюється з урахуванням власних інтересів, потреб і можливостей,
  • сприяння розвитку культури ділового спілкування, умінь аргументовано захищати свої позиції, мислити оригінально і неординарно.

Результативність впровадження досвіду

  1. Формування та розвиток життєвої компетентності особистості, спрямованої на успішну діяльність в нових соціально-економічних умовах.
  2. Активна участь учнів у позакласних заходах (тижнях трудового навчання, конкурсах, шкільних ярмарках).
  3. Участь команди учнів 11 класу «EcoGeneration» у конкурсі «Будинок майбутнього» від компанії вікон «Rehau».
  4. Михайленко Лілія (11 кл.) –  ІІІ місце, районна олімпіада з трудового навчання, 2013.
  5. Рисак Л., Сахабутдінов В. –  ІІІ місце в обласному конкурсі-виставці з декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край», 2014.
  6. Творчий колектив учнів 11 класів – І місце у міському етапі конкурсної програми «Людина і довкілля» проекту «Екологічний вектор», 2015.
  7. Вчитель Пелех Т.О. – І місце у Національному турі Міжнародного конкурсу проектів з енергоефективності «Енергія і середовище-2014», номінація для вчителів.
  8. Вчитель Пелех Т.О. – Почесна грамота від міського голови  з нагоди Днів Сталої Енергії, 2015.

Репрезентація досвіду

  1. Економічне обгрунтування навчального проекту (ділова гра для 8-9 класів), ж-л «Трудове навчання», 2014, №5, с.43-46.
  2. Персональний сайт школи, категорія «Проект Energy».
  3. Сайт екологічного клубу «Еремурус».
  4. Блог Пелех Тетяни.

Посілання на матеріал

https://tetyanapelekh.wordpress.com

http://72zp.ucoz.ru/news/proekt_energy/1-0-2

http://energy.eremurus.org/

 

 

 

 

 
Категорія: Трудове навчання | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 873 | Рейтинг: 1.0/87
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020