Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 16.04.2024, 10:46

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Впровадження інформаційних технологій на уроках обслуговуючої праці як складова творчого потенціалу учнів

Впровадження інформаційних технологій на уроках обслуговуючої праці як складова творчого потенціалу учнів»
 

Бочарова Альона Володимирівна
 вчитель обслуговуючої праці, категорія «спеціаліст першої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради    Запорізької області
 Директор: Швець Людмила Володимирівна
 Адреса школи: м. Запоріжжя вулиця Бочарова 10б
 тел.:  67-33-88;

 e-mail: zosh101@meta.ua
 сайт: https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/ 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
Основною умовою реалізації творчого потенціалу є технологічна та інформаційна діяльність, яка здійснюється від появи творчого задуму до реалізації його в готовому продукті.
В роботі висвітлені приклади конструкторів уроків, проекті технології ( му-льтимедійні презентації), інтерактивні технології на основі Інтернет ресурсів, наведені приклади комп’ютерних програм, які допомагають реалізувати особистісно-орієнтований та компетентнісний підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їхнього рівня навченості. Актуальність використання цих технологій обумовлена тим, що в них закладені великі можливості для навчання на якісно новому рівні.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Впровадження ІТ в освітню систему України та формування єдиного інформаційно-освітнього простору - одні з пріоритетних напрямів сучасної державної політики. 
Відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освітиголовною метою освітньої галузі «Технології» є формування і розвиток проектно-технологічної компетентності для реалізації творчого потенціалу учнів та їх соціалізації в суспільстві.
Використання інформаційних технологій є одним із ефективних засобів підвищення мотивації і індивідуалізації навчальної діяльності дитини, розвитку її творчих  здібностей та створення сприятливого емоційного фону.Не лише новизна роботи з комп'ютером, яка сама по собі нерідко сприяє підвищенню інтересу до навчання,, але і можливість регулювання розв’язання учбових завдань за рівнем складності, заохочуючи знаходити учнів правильні рішення, розвиток творчого потенціалу учнів, позитивно позначаються на мотивації навчання.

Науково-теоретична база досвіду 
Аналіз психолого-педагогічної літератури до проблем використання  інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ)  у  навчальному  процесі науковців,  викладачів  та методистів (Р.  Гуревича, М. Дарбаєвої, Г. Дряхлової, С. Захарової, О. Сидоренка, Т. Коломійця, Н. Тализіної та  інших). Автори  відзначають, що  застосування  новітніх інформаційних  технологій  в  освітній  галузі  є  необхідною  умовою  для  розвитку творчих здібностей учнів, формування його особистості, підвищення ефективності навчального процесу, сприяння самоосвіті учнів.

Стисла анотація досвіду 
На своїх уроках я впроваджую мультимедійні презентації та програми, схеми, таблиці різного змісту, інструкційні та технологічні карти, тестові завдання, індивідуальні картки-завдання різних рівнів складності, програмні комплекси моделювання тощо.Мультимедійні програмні засоби дозволяють учителю поєднувати текстову, графічну, анімаційну, відео- і звукову інформацію, що сприяє максимальному зацікавленню учнів до процесу навчання.
За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження інформаційних технологій до навчання обслуговуючої праці, проектний метод навчання.
Об’єкт дослідження – процес управління творчою діяльністю учнів на уроках обслуговуючої праці засобами впровадження інформаційних технологій.
Предмет дослідження –створення умов для практичного оволодіння певними прийомами праці для кожного учня, впровадження методів навчання, які дозволили б кожному учневі проявити свою активність, свою творчість.
Мета дослідження – аналіз впровадження інформаційних технологій на уроках обслуговуючої праці, реалізація нових методів навчання, які дозволяють формувати соціально адаптовану та гармонійно розвинену Особистість.
Розмаїття готових програмних рішень допомагає викликати в учня особисту зацікавленість у успішному виконанні покладеної задачі, використання програми «Stitch Art Easy!» дозволяє перетворити на схему для вишивання будь-яку картинку або фотографію, адже цікавіше вишивати те,  що до вподоби, програма  «Бисер с MyJane» дозволяє робити теж саме, але вже для плетіння бісером..Полегшує підготовку учня до виконання завдання тим, що надаються готові схеми, таблиці кольорів з зазначенням кодування та виробника ниток (Stitch Art Easy!, PCStitch 7.lnk), кількості необхідного матеріалу для виконання малюнку (Бисер с MyJane) (
Інформаційні технології навчання надають можливість учителю для досягнення дидактичної мети застосовувати як окремі види навчальної роботи, так і будь-який їхній набір, тобто спроектувати навчальне середовище.

Результативність впровадження досвіду 
Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для творчості, знаходження і закріплення усяких професійних навиків, дозволяють реалізувати принципово нові форми і методи навчання.
Інформаційні технології навчання надають можливість учителю для досягнення дидактичної мети застосовувати як окремі види навчальної роботи, так і будь-який їхній набір, тобто спроектувати навчальне середовище.Зумовлено це тим, що галузь перш за все передбачає формування і вдосконалення практичних вмінь, навичок учнів у економному веденні домашнього господарства, догляді за помешканням, у способах художньої обробки матеріалів, моделюванні та пошитті одягу. Таким чином більша кількість часу відводиться для практичної діяльності учнів на уроці.
Особливістю сучасного уроку обслуговуючої праці є навчання учнів не лише конкретним трудовим операціям, але й підготовка їх до життя, формування таких цінностей особистості, які допоможуть стати успішним у виборі свого життєвого шляху
Репрезентація досвіду 
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів естетично – оздоровчого напрямку  та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу.

Посилання на матеріал:  http://voshodyaschiy.blogspot.com/p/blog-page_17.html  
 

 

Категорія: Трудове навчання | Додав: shevchenko (17.01.2016)
Переглядів: 2018 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 1.0/190
Всього коментарів: 7
7 elizaveta_anisimova  
Цікавий досвід! У творчого вчителя і учні обдаровані! Дякую за роботу!

6 mvaskina  
Корисний і цікавий матеріал!Актуальна тема.  yes

5 Tasha  
Застосування  новітніх інформаційних  технологій  в  освітній  галузі  є  необхідною  умовою  для  розвитку творчих здібностей учнів, підвищення ефективності навчального процесу, сприяння самоосвіті учнів. Це дуже актуальна тема сьогодення

4 Svetlana  
Чудова робота,чудовий вчитель,досвід заслуговує на увагу!

3 kristina_efimenk  
Актуальна тема, необхідний для роботи матеріал!

2 allager  
Велике дякую! Обов'язково буду використовувати на своїх уроках. Я вважаю, що учням буде дуже цікаво!

1 aliena_3  
Дуже гарна робота, яка має практичну значимість. Візьму на замітку, та буду використовувати в своїй роботі!!! Щиро дякую за корисну інформацію.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024