Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 16:23

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Майстер-класи на уроках та в позакласній роботі учителя трудового навчання

Майстер-класи на уроках та в позакласній роботі учителя трудового навчання

Гриняєва Наталія Григорівна, вчитель трудового навчання, спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист»

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю Запорізької міської ради Запорізької області

директор – Гігаурі Надія Вікторівна

адреса: вул. Снайперська, 1

тел.: (0612) 769 80 42

school-70.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Майстер-клас - це особлива форма навчального заняття, яка заснована на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певного пізнавального та проблемного педагогічного завдання безпосередньо майстром (вчителем, підготовленим учнем тощо).

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Оскільки майстер-клас - це ефективна форма передачі знань і умінь, обміну досвідом навчання і виховання, основною частиною якої є демонстрація оригінальних методів освоєння певного змісту за активної ролі всіх учасників заняття, то в наш час, час пошуку нових ефективних методів викладання МК дуже вдало доповнюють традиційну форму передачі знань учням. Таким чином, майстер-клас надає можливість передачі учням досвіду майстром шляхом прямої й коментованої демонстрації прийомів роботи.

Науково-теоретична база досвіду Майстер-класи як технологія передачі знань від майстра до учнів з’явилась дуже давно, але не використовувалась як окремий вид навчання, а була складовою у  загальній системі передачі знань. І лише останнім часом МК стали використовуватись як окрема, самостійна навчальна технологія. Найчастіше МК використовують для відкритих творчих заходів. Така публічність призводить до заохочення і активної участі у МК випадкового глядача, що значно підвищує їх результативність. 

Стисла анотація досвідуУчитель як професіо­нал протягом років виробляє індивідуальну (авторську) методичну систему, що містить цілепокладання, проектування, використання послідовності багатьох відомих дидактичних і виховних методик, уроків, заходів, власні винаходи, ураховує реальні умови роботи з різними категоріями учнів тощо. Я використовую міні МК на уроках трудового навчання різних технік декоративно-ужиткового мистецтва: вишивання, в’язання, виготовлення м`якої іграшки, ляльки-мотанки тощо та на уроках дизайну демонструючи різні техніки з малювання та створення і оздоблення проектних виробів. Окрім цього, дуже активно я використовую МК в роботі з гуртківцями та під час проведення з ними різноманітних позакласних заходів. За цей час було накопичено певний досвід з питань планування, організації майстер-класів у розрізі трудового навчання.

Результативність впровадження досвіду

  1. Накопичений досвід роботи  та знання з основного предмету;
  2. Володіння великою кількістю технік з  різних видів декоративно-ужиткового мистецтва ( в тому числі популярних у наш час: декупаж, вітраж, батик тощо;
  3. Володіння комп’ютерними програмамиWindows, MSOffice, PowerPoint,Internet

Репрезентація досвіду

Використання в межах ЗНВКТП:

Проведення занять за формою МК в межах Декад:

  1. Предметно-методичного циклу на тему «Від розвитку навчально-пізнавальної до формування дослідницької компетентності шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій на уроках та в позакласний час»;
  2. Відкритий захід для участі в конкурсі «Сходинка до успіху» на тему: «Виготовлення квітів для прикрашання помешкань. Оформлення шкільного кабінету до свята»;
  3. Предметно-методичний день здоров’я для учнів 7-х кл. на тему: «Знайомство з індійським танцем» (у межах декади наук «Уроки здоров’я на уроках» та з використанням педагогічної  технології «Діти дітям») тощо;
  4. Предметно-методичний день «Подаруй краплинку любові захисну вітчизни».

Позакласна робота:

  1. Проведення предметних та позакласних заходів у формі МК на семінарах для батьків;
  2. В межах проведення святкових заходів та звітів з гурткової роботи;

    За межами школи: 

  1. В межах роботи творчої групи «Діти дітям» (2011-2013) проведення МК в ДК та на площах міста;
  2. В межах роботи творчої групи «Навчився сам- навчи іншого» (2012-2015) проведення МК  в центр ТТУМ «Грані» та у клуб «Джерело» для дітей з проблемами здоров’я та для хворих дітей з ТЕР центру.

Інше:

  1. Статті в газеті «Шкільний світ» : «Трудове навчання»  №7/2015»Декупаж у декоруванні ужиткових речей»,  «Позашкілля» №4/2013 «Чарівність індійського танцю»;
  2. Створення групи учнів-волонтерів та лідерів для організації і проведення учнівських майстер-класів;
  3. Проведення І (шкільного) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт у МАН у формі майстер-класів;
  4. Активна участь у виставках та різноманітних шкільних, районних та міських заходах.

Посилання на матеріал http://zp-school70.at.ua/index/0-155

Категорія: Трудове навчання | Додав: kommun (26.01.2016)
Переглядів: 696 | Рейтинг: 1.0/40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020