Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:31

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Формування у учнів компетентностей самоосвіти та саморозвитку засобами проектних технологій

Формування у учнів компетентностей самоосвіти та саморозвитку  засобами проектних технологій 

Шульпекова Вікторія Геннадіївна

учитель технологій, спеціаліст першої  категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Череповська Ольга Василівна

Адреса: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А, тел. (0612)34-35-33 

E-mail: Schoolzp78@ukr.net

 
 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  Провідною ідеєю досвіду вчителя  «Формування  у учнів компетентностей самоосвіти та саморозвитку  засобами проектних технологій»   є використання на  уроках  технологій  проектного  навчання  через організацію роботи над дослідницькими,  творчими,  інформаційними, практико-орієнтованими  проектами. Проектні технології забезпечують досягнення якісних результатів навчання, так як основним критерієм діяльності учнів є пізнавальний інтерес школярів. Запровадження методу  проектів дозволяє вчителю формувати у учнів уміння вибирати найоптимальніші й водночас конкурентоспроможні варіанти розв'язання поставленої проблеми,  формувати   компетентності самоосвіти та саморозвитку, що особливо актуально в умовах профільного навчання. 

Обґрунтування актуальності  та перспективності  досвіду: Актуальність роботи зумовлена  необхідністю реалізації методу проектів на практиці як способу формування    компетентностей  самоосвіти та саморозвитку  в сучасних умовах розвитку суспільства.  Досвід вчителя  «Формування  компетентностей самоосвіти та саморозвитку  на  уроках технологій  засобами проектних технологій»  спрямований на створення мотиваційного компоненту навчально-виховного процесу,   сприяє  активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, швидкому та ефективному засвоєнню ними програмового матеріалу, формуванню компетентностей  самоосвіти та саморозвитку  учнів через організацію проектної діяльності. Впровадження проектних  технологій  навчання  на уроках технологій  дозволяють формувати  знання  у тісному зв'язку з реальною життєвою практикою,  розвивають у учнів  специфічні  уміння  і навички  завдяки системній організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку.  

Науково-теоретична  база досвіду: Науково – теоретичною базою досвіду є реалізація проектів у процесі навчання (Сергеєв І. С., Gudjons Н., Frey K., Fried-Booth D., Stoller F. L., Kilpatrick W. H.); класифікація проектів (Haines S., Gudjons Н., Коряковцева Н. Ф.), дослідження  використання проектів як розвитку  соціальної компетентності (Палаєва Л. І., Тараскіна Я. В.); можливості методу проектів у формуванні навчально-пізнавальної самостійності учнів (КопиловаВ. В., Степанова І.М.)

Стисла анотація  досвіду: В досвіді розкриваються механізми залучення всіх учнів до активної розумової діяльності. В досвіді викладено теоретично – методичне обґрунтування впровадження проектних технологій навчання (психолого – педагогічні аспекти та організаційні умови ) та практичні розробки уроків на основі  технологій  проектного навчання.   Дидактико – методичні розробки  розкривають механізм організації на уроках  за проектними технологіями, які сприяють активності, самостійності учнів, створенню атмосфери співпраці, доброзичливості, реалізації творчих можливостей учнів.  Проектна технологія дає можливість педагогові, застосувавши розмаїття інтерактивних вправ, змінити роль авторитарного транслятора інформації на координатора навчального процесу. Крім того, учні здобувають знання, порівнюючи, зіставляючи, оцінюючи   інформацію, суспільні та культурні явища і процеси,  вчинки, стосунки людей, спостерігають і роблять власні висновки. 

Результативність впровадження досвіду: Високі показники навченості  при вивченні  технологій

Репрезентація  досвіду: Поширення досвіду через роботу у  шкільному та районному методичному об’єднанні вчителів  технологій. 

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0ByE1cWW69lSQY19xU0VOWEtTXzA&usp=sharing

Категорія: Трудове навчання | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 722 | Рейтинг: 1.0/33
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020