Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання на уроках трудового навчання і художньо-естетичного циклу

Цинкуш Надія Валентинівна,
вчитель обслуговуючої праці, категорія – спеціаліст
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29, Запорізької міської ради, Запорізької області
Директор: Тимошенко Федот Миколайович
Адреса школи: Ак.Александрова, 7
тел.: (061) 223-67-29
email: shef29@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду:
наданий досвід роботи висвітлює різні методи і прийоми навчання в ході застосування яких формується у дітей громадська думка, дбайливе ставлення до культурної спадщини,патріотизм. Для вчителя художньо – естетичного циклу такий напрямок роботи на сьогодні є пріоритетним. На вчителя покладено важливе завдання – формування в дітей любові та поваги до своєї країни, шанування національної культури й традицій і перенесення набутих знань й умінь у свою повсякденну діяльність. Адже, важливою складовою змісту національно-патріотичного виховання учнів є розвиток їхньої трудової і творчої активності. у сучасному житті приділяється багато уваги національної самосвідомості учнів, згуртовується колектив за допомогою колективних справ, участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність дослідження проблеми полягає у всебічному розвитку дитини як особистості та формування її національної самосвідомості, становить головну мету концепції гуманізації та гуманітаризації системи освіти, проголошеної державною національною програмою освіти “Україна ХХІ століття”. Про виховання особистості в дусі любові до Батьківщини й усвідомлення свого громадянського обов'язку на основі національних духовних цінностей в поєднанні із загальнолюдськими йдеться і в законах України “Про освіту” та “Про загальну середню освіту”. Проект “Концепції 12-річної середньої загальноосвітньої школи” також виділяє формування особистісних якостей громадянина-патріота України серед пріоритетів змісту освіти.
Науково-теоретична база досвіду:
науково-теоретична база складається з передового досвіду Дідук Л.Т, РоманенкоА.М , Відмиш Л. І., Ігнатенко П.М . Науково-теоретична база використана згідно з чинним Державним стандартом про базову і повну загальну середню освіту, а також згідно Навчальної програми з трудового навчання, мистецтва та художньої культури для загальноосвітніх навчальних закладів, також базується на Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
Стисла анотація досвіду:
Робота має виховний і розвивальний характер бо в сучасному вихованні та навчанні приділяється багато уваги національної самосвідомості учнів, через участь у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу. Головною педагогічною метою моєї роботи є наступні напрямки: визначити методи патріотичного виховання в учнів на уроках художньо-естетичного циклу; формування в учнів 5 – 11 класів в процесі викладання предметів художньо – естетичного циклу особистісних рис громадянина України, їх національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей.
Провідна ідея досвіду: основним напрямком роботи є забезпечення сприятливими умовами для самореалізації особистості дитини у школі відповідно до її інтересів та можливостей, для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці і навчання, як основи гармонійного розвитку особистості, позитивної динаміки зростання рівня патріотизму в школі і країні в цілому, зростання соціальної і трудової активності дитини, є відродження духовності і культурної спадщини на уроках художньо – естетичного циклу.
Результативність впровадження досвіду:
робота має виховний характер патріотичного спрямування. На своїх уроках я впроваджую національне виховання школярів через різні форми і методи навчання, застосовую різноманітні прийоми такі як «Жива картина», «Подаруй оберіг бійцю», «Вишиваймо рушник – вишиваймо долю», та багато інших, що формує повагу до української історії, культури, будую уроки на основі національної ідеї, любові до своєї Батьківщини та самовідданості. Я вважаю що національна ідея об’єднує й консолідує суспільство, сприяє виробленню активної життєвої позиції дитини, становленню її як свідомої особистості
Репрезентація досвіду:
проблема « Формування патріотизму на уроках художньо – естетичного циклу» порушує проблемні питання: формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати; забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу; прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українського народу; виховання духовної культури особистості; утвердження принципів вселюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та моралі; формування творчої особистості;
розвиток індивідуальних здібностей і талантів учнів, забезпечення умов їх самореалізації. Саме на цих аспектах виховання і навчання постійно робиться наголос на семінарах, районних методичних об’єднаннях.
Рівень репрезентації – навчальний заклад та районний.
Форма репрезентації – методичне об`єднання школи, публікація в інтернет виданнях.
Посилання на матеріал:
1) https://www.facebook.com/Педагогічна-Майстерня-1704704796445208
2) https://drive.google.com/folderview?id=0B7rlO7VxiADseDQxLU1GT0plX0E&usp=sharing
|