Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 23:36

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Використання інноваційних технологій на уроках образотворчого мистецтва для забезпечення умов підвищення професійної майстерності учителя

 

Використання інноваційних технологій на уроках образотворчого мистецтва для забезпечення умов підвищення професійної майстерності учителя та формування творчо компетентної особистості учня у ході реалізації Державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі "Мистецтво"

Манюрова Алія Рафаїлівна

вчитель образотворчого мистецтва, художньої культури, трудового навчання, креслення.

Кваліфікаційна категорія "спеціаліст вищої  категорії", педагогічне звання "старший учитель"

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20 екологічного профілю Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Шульга Валерій Іванович

Адреса школи: бульвар Шевченка, 49,  м. Запоріжжя, 69001,

тел./факс 0 (612) 32-26-59

E-mail: director@znvk20.inf.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у використанні певної сукупності технологій навчання естетичного спрямування, що сприяють розвитку загальнокультурних компетентностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів:

- у побудові нової системи взаємодії вчителя та учнів, основаної на особистісно зорієнтованих (діалогічних), інтерактивних (рефлексивних), інформаційно-комунікаційних технологіях, спрямованих на підвищення духовного потенціалу навчально-виховного процесу;

- у формуванні пізнавальних, творчих, комунікативних, світоглядних компетентностей учня;

- у гармонійному доповненні змісту образотворчого мистецтва елементами екології, вихованні екологічної культури у підростаючого покоління.

Обґрунтування актуальності та перспективного досвіду. Актуальність проблеми підготування творчо-компетентної особистості школяра зумовлена новим змістом мистецької освіти відповідно до нових державних стандартів. Реалізація інноваційного підходу до навчання учнів дозволить підняти на якісно новий рівень педагогічний процес, підвищити рівень навчальних досягнень учнів, забезпечити психолого-емоційну комфортність і подальшу соціальну адаптованість учнів, готовність реалізувати особисті якості в індивідуальній чи колективній діяльності.

 Наукова-теоретична база досвіду: вимоги Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392); методичні рекомендації щодо викладання дисциплін художньо-естетичного циклу; зміст програми "Мистецтво" для учнів 5-9 класів загальноосвітніх закладів; літературні джерела, періодичні видання, методика викладання образотворчого мистецтва; передовий педагогічний досвід і наукові праці Л.М.Масола, О.В.Гайдамаки, Ж..С.Марчук, О.Я.Савченко (Компетентністний підхід), О.Пометун (Інтерактивне навчання), курс "Навчання для майбутнього" (КЗ "ЗОІППО" ЗОР), С.В.Коновець, Л.Фесенко, Т.Рубля, Л.Любарська "Концепція графічної грамоти" тощо, спрямовані на реалізацію теми досвіду, стали частковими теоретичними положеннями досвіду.

 Стисла анотація досвіду. Розвиток суспільства вимагає формування покоління людей, які мислять і діють по-інноваційному. Звідси – значна увага до загального розвитку особистості, її творчих здібностей: засвоєння знань, самостійності в прийнятті рішень, критичності та культури мислення, розвитку інформаційних і соціальних навичок. Тому сучасна освіта спонукає до переосмислення свого минулого досвіду.

За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання і вдосконалення своїх та вже знайомих педагогічних технологій і методик, залучення їх до розробки інновації, спрямованих на розвиток загальнокультурних компетентностей особистості. Це дозволяє творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.

 У професійній діяльності є можливість спиратися не тільки на свій досвід, але і на відомі наукові теорії навчання, брати на озброєння те, що допомагає в роботі, вносити зміни, корегувати, доповнювати, створюючи свої. Так відбувається вибір оптимального співвідношення найкращих традицій існуючої освітньої системи та педагогічних інновацій, спрямованих на підвищення ефективності педагогічної праці.

            На уроках образотворчого мистецтва використовуються елементи з різноманітних технологій:

- технології пояснювально-ілюстративного навчання з метою вироблення в учнів загально навчальних і спеціальних умінь;

- технології особистісно зорієнтованого навчання, яка забезпечує розвиток творчо  компетентнісної особистості учня;

- інтеграційну технологію, яка забезпечує інтеграцію міжпредметних знань і вмінь;

- створення ситуації успіху;

- технології проектного навчання;

- інтерактивні технології;

- технології дослідження інформаційного матеріалу.

Результативність впровадження досвіду. Працюючи над розвитком творчих компетентностей учнів шляхом застосування технологій, спостерігаються позитивні зрушення:

- формується стійкий інтерес учнів до навчальної діяльності, результатом якого є не тільки підвищення базового рівня знань, а й розвиток мислення, вміння і бажання працювати самостійно;

- завдяки формам та методам різних технологій учні розрізняють види образотворчого мистецтва, порівнюють засоби художньої виразності творів, аналізують їх, висловлюють власні судження, виконують творчі роботи у різних техніках образотворчого мистецтва, беруть участь в міжособистісному спілкуванні, проявляють допитливість у процесі пізнання образотворчого мистецтва;

- формується віра кожного учня у власні сили через можливість виконання  навчальних та творчих завдань та вміння застосувати їх в практичній діяльності. Кількість учнів – учасників районних, міських, обласних конкурсів  і виставок та їх нагороди протягом багатьох років – стабільна. Ці нагороди є свідоцтвом результативності та якості навчання.

Репрезентація досвід: виступи за темою досвіду на обласних семінарах в КЗ "ЗОІППО" ЗОР (2013 р., 2014 р.), на районному методичному об'єднанні вчителів художньо-естетичного циклу (2014 р.).

Посилання на матеріал:

http://www.slideshare.net/8888888asd/2016-57183506

http://www.slideshare.net/8888888asd/ss-57182851

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: jenya2016 (16.01.2016)
Переглядів: 4759 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/32
Всього коментарів: 1
1 black-pantera4755  
Дякую, дуже цікаво.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024